Wednesday, November 10, 2010


Islam Moderate, Islam Liberal … berbagai lagi nama yang diberikan kepada agama Islam oleh mereka yang rasa begitu arif mentakrif dan menaksirkan Islam menurut persepsi sendiri, tanpa rujukan para alim ulama yang muktabar.

Apa yang berlaku pada hari ini di Dewan Rakyat, sudah jelas menunjukkan betapa politicking menjadi isu sebenar disebalik isu membawa daging khinzir di sekolah.

Sejak dari dulu lagi Kementerian Pelajaran Malaysia sudah mengeluarkan pekeliling kepada setiap sekolah di Malaysia agar tidak membenarkan pelajar membawa makanan tidak halal ke sekolah. Dan rasanya, golongan ibu bapa yang bukan beragama Islam sudah sedia maklum perkara ini.

Mengapa perkara sebegini berlaku kembali. Dan yang menjadi amat parah apabila ada ibubapa dari golongan Islam yang membenarkan anaknya membawa makanan tidak halal untuk dimakan, pula di hadapan anak anak kita yang beragama Islam.

Apakah kita tidak terfikir implikasi yang cukup besar kepada anak anak kita yang masih lagi mendalami ilmu agama Islam? Dalam Islam disebutkan khinzir itu haram tetapi mengapa pula ada yang sedang menjamu selera benda yang haram didepan mata.


Ini adalah natijah yang cukup besar dan wajib diberi perhatian serius oleh semua umat Islam. Halal dan haram sudah tidak dapat dibezakan apatah lagi dengan mempertahankan tindakan boleh membawa makanan tidak halal oleh juak juak pembangkang.

Secara jujur, Dr Zulkefly sepatutnya bukan mempertikaikan mengapa pelajar harus di rotan tetapi lebih kepada mempersoalkan penguatkuasaan sekolah sekolah agar kejadian seperti ini tidak perlu lagi berlaku. Apakah beliau tidak memikirkan implikasi kepada anak anak Islam yang melihat kawannya memakan khinzir didepan mata.

Inilah yang dikatakan sebagai lebih politicking dari memberi perhatian kepada isu sebenar. Tidak perlu berasa marah kepada Zulkifli Noordin jika beliau menempelak PAS yang membenarkan anak anak Islam memakan khinzir.

Jawapan dari Yusmadi Yusoff lebih mengecewakan dan amat malang apabila teguran dan tempelak Zulkifli Nordin di anggap Islam itu tidak moderate. Kedangkalan ilmu selalunya membawa padah yang cukup besar kepada umat Islam hari ini.

Moderate di dalam Islam tidak semestinya bermaksud membenarkan apa sahaja tindakan bukan Islam hingga menyinggung perasaan umat Islam. Amat bodoh jawapan yang keluar dari mulut Ahli Parlimen Balik Pulau dengan menyamakan tindakan Zulkifli Nordin sebagai ’Islam Yang Tidak Moderate’.

Sewajarnya beliau wajib bertanyakan kepada Anwar Ibrahim apakah tindakan meliwat didalam Islam juga boleh diertikan sebagai Islam Moderate? Apakah homoseksual (sememangnya haram didalam Islam) juga di anggap sebagai kesederhanaan yang perlu ditunjukkan didalam Islam.

Apakah Yusmadi Yusoff masih belum jelas lagi di dalam Islam aktiviti homoseksual itu haram. Beliau sepatutnya sudah lama menegur Anwar Ibrahim yang terlalu taksub dengan idea Islam Moderate sehinggakan Kalimah Allah juga dilacurkan denagn sewenang wenangnya.


Maka tidak hairanlah jika bukan Islam memandang serong terhadap Islam sebagai agama syumul. Apa perlu bicara Islam sebagai agama yang melambangkan kesederhanaan tetapi dalam masa yang sama menghalalkan tindakan Penasihat PKR itu sendiri.

Politicking sebenarnya lebih menjadi keutamaan dari isu seorang pelajar membawa khinzir ke sekolah. Telah lama pekeliling dikeluarkan agar tidak ada pelajar sekolah membawa makanan tidak halal ke sekolah (melainkan sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil).

Dan sewajarnya Dr Zulkefly dan Yusmady Yusoff tidak perlu terlompat seperti kera apabila dihentak dengan teguran pedas oleh Zulkifli Nordin. Melainkan jika semasa Dr Zulkefly dan Yusmadi Yusoff bersekolah dahulu pernah duduk bersama rakan meraka yang makan makanan yang tidak halal.

MELAYU ATAS PAGAR

13 comments:

Anonymous said...

adkah anda melihat anwar meliwat? jgn memamdai2 fitnah orang kalu tak tengok...saya juga bole menuduh anda meliwat..tapi bukti takde la..bolehkah dgn tuduhan sahaja, blom pun diputuskan di mahkamah, anda sudah berani mengatakan anwar meliwat?

jangan berani menuduh tanpa bukti...kelak anda akan merana..ingat la mati...

Anonymous said...

kepada tuan punye blog..ingat2 la mati..anda bebas menulis, tapi semuanya akan disoal di sana nanti...oleh itu, gunakan akal dengan waras dlm menulis, bukan dipandu ooleh emosi

bukan anon said...

mari meliwat

Anonymous said...

tuduh liwat satu hal,tp wajar ke budak itu disebat kerana membawa makanan tidak halal???

jubuq suci said...

kahkahkahkah muahahahaha..klaka sungguh laa anon2 yg komen kat atas tu...awat x bukak mata korang leluas...dah brapa bnyk saksi dan mangsi tampil bersabit tuduhan liwat pak jubur tu bai?? yg korang tuduh suma tu konspirasi, xpe plak..mana buktinye?? bai bai..akai cetek

Anonymous said...

hahaha... memang bahlul anon2 kat atas tu.. dah terang lagi bersuluh.. orang2 PKeRa sendiri cakap... xkan yang meliwat je kena.. yang kena liwat tak kena ke... hahaha... tu la punya bahlul... silap2 karpal singh tu pun pernah kena liwat ngan anwar.. mana kita tau.. sebab kes asyik tangguh je.. sebab ingat mati la kita nak banteras kes2 songsang ni.. lebih2 lagi melibatkan pemimpin.. akidah umat islam kat malaysia ni kita kena jaga... jd pada mamat kat atas tu JANGAN JADI BAHLOL..

Anonymous said...

ANON KAT ATas tu....

Jangan jadi gay boy atau pun pemikiran gay boy.... Malu lo...melayu kena serang dengan isu ni.. pemimpin atasan pulak tu....

Agaknya bangang sangat agaknya ashik2 isu konpirasi yang konon2 dicanangkan tu tak lari dari isu liwat.....melainkan yang terlibat ada terlibat....

taknak la angkat pemimpin yang ada masalah moral macam tu....

Gua dulu pernah sokong PKR..sekarang maaf...PKR perosak bangsa & agama....pergi jahanam lah dengan isu2 liwat korang....

Anonymous said...

anwar telah dibukti mahkamah, bahawa dia adalah peliwat, dalam perbicaraan yg lepas.
tapi dilepaskan di atas sebab teknikal.

Anonymous said...

pada anon yg konnya pernah sokom pkr, soklan aku, ko ada tgk ke anwar meliwat? kalau takde jgn buat fitnah..aku pon bole buat cerita..ko liwat sekian2 budak...bole reka bukti...letak la air mani sesape...kemudia sebar kabar angin kata ko meliwat...semua orang bercakap...so adakah itu boleh dikatakan ko telah meliwat???bodoh..

mcm ni la tahap pemikiran pencacai umno angkat najis..bodoh..

aku pon tak suke orang keadilan ni,,,sebab kalau asal dari UMNO, perangai pon memang perangai umno yang busuk lagi membusukkan..bodoh lagi membodohkan..

anwar ni pon satu..bodoh..dah tau orang dok pitnah dia, tapi dia juga yang cipta peluang pada orang lain untuk buat fitnah kat dia..

ape kejadahnya lantik orang laki jadi tukang buat kopi, bwk kehulu kehilir...bini ko sendiri takleh buat ke..kalu dok hotel, oerder je la..

kesimpulannya...kalau asal amno, memang la bodoh..pegi la mana pon...india dengan melayu pon tak kenal...ketuanan melayu konon...bersepah dlm umno, india menyamar melayu..siap jadi presiden lagi...hahhahahha

Anonymous said...

kepada anon di atas.. tgok x anwar meliwat.. apa ke bodoh soalan ko.. kenapa.. kalaw anwar meliwat t dia wt live show tyang kt tv la.. nk tnya la.. kalaw aku rogol org la kn. then kena tangkap.. aku kira leh ckp kt polis 2 la.. encik polis tgok ke saya rogol pompuan 2.. x kn.. so encik polis x ada bukti nk tuduh saya.. duh.. pasal x liwat la air mani ada dlm bontot.. pasal x liwat la kes slalu tunda.. untuk kali pertama dalam dunia.. yg dituduh cuba jalankn kes dalam court tertutup.. sedngkn kata diri x bersalah..

-krisjawa lok3- said...

Best juga komen2 anon2 di atas tu... Rumusan yg dapat aku cerna dari komen2 yang hebat tu seperti berikut

1. Kalau sesiapa nak meliwat atau lakukan homosex buatlah iklan dan jemputan datang menyaksikan ramai2 supaya ada saksi.Lakukan ditempat terbuka samada di padang bola atau depan kompleks beli belah.

2. Kalau tak tahu peraturan dan undang2 sekolah jangan lah serbu buta tuli..memang ada tegahan membawa makanan atau minuman haram tak dibenarkan untuk sekolah2 kebangsaan.Ini adalah termasuk dalam kes berat yang diklasifikasikan oleh disiplin sekolah.Perlaksanaan hukuman sekolah biasanya dibuat setelah diberi teguran beberapa kali tetapi keingkaran pelajar boleh mengundang hukum dirotan atau dibuang sekolah..

3. Sejahil-jahil manusia apakah ada manusia yang sanggup membenarkan air mani dimasukkan dalam duburnya kalau sekadar nak reka bukti palsu kena liwat? Kalau begitu mengapa peguambela yang handal konon tu tak coba kemukakan bukti pemalsuan yang dapat dibuat untuk menyanggah keterangan doktor?

4. Tak ada siapa atau sesiapa yang membuat fitnah pada idola anon tu...sebaliknya dia yang benar2 melakukan perbuatan tak bermoral tu dan coba menutup buruklakunya dengan menyatakan semua ini fitnah dan konspirasi menjatuhkannya.Tak kan lah dua masalah kes salah laku idola anda itu meleret2 dari zaman TDM hingga DSTR...Sekadar makluman..seorang yang memang mempunyai perangai sex luar tabii sukar untuk meninggalkan perangai buruknya.Walaupun mempunyai isteri secantik ratu dunia pun..keinginan sex luar tabiinya tetap ada.Mungkin dengan isterinya dia normal tapi kilang kunyit tetap dicari juga dari masa ke semasa.

Persoalannya sekarang...

1. Jika idola para penyokong PKR tak bersalah dan menjadi mangsa fitnah..mengapakah penguambelanya selalu saja cari alasan untuk menundakan perbicaran kes?? Bukankah lebih baik dipercepatkan perbicaraan kerana akan lebih cepat membersihkan namanya? Ingatlah...berani kerana benar ..takut kerana salah.

2. Penyelesaian fitnah secara sumpah laknat adalah cara terbaik untuk menolak atau menangkis tuduhan fitnah pada diri. Mangsa dah lakukan sumpah laknat itu atas saranan beberapa cerdik pandai islam tetapi idola PKR ini masih berdolak dalih untuk lakukan sumpah laknat..hanya omongan kosong nak lakukan sumpah itu bila setiap kali berkempen sahaja. selepas itu spin cerita yang berbagai untuk alasan tak mau bersumpah laknat..

3. Allah Maha Mengetahui apa-apa yang nyata mau pun tersembunyi sepi dalam hati...Di mahkamah padang mahsyar nanti sebesar zarah sekali pun dosa hamba2Nya tetap mendapat pengadilan dan begitu juga kebaikan yang dibalas dengan nikmat oleh Rabbul Jalil...

kontolan said...

ada sesapa nak meliwat?????mai panggil aku jadi saksi nengok korang meliwat...nanti bleh panggil aku jadi saksi kat mahkamah. Mari2 sapa2 nak meliwat..aku sudi jadi tukang tengok @ saksi!!!

Anonymous said...

untuk pencacai amno pengangkut taik aka ketulan taik, sila rujuk di web ni pasal liwat.

http://www.zaharuddin.net/soal-jawab-a-isu-pilihan/732-liwat--nak-percaya-boleh-atau-tidak-.html

diulas oleh ustaz yg tidak berpolitik..tapi biasa la amno..sekular..mana nak dengan islam ni..yang amno rasa bole gune utk keuntungan politik dia pakai...yang lain amno tolak..mcm islam ni bapak amno yang punye...

kesimpulannya ..UMNO parti sekular aka parti ketulan taik