Monday, November 8, 2010


GWM sangkakan Zaid Ibrahim adalah seorang fighter, namun jangkaan ternyata meleset. Zaid Ibrahim boleh diumpamakan sebagai lalang yang beralih arah setiap kali angin bertiup lalu.

Apa yang diwarwarkan selama oleh beliau selama ini hanyalah retorik dan halwa penyedap telinga bagi ahli PKR dan terutamanya penyokong beliau.

Baru dijentik telinga oleh Azmin Ali, Zaid Ibrahim sudah lari lintang pukang tak cukup tanah! Atau sememangnya sudah ada game baru di dalam kelompok elit Anwar Ibrahim.

Rakyat perlu bijak menilai permainan ‘belakang’ Anwar Ibrahim. Al maklumlah, tidak dapat dinafikan kehandalan Anwar Ibrahim bermain dari belakang! Itu pasti !


Tulisan Zaid Ibrahim di dalam blognya lebih bersifat sudah 'dibeli' oleh Anwar Ibrahim. Amat malang apabila juak juak PKR percaya kepada perjuangan Zaid Ibrahim untuk membuat reformasi di dalam PKR.

Reformasi sudah menjadi Reforbasi ! Wang, Wang dan Wang !

Bagaimana beliau mahu merubah nasib parti yang cukup teruk dengan salahgunakuasa, amalan kronisme dan nepotisme … tanpa sebarang jawatan tetap. Mustahil ! Sedangkan Presiden PKR yang berjawatan tetap pun pening kepala dengan karenah Anwar dan Azmin.

Inikan pula suara Zaid Ibrahim yang sudah menjadi akar umbi … logikkah?

Dan kebobrokan Zaid Ibrahim cukup terserlah jika benar mahu mengubati penyakit kronik PKR. Lebih baik tinggalkan PKR terus dan masuk menyertai parti DAP atau PAS sahaja. Amat bodoh jika beliau masih terus menerus bermastautin di dalam negara PKR.


Ini semua political game yang telah di rancang dan di susun rapi oleh Anwar Ibrahim dan Azmin Ali sejak awal sebelum Pemilihan PKR. Zaid Ibrahim hanyalah kuda tunggangan dalam permainan catur milik Anwar Ibrahim.

Padanlah dengan gaya hidup Zaid Ibrahim yang memelihara kuda lumba. Suka pula melihat kuda berlumba. Kini beliau sudah dikuda kudakan oleh Anwar Ibrahim.

Dari awal lagi, GWM telah mengatakan kesemua ini adalah permainan politik kotor Anwar Ibrahim. GWM pernah mengatakan bahawa Azmin Ali akan dinobatkan sebagai Timbalan Presiden PKR seumur hidup. Itu jawatan matinya di dalam PKR.


Dalam senario Parti Anak Beranak ini hampir tiada satu pun yang mustahil. Berapa ’harga’ yang di bayar oleh Anwar Ibrahim kepada Zaid Ibrahim itu belum dapat dipastikan.

Namun apa yang menyedihkan adalah adalah manusia yang masih bernaung di dalam PKR, yang masih buta mata dan hati untuk melihat satu permainan licik politik.


Sudah terlalu ramai reformis yang telah keluar dari PKR kerana sudah tahu betapa busuknya kencing Anwar Ibrahim. Malangnya, masih ada mahusia manusia di dalam PKR yang masih suka menghidu bau kencing Anwar Ibrahim.

Atau sudah ada manusia di dalam PKR yang menjadikan kencing Anwar Ibrahim sebagai air penawar hati … Segalanya mungkin!


Sumber soheh lagi sahih:
http://www.zaiduntukrakyat.com/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=225&cntnt01origid=15&cntnt01returnid=80



MELAYU ATAS PAGAR

3 comments:

Anonymous said...

aramak ... kerusi parlimen wangsa maju tidak akan di tandingi. Zaid suda resign jadi Ketua Cabang PKR Wangsa Maju.

BN suda boleh menang besar! PAS tak bole menang. Kena minta restu wali selipar sebelum sogokan wang!

Anonymous said...

wangsa maju tu elokkan dulu hbungan umno dan mca ...da huru hara dah yew teong look dgn dato shafie...

belalang said...

"Betapa senang hati beta.. betalah yg digelar setan eh silap sultan sir azmin ali al-bawah.. mangkuk2 semua siap sedia sebelum subuh esok kita lawat ladang limah.. eh silap lagi ladag limau laa jgn lupa bawa sekali KUDA MABUK beta nak tunggang"

nasib nko le kudaaaaaa