Wednesday, November 24, 2010

"Jawatankuasa PKR akan mengambil tindakan demonstrasi itu termasuklah dipecat yang dilakukan oleh golongan tertentu. Mereka sengaja mencetuskan huru hara kerana tidak berpuas hati dengan pemilihan parti"
Laporan Sinar Harian


Itu sedikit bingkisan insan yang bernama Latifa Koya, Ketua Penerangan PKR. PKR nampaknya semakin takut dengan suara akar umbi yang mahukan perubahan. Beliau mengulas perkara tersebut setelah hampir 500 ahli anggota PKR berhimpun di hadapan Dataran Shah Alam sebagai protes dan meminta De Facto PKR Anwar Ibrahim serta anak kesayangannya Azmin Ali agar meletak jawatan.

Latifa Koya ni gila orangnya. Dia lupa dia salah seorang yang menyalak setiap kali PKR menganjurkan demonstrasi. Apabila pihak Kerajaan bertindak menangkap mereka yang terlibat, pandai pula marah. Kata kerajaan zalim, diktator. Sekarang apabila terkena batang hidung sendiri, menyalak pula seperti anjing yang dahagakan pasangannya.

Sudahlah Latifa Koya. Janganlah hendak bersubahat atau berdolak dalik dengan penyelewengan kamu dan kumpulan2 kamu. Ahli2 PKR kini semakin sedar dan insaf akan pembohongan2 yang kamu lakukan.

Teringat pula kata2 sifu kau Koya. Siapa? Anwar lah. Anwar pernah berkata, "Tindakan Mahathir yang menghalang gerakan dan perhimpunan Reformasi seperti seorang Mamak Bendahara yang berkelakuan seperti Fir'aun".

Siapa sebenarnya Fir'aun ni.? Anwar, segala yang kamu bohongi, segala yang kamu tuduh, kini balik pada kamu semula.


Post by... Melayu CinDia.

3 comments:

Anonymous said...

Tu la kan ada pepatah Melayu: mengata dulang paku serpih. Mengata orang depa yang lebih.

usin said...

anon 3:18pm, latifa koya ni x main dgn pepatah melayu. dia ni melayu ke? nak bg dia paham, baling je botol kicap kt dia. anjing takut sgt kalau kita acah nk baling batu. latifa koya kalau kita acah nk baling botol kicap camane?

Anonymous said...

'steam' aku tenguk muka dia ni....

Setakat tu jer... cakap dia bukan bole pakai...