Thursday, November 11, 2010


Siapa yang menipu, siapa yang ditipu dalam kemelut PKR ini …

Sumber blog Zaid Untuk Rakyat sebenarnya adalah retorik ! Artikel tersebut hanya mahu mengalih perhatian adanya permainan politik tarik tali di antara Zaid Ibrahim dan Anwar Ibrahim.


“I wish to announce my withdrawal as a candidate from the contest of Deputy President of Parti Keadilan Rakyat and my resignation from all posts held in the party.”

“Saya dengan ini mengisytiharkan menarik diri dari bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR dan perletakan jawatan saya dalam semua jawatan di dalam PKR”
Zaid Untuk Rakyat, 8 November 2010.


Di sebalik desakan supaya Anwar Ibrahim dan Azmin Ali untuk meletak jawatan, GWM sudah menerima berita panas dari sumber yang cukup yakin untuk dipercayai.

Sumber risikan dan maklumat yang diterima ( dari Wangsa Maju ) mengatakan Zaid Ibrahim sebenarnya tidak pernah meletak jawatan sebagai Ketua Cabang PKR Wangsa Maju. Beliau hanya menarik diri dari bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR.

Licik ! … ramai ahli PKR dan penyokong beliau di tipu bulat bulat. Siapa kata Zaid Ibrahim seorang yang berprinsip dan bermaruah seperti yang dicanangkan! PKR kini lebih diibaratkan sebagai taman permainan politik Zaid, Anwar dan Azmin.


Mengapa Zaid Ibrahim bertindak sedemikian sedangkan beliau telah memaklumkan di dalam blog dan pada sidang akhbar bahawa beliau telah melepaskan semua jawatan di dalam PKR ?

Sumber yang diterima juga menyatakan Zaid Ibrahim kini sedang bermain tarik tali dengan Anwar Ibrahim untuk jawatan Timbalan Presiden PKR. Menurut sumber, mereka juga bosan dengan aksi politik Zaid Ibrahim yang hanya sekali turun di Wangsa Maju. Dan itupun sewaktu Zaid Ibrahim dipilih sebagai Ketua Cabang PKR Wangsa Maju yang baru (tanpa bertanding).


Rupa rupanya ada permainan politik di antara Zaid Ibrahim dan Anwar Ibrahim. Back Door Game ! Zaid Ibrahim Bijak !

GWM menunggu apa kata Zaid Ibrahim dalam perkara ini. Kita mahu melihat sama ada beliau benar benar telah melepaskan kesemua jawatan atau hanya melakukan politik retorik seperti Anwar Ibrahim.

Tidak hairanlah mengapa sehingga ke hari ini Dr Syed Husin Ali masih belum menerima sebarang hitam putih dari Zaid Ibrahim kononnya telah melepaskan semua jawatan di dalam PKR dan juga menarik diri dari bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR.


Apa agaknya permainan politik beliau dengan Anwar Ibrahim… Tak sangka Zaid Ibrahim pun dah pandai ‘kencing’ PKR macam Anwar Ibrahim! Dahsyat juga aksi ‘kencing’ Zaid Ibrahim, boleh tahan !.


MELAYU ATAS PAGAR

4 comments:

Anonymous said...

boleh caya ke ni bro ... mana punya sumber ni

Unknown said...

boleh dipercayai. kenapa zaid tak pernah submit balck & white notis letak jawatan dalam pkr. ada tanda2 zaid main politik dengan anuwar!

Anonymous said...

kah kah kah. zaid pung panai kincing pkr. abis semua kina kincing sama zaid. penyokong pung kina kincing. kah kah kah. aku pun kina kincing, babi punya zaid! kah kah kah.

Anonymous said...

kesian ahli ahli pkr. kerja diaorg asyik kena kencing jer dgn nuar abraham. la ni zaid abraham pulak kencing diaorg. tak bau hancing ka pkr ?