Tuesday, November 16, 2010

Nak kata bodoh ... nanti marah, nak kata bangang ... pun marah juga. Walau apapun, Idris Ahmad memang Bodoh Ibni Bangang!



Masalah Idris Ahmad sebenarnya adalah malas buat homework dan groundwork. Apa kriteria terpilih menjadi Ketua Penerangan PAS Pusat, wallahu’alam bisawab. Idris Ahmad dan PAS memang species suka buat bising dan benda pelik pelik.

Beliau kata pelik sebab kerajaan Barisan Nasional gagal mengawal gejala pembuangan bayi dengan menyekat punca berlaku perzinaan.


Tak perlu pelik Idris Ahmad … tak perlu lihat seberang laut. Sepatutnya Idris Ahmad dah lama condemn Nik Aziz dan pemimpin PAS Kelantan kerana gagal memelihara nama Serambi Mekah. Puak puak you pandai pandai pakai nama Mekah, tapi di Kelantan banyak berlaku perkara haram jadah!

Masjid jadi port penagih dadah …


Bandar Kota Bharu dah ramai GRO Siam bagai cendawan tumbuh di musim hujan …


Tak cukup lagi entertainment … bawa pula masuk GRO tolong buka botol arak. Hebat !

Apakah yang dilakukan oleh Kerajaan PAS Kelantan untuk menghalang gejala maksiat yang semakin subur di Kelantan. Masalah pengguguran dan buang bayi ... apa tindakan susulan PAS Kelantan untuk membimbing anak anak gadis yang terlanjur dan melahirkan anak luar nikah..

Mengaku sajalah ... PAS memang jealous dengan ikhtiar Ali Rustam melahirkan Sekolah Harapan dan Rumah Harapan bagi remaja remaja perempuan yang terlanjur. PAS buat apa ... ?





Ali Rustam juga turut membantu mengahwinkan mereka jika mendapat persetujuan ibu bapa masing-masing, termasuk menyumbang sebanyak RM500 bagi tujuan majlis pernikahan.

Beliau memilih untuk menjaga kebajikan bakal ibu muda yang telah tersilap langkah itu dengan membuka Sekolah Harapan, Rumah Harapan untuk mereka meneruskan persekolahan semasa mengandung.

Selepas bersalin, ibu muda itu dikembalikan kepangkuan keluarga, jika mereka mahu menerimanya; atau ditempatkan di rumah kebajikan masyarakat bawah jagaan JKM untuk meneruskan persekolahan, jika masih dalam lengkungan umur bersekolah.

Bukan mahu mendabik dada, malah bukan mahu berbangga.

Masalahnya, puak puak PAS sendiri yang memuji tindakan Ali Rustam membina sekolah untuk pelajar pelajar hamil kepada anak gadis yang melahirkan anak luar nikah.


”Dalam bab seks bebas dan gejala sosial beliau (Ali Rustam) memberikan idea-idea yang tidak bercanggah dengan syarak dan praktikal , cuma perlu pengkajian yang mendalam untuk dilaksanakan.

Beliau tidak mencadangkan pendidikan seks di sekolah. Beliau tidak mencadangkan pemberian kondom percuma. Beliau hanya mencadangkan sekolah khas untuk pelajar terlanjur.

Dan sekarang beliau setuju dengan cadangan menggalakkan pelajar kahwin awal yang tak mampu lagi dah kawal nafsu”
blog Tranungkite.

Apakah yang telah PAS lakukan untuk menghindarkan masalah sosial di kalangan remaja Islam. Kalau setakat buat press conference, tuding jari dan menyalahkan pihak lain, Lim Guan Eng pun boleh buat kerja ni.

Sudahlah ... tutup sahaja mulut busuk you Idris Ahmad. Cakap macam Yahudi Mabuk !

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=29482:pendidikan-seks-hanya-untuk-poket-kroni&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=124

MELAYU ATAS PAGAR

3 comments:

Anonymous said...

Org ni berjubah dan berkopiah, tapi hati, tutur kata, tingkah laku macam syaitan spt kata Utz Nor Deris. KSedaranya pun pernah baca doa khutbah Jumaat kat Guan Eng Komunis, so what? Buta hati, buta tuli, buta mata, buta segala nya.

Anonymous said...

Idris Ahmad hati dier da hitam legam..tertutup takabur. Susaah nak dpt hidayah da. Nak menyalahkan sesama org Islam yg lain jer. Bukan hati jer da hitam legam. Satu badan pun da hitam legam..memang takde nur da.

PS: Kalo org PAS bole tuduh org UMNO kapir, tak semayangla, konpirm masuk neraka..ape salahnye kalo kite tuju kat org PAS balek plak btulkan?

manap tetap umno said...

he he he ... amacam puok puok PAS, tak nak komen ke. tak abis abis salahkan UMNO, keje tak buat juge.