Monday, November 29, 2010


Anwar Ibrahim sememangnya tokoh politik prolifik yang bercabang lidahnya. Jika dibuat perbandingan, tidak akan ada mana mana spesis haiwan di dunia ini yang mempunyai lidah bercabang lebih dari beliau ... infiniti jumlahnya!

Masakan tidak ... jika beliau berkata keluarnya 55 pemimpin PKR tidak akan mengganggu gugat kekuatan PKR, mengapa perlu calon PKR yang akan bertanding pada PRU 13 perlu menandatangani surat sumpah taat setia.

"Pakatan pembangkang terutama PKR akan memilih calon dengan teliti, mungkin akan meminta calon agar menandatangani surat taat setia kepada parti bagi memastikan calon itu tidak akan keluar daripada parti. "Anwar Ibrahim (Utusan Malaysia, 29 November 2010).

Surat taat setia ini sama juga seperti sumpah baiah parti PAS. Jika di dalam PAS, pemimpin yang melompat parti akan menyebabkan perceraian dengan isteri dengan talak tiga, bagaimana pula dengan PKR? Tak mungkin sumpah baiah akan dilaksanakan dalam PKR kerana PKR bukan parti berlandaskan Islam (PAS pun bukannya parti Islam sbenar).

GWM hanya mampu mengagak mereka yang melompat parti keluar dari PKR mungkin akan dirampas segala keistimewaan harta dan kekayaan dari parti. Apa kandungan dalam surat taat setia tersebut, akan menyebabkan pemimpin PKR takut dan tidak lagi berani melompat parti.

Mungkin salah syarat satu sumpah taat setia adalah pemimpin yang keluar dari PKR akan diliwat oleh Anwar Ibrahim. Confirmed! ... tidak ada seorang pun yang berani keluar parti. Nak maut!

GWM cuma mahukan kepastian ... apa yang disibukkan oleh PKR dengan surat taat setia. Cubalah bertanya dengan Ketua Umum mereka, bila lagi mahu bersumpah mubahalah berkenaan isu liwatnya.


Oh Ya! GWM terlupa ... bagaimana Anwar Ibrahim mahu bersumpah? Lidahnya terlalu bercabang ... sebanyak cabang cabang PKR di Malaysia ... semuanya tak boleh dipakai.

Sumber / pautan:

http://utusanonline.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1129&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm


MELAYU ATAS PAGAR

1 comments:

Anonymous said...

Sumpah Baiah Anwar.. saya bersumpah 3x akan meliwat siapa yang keluar PKR...ada berani ?