Friday, November 12, 2010


Kementerian Penerangan dipercayai mengupah ratusan graduan sebagai alat untuk menyerang blog2 pakatan rakyat terutama pemimpin2 dlm cobaan menaikkan kredibilitu UBN yang semakin terhakis.

Angkatan ini diletakkan dibawah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA)dan dipercayai dibayar imbuhan sebanyak RM 3000.00 sebulan (wow lumayan). Tugasannya ialah memantau ,mengumpul maklumat dan menangkis dakwaan yg mengugat BN ,kata sumber yg rapat dgn JASA.

Mereka diberi pelbagai kemudahan yg terdiri drp pc dan internet untuk "attack" pimpinan pakatan rakyat melalui blog yg kononnya dibangunkan secara peribadi. Kemungkinan sama ada pasukan itu ditugaskan menggodam blog dan laman web PR tdk dpt dipastikan .

Difahamkan para bloger yg menyertai JASA mesti menyertai ahli umno, tapi sebilangan blogger menolak tawaran tersebut walaupun imbuhan lumayan ditawarkan...

Mengikut satu sumber terdapat 300 org telah berjaya direkrut di peringkat persekutuan ..selain mereka umno turut menggunakan blogger yg asalnya cenderung pada umno..

itulah kita lihat kebanyakan blogers yg menyertai JASA ini kebanyakan mempamerkan kebodohan kerana menyokong dan berblog krn wang dan penulisan yg berniat jahat semata-mata...tak heran ler kadang-kadang diorg komen tanpa identiti..dan tiada fakta kukuh untuk menyokong hujah diorg..

Bagi para bloggers pejuang kebenaran marilah kita terus memanfaatkan blog demi kebaikan ummah dan menentang kezaliman ..


PSSSTT---saya tak pernah dengar pun pasal benda ni. Masya Allah fitnah..

sumber dari : http://briged-akhdor.blogspot.com/2009/08/umno-upah-blogger.html

POST BY WAYNE...

5 comments:

Gerakan Timur said...

Salam.

Pinjam post bro... nak tampal kat blog GT. Geram kerana blog GT sebelum ini, Kalam Timur kena flagged aka hacked dgn juak2 fuckatan. Pastu, leh wat citer camni plak....

CUCU TOK WAN said...

300 blog baru?

Fuhhhh... dah flood dah blogger.com... tak lama lagi, habis la kena ban sebab blogger dah flood...

Kadang-kadang depa ni, nampak dan cuba menampakkan diri macam pandai sangat, hakikatnya tersangatlah bengap...

Apa depa ingat, blogger yang menyokong UMNO ni macam depa yang duk buat kerja untuk Pakatan Rakyat, khususnya PAS dan PKR yang bergaji dan berbayar?

Apa depa ingat, bila kita tak pasang iklan banyak-banyak kat blog kita, kita dapat upah daripada orang lainlah? Punyalah jahat hati perut....

Kita pun tahu halal haram lah.. itu sebablah iklan-iklan haramjadah yang macam kat blog-blog pakatan tu, tak dilekatkan ke dalam blog-blog kita. Tak ada iklan kote keras, main best, kemut rapat, dan sebagainya dalam blog-blog pro UMNO/BN... sedangkan depa punya, dari harakah sampailah ke blog-blog persendirian, itulah iklannya... cuba tengok Kedah Lanie...

Depa dah start takut la tuh pasai la ni, depa kalah dalam serba-serbi termasuklah dunia blog... bagi alasan untuk ammbil hati depa punya financier ler tuh... macam PAS Kelantan bagi alasan untuk menyedapkan hati Nik Aziz ekoran kekalahan di Galas....

Jeepers Creepers said...

perghh 3 ribu tuh..ade ke keje kosong ni..tapi setahu aku kerja kerja macam ni ditawarkan oleh pembangkang je terutama PAS hehehe..

nampak sangat ler pembohongnya..terutama tang ramai yang menolak..sungguh tak percaya aku kalau ada yang tolak..3 ribu tuh..kalau tawarkan kat pemimpin PAS mahu terjuling biji mata mereka mahukan kerja ni hehehe.

Megat Alam Gempita said...

RM3,000 diupah oleh JASA dan UMNO...hehehe sikit tu lekat celah gigi jer!

Unknown said...

Salam Gerakan Timur,

Dipersilakan mengambil sebarang artikel dari blog kami.

Terima kasih.