Friday, November 19, 2010


Maaf jika artikel ini terlalu panjang lebar untuk dibaca tetapi demi membetulkan persepsi umat Islam di Malaysia, GWM yakin ianya cukup penting untuk umat Islam dan orang Melayu melihat mainan politik PAS dan berfikir secara rasional. Macam iklan Choc Fudge “Sekejap Ada … Sekejap Tak Ada”.

Insiden yang membabitkan pergaduhan mulut di antara Ustaz Mohd Nor Deris dan Nik Aziz sewaktu pilihanraya DUN Galas kembali menggamit memori GWM apa yang tidak kena dengan parti PAS sejak akhir akhir ini.

Mustahil Ustaz Mohd Nor Deris begitu berkeras memanggil PAS sebagai AHZAB, sebuah parti yang pernah didokong oleh beliau. Namun, itulah hakikat sebenar kerana sebahagian alim ulama didalam PAS sebenarnya lebih condong mahukan ada titik pertemuan dia antara UMNO dan PAS.


FAKTA ... 1963 - 1988

Masih ingat lagi fatwa Dewan Ulama PAS, Ogos 1963 ...
”Orang orang Islam yang berkongsi dengan orang orang kafir untuk memerintah negara menjadi kafir atau haram … “ dan “Sesiapa yang mengundi di atas parti parti yang berkongsi itu menjadi haram, jika redha menjadi kafir, tetapi jika tidah redha menjadi haram sahaja …”

Dan juga fatwa Haji Mustafa Abu Bakar di Kampung Keruak, Ulu Besut, November 1979 …
“Sembahyang berimamkan orang BN tidak sah, sembelihan orang BN tidak boleh dimakan dan nikah yang dilakukan oleh Jurunikah Kerajaan tidak sah, kalau bersetubuh hukumnya zina dan kalau dapat anak, anak itu haram”

PAS gunapakai fatwa ini sehinggalah PRU 1974 apabila PAS menjadi keluraga BN. Selepas PAS meninggalkan BN menjelang PRU 1978, PAS gunapakai (recycle) kembali fatwa fatwa di atas ini atas dasar sokongan dan undi.

Bukankah setiap ahli dan pemimpin PAS sudah menjadi kafir dari tahun 1974 hingga ke 1978 kerana menyertai BN? Apakah ahli dan pemimpin PAS tidak sedar khilaf yang telah dilakukan sejak 36 tahun yang lalu ! sudah 4 tahun PAS menjadi kafir ... Sekejap harus ... sekejap kafir !

Kafir atau tidak Nik Aziz dan para pemimpin dan jemaah PAS sekelian? Kafirlah maksudnya kerana melanggar fatwa sendiri! Betul atau tidak? GWM tidak menuduh ... tapi ini adalah fakta!




FAKTA ... 1990 - 1998

Angkatan Perpaduan Ummah (APU), gabungan PAS, DAP, Semangat 46 dan PBS sebelum PRU 1990. DAP awal awal menolak Negara Islam dan Hudud. Ramai alim ulama dalam PAS pertikai konsesi yang banyak diberikan kepada DAP. Lebih baik bersama sama dengan UMNO ke arah menubuhkan Negara Islam yang progresif.

Awal awal lagi Nik Aziz sudah mengeluarkan kenyataan PAS tidak akan menubuhkan negara Islam. Lebih baik digugurkan cadangan menubuhkan negara Islam dan Hudud untuk sokongan dan undi masyarakat berketurunan Cina.


















FAKTA … 1998 – 2010

Paling menarik untuk dikupas … Adakah PAS berani mengatakan bahawa Anwar Ibrahim sudah menjadi kafir semasa menyertai UMNO sebelum dipecat dari UMNO. PAS perlu akur fatwa Haji Mustafa Abu Bakar di Kampung Keruak, Ulu Besut, November 1979 “Sembahyang berimamkan orang BN tidak sah, sembelihan orang BN tidak boleh dimakan dan nikah yang dilakukan oleh Jurunikah Kerajaan tidak sah, kalau bersetubuh hukumnya zina dan kalau dapat anak, anak itu haram”

Bagaimana pula dengan Anwar Ibrahim mengatakan bahawa PAS sudah menyeleweng dari Islam.





Adakah Anwar Ibrahim sudah disucikan dosa dan tidak menjadi kafir di bawah Pakatan Rakyat? PAS semakin contradict dengan fatwa fatwa yang telah dikeluarkan.

PAS memang pandai berdolak dalik mengenai Negara Islam dan Hudud. Fatwa Dewan Ulama PAS, Ogos 1963 ... ”Orang orang Islam yang berkongsi dengan orang orang kafir untuk memerintah negara menjadi kafir atau haram … “ dan “Sesiapa yang mengundi di atas parti parti yang berkongsi itu menjadi haram, jika redha menjadi kafir, tetapi jika tidah redha menjadi haram sahaja …”











PELACURAN ISLAM TAHAP PALING MASYUK OLEH PAS

Persoalannya siapa yang menghina Islam, PAS atau UMNO ? Jangan berbohong ... kerana PAS telah melacurkan Islam di tahap paling hina disisi Allah Taala.



Pandangan Karpal Singh yang kononnya bersifat peribadi, bukankah itu menghina Islam.



Bagaimana pula dengan yang ini...


Melihatkan begitu banyak PAS menyeleweng dan melanggar fatwa sendiri, sedangkan mereka yang berada didalam PAS tidak pernah menegur kepimpinan PAS ... apakah PAS telah terkeluar dari Islam.

Bukan GWM yang membuat fitnah ... perhalusi kembali fatwa fatwa yang dikeluarkan oleh pemimpin PAS sejak 1963.

Sekali lagi GWM menegaskan ... Kafir atau tidak Nik Aziz dan para pemimpin dan jemaah PAS sekelian? GWM tidak menuduh ... tapi ini adalah fakta!

Dewan Ulama PAS, Ogos 1963 ...
”Orang orang Islam yang berkongsi dengan orang orang kafir untuk memerintah negara menjadi kafir atau haram … “ dan “Sesiapa yang mengundi di atas parti parti yang berkongsi itu menjadi haram, jika redha menjadi kafir, tetapi jika tidah redha menjadi haram sahaja …”

Apa kelebihan yang dimiliki oleh parti PAS sehingga pada satu masa boleh menjadi kafir dan pada waktu yang lain kembali Islam. Apa justifikasi yang menentukan hanya PAS sahaja yang layak menentukan kafir dan Islam seseorang. Sekejap kafir ... sekejap Islam.


Apakah Haji Hadi dan Nik Aziz masih lagi belum menyedari akibat dan musabab fatwa fatwa dan amanat yang dikeluarkan oleh PAS selama ini memakan diri.

Tepat atau tidak jika GWM mengatakan PAS adalah Pelacur Islam Tegar !


MELAYU ATAS PAGAR

5 comments:

PAShiT said...

salam,

Tahniah!

Teruskan usaha ini.

BERANI KERANA BENAR

Wassallam

PAShiT

Unknown said...

SALAM SAUDARA PAShit ...

KOMEN DARI SAUDARA ADALAH PENDORONG SEMANGAT DAN KEKUATAN KAMI.

SALAM PERJUANGAN.

Melayu Pasir Gudang said...

Tahniah bro. minta izin untuk jadikan bahan rujukan kempen PRU 13.

Unknown said...

SALAM SAUDARA MPG,

SAUDARA BOLEH MENGAMBIL SEBARANG ARTIKEL DARI BLOG INI.

SALAM PERJUANGAN.

Anonymous said...

PAS sebagai sengkatan Parti Islam SeMalaysia ada sebabnya, sama bunyinya denagn Parti Ajaran Sesat (PAS).

Bertaubat aje lah, kalau tak suka UMNO pun jangan lah bersekonkol dgn kafir harbi musuh Allah, pelaci pelaci syaitan tu. Kata pandai sangat pasal Islam, tak ada akal ke? tak ada ke sedikit kewarisan dalam otak tu? Kerana Harta, Tahta & Wanita serban bertingkat tingkat janggut sampai ke pusat pun kantoi jujak.

Gariel KL