Tuesday, November 23, 2010

Rupa rupanya memang benar pemimpin dan parti PAS sememangnya kaki rembat duit tabung Memali sejak dari dulu lagi.



Penulis buku, CN Al Afghani @ Zainon Ismail “Mohd Sabu Air Mata di Bumi Memali” mendedahkan banyak penyelewengan terhadap Tabung Memali oleh pemimpin PAS.

Hasrat penulis buku tersebut disekat oleh penyangak penyangak Pemuda PAS Pusat apabila buku beliau disekat dari dijual pada majlis memperingati 25 tahun Memali.


Beliau mencabar mana mana pihak dalam PAS untuk saman beliau jika kandungan dalam buku tersebut adalah fitnah dan tidak berasaskan fakta.

GWM cuba juga cari isu panas ini dalam Harakahdaily tetapi tiada. Harakahdaily sudah jadi Haprak Daily ! Cuba sembunyikan isu dalaman yang terpalit.


Boleh tahan juga juak juak PAS ni … tak cukup dengan Wali Selipar Nik Aziz merasuah orang Asli di Gua Musang, rupa rupanya anak anak buah pun masyuk rembat duit Tabung Memali. Duit tabung anak yatim dan ibu tunggal pun dirembatnya !!!

Parti Islam ke ni … Macam Parti Yahudi Mabuk je !

Sumber / pautan:
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1123&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_04.htm


MELAYU ATAS PAGAR

7 comments:

YB Raz said...

penceramah pas memang kaki mencuri..sebab tu setiap kali ceramah mesti mintak derma..tapi pernah ke puak pas berfikir kemana perginya semua duit derma tu...

Allah dah bagi akal so fikirlah..janganlah jadi seperti bangsa yahudi yang hanya mengikut saja apa kata pemimpin agama mereka..sehingga mereka tersesat jauh.

mantap said...

APA NAK HERAN ...

DASAR MUNAFIK PAS DAH MEMANG MACAM TU. TUDUH ORG LAIN MCM NAK RAK ! LAGI JAHANAM RUPANYA AMBIK DUIT ANAK YATIM DAN IBU TUNGGAL ... TANGGUNGLAH KORANG KAT AKHIRAT NANTI !!!!

Anonymous said...

Biaq pi kat depa. Semua pun sama, gila duit. kalau tak kerana nak duit, buat apa yang susah payah nak lawan kerajaan, bukan kah kerana nak jadi menteri? lepas tu boleh buat duit. depa ingat kalau jadi menteri, tak payah kerja, duit mai mencurah. pada tahap pemikiran depa bila ada kuasa, orang lain buat kerja, depa goyang kaki, duit mai mencurah.

Anonymous said...

Kemana perginya wang dollar dan barangan kemas pelajar Malaysia yang dikutip atas nama Tabung Mangsa Memali di Muktamar MISG di Peoria Illinois USA pada 25hb Disember 1986 yang dihadiri Abdul Hadi Awang?

Jemaah Baton Rouge

Anonymous said...

Jauh betul puak puaka ni merompak dan menipu, sampai ke US tu. Yang budak budak student pun satu bebal, kerajaan susah susah hantar korang pergi belajar, gi percaya cakap depa buat apa? mungkin pihak MSD tak buat kerja masa tu kot????

anti bohmau said...

salam gwm,

yg peliknya, students overseas yg orang kata bijak & pandaipun boleh terpengaruh? siapa yg bijak sebenarnya? pemimpin2 pas memang bijak - bijak menipu!!! mentekedarah duit anak yatim piatu tu!

penyokong2 pas tegar percaya setiap sen yg mrk derma IKHLAS kpd pas adalah jihad & mrk mendapat berkat tok guru & jaminan ke syurga...

aku tekankan ikhlas tu krn aku tahu mrk ikhlas nak tolong pas tapi pas tak pernah ikhlas tolong mrk pun! selama ni anak2 orang pas nak sambung belajar, kerajaan bn yg tanggung. kalau kerajaan bn tak tanggung takdak la anak2 orang pas boleh jadi doktor, jurutera, arkitek, pegawai2 apa pun la, hatta cikgu/ustaz/ustazah biasa sekalipun!

pernah pas keluarkan biasiswa itu ini? kalau adapun yg pergi sendiri, semuanya biasiswa ma-pa jugak. paling debek, derma orangramai yg bersimpati..

di klate ni ada lagi pelajar2 persendirian yg nak belajar di mesir ka, jordan ka memohon derma dari skolah ke skolah. kita yg kesian ni tolongla juga tapi kadang2 pesan 'balik nanti jadilah insan yg mengenangbudi, jgn asyik membangkang tanpa sebab!!'. sebab dia orang ni ingat bila pergi tak pakai duit kerajaan bn, tak apa jadi penyokong pembangkang @ jadi pembangkang terus! tapi diorang tak pernah mau ingat ada juga derma2 tu dari penyokong2 kerajaan bn.

kalau ikut fatwa ulama pas pusat hari tu..haram kalau ambik bantuan kerajaan negeri pas tapi sokong umno.

aku pun nak cakapla, haram ambik bantuan orang umno kalau sokong pas! ha! padan dah tu. lama dah dia orang cakap ka kita macam2. ni masa kita pulangkan balik paku buah keras...bolah mentekedarah ke???

Anonymous said...

Kalau hangpa nak tau penulis buku ini Zainon Ismail atau lebih dikenali Cikgu Non pernah kena ISA dengan anak Nik Ajis,beliau telah banyak berkorban dengan PAS termasuklah harta benda untuk perjuangannya dengan PAS. Beliau dahulu seorang wartawan HARAKAH tetapi haram satu sen pun depa tak bayaq kat dia...

Beliau seorang yang sangat komited dengan penulisannya dan beliau telah sanggup berkahwin dengan salah seorang balu peristiwa memali. aku percaya penulisannya betul2 menemplak pemimpin PAS.