Friday, November 19, 2010

Hasrat Anwar Ibrahim untuk mencari sokongan dari ahli parlimen Australia mungkin terbantut lagi. Lubang lubang untuk menjadi hero dan mencari makan di Australia semakin tertutup rapat.




Dalam masa Anwar Ibrahim sibuk menggunakan pembebasan Aung San Suu Kyi untuk menarik perhatian dan melepaskan diri dari kemelut politik di tanah air ... DUSYUM ! media The New Ledger sekali lagi menghentam Anwar Ibrahim.

Rachel Motte menegaskan apa yang berlaku kepada Anwar Ibrahim sangat berbeza Aung San Suu Kyi, malah landskap politik kedua dua negara tidak sama. (perlu diingat, artikel dari Rachel Motte, The New Ledger sering dijadikan rujukan oleh pentadbiran White House).


Apa maksud 'berbeza' pada pandangan Rachel Motte ... Su Kyi hidup dalam kekangan junta dan meninggalkan kemewahan untuk kerja kerja demokrasi tetapi Anwar hidup mewah untuk pendemokrasian ... kononnya!

Manakan tidak, Suu Kyi lebih menderita untuk demokrasi di Myanmar sedangkan Anwar Ibrahim mempunyai barisan peguam untuk kes liwat yang tertangguh dan pasti akan mencari jalan untuk menangguh perbicaraan di Mahkamah ... banyak duit nampak!

Kemewahan Anwar Ibrahim melampaui Suu Kyi sehingga mempunyai kebebasan untuk mendapatkan akses rangkaian media tempatan dan luar negara, parti PKR dan bebas untuk keluar negara untuk menjaja namanya dan memburukkan imej Malaysia ... dasar pengkhianat!



Jika dari tahun 1970an ke 1980an, Suu Kyi sudah menunggu masa untuk dipenjarakan, Anwar pula dilantik menjadi pemegang amanah (trustee) untuk World Assembly of Asian Youth dan menjadi Co Founder untuk Global Muslim Brotherhood ... masyuk nampak!

Pada tahun 2002, Suu Kyi sudah dipenjarakan untuk kerja demokrasi di Myanmar, Anwar Ibrahim dan International Institute of Islamic Thought (IIIT) pening kepala dengan lawsuit keluarga mangsa tragedi 9/11 atas tuduhan IIIT memberi dana kepada kumpulan radikal
.


Untuk memudahkan cerita, Anwar Ibrahim tidak layak untuk berbicara tentang keadilan sosial, demokrasi dan kesengsaraan di Malaysia. Jauh beza Aung San Suu Kyi dengan beliau ... macam langit dan bumi.

Tak perlu beliau nak menjaja nama Suu Kyi sedangkan kes liwatnya sudah berlendir dan semakin membusuk. Lebih baik balik untuk membetulkan parti yang sudah tonggeng terbalik, dah macam Keluarga 69.

Bailk la ke Malaysia ... lubang lubang untuk saudara cari makan di Australia semakin tertutup. Balik dan hadapi kes liwat saudara ... asyik tangguh, tangguh tangguh ... bila mau habis daa!


Sumber/pautan:
THE NEW LEDGER
GLOBAL MUSLIM BROTHERHOOD
AIDC

MELAYU ATAS PAGAR

9 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHA.......

JGN PULA PRU KE 13.... ORG MELAYU HENTAM "LUBANG LUBANG UMNO". SELAMA NIE APA UMNO BUAT UNTUK MEMBANTU BANGSA MELAYU SELAMA MEMERINTAH. MENYAMUN HAK ORG MELAYU LAGI ADA LE..............

PERLU DI INGAT...... PENTING.
ARTIKEL DARI GELOMBANG WANGSA MAJU SELALU NYE DIJADIKAN RUJUKAN OLEH PENTADBIRAN NAJIB AL TANTUYA DAN ROSMAH AL LESBI.

Anonymous said...

HELLO ANON November 19, 2010 11:06PM,

Hang cakap macam keluaq kot lubang juboq. Akai tak dak, selama ni Anwar bagi kemewahan kat hang kot. Fuuh ada bau tahi la.

Anonymous said...

(Reply kepada analnymous pertama paling atas)

Saudara kata :
1)JGN PULA PRU KE 13.... ORG MELAYU HENTAM "LUBANG LUBANG UMNO". SELAMA NIE APA UMNO BUAT UNTUK MEMBANTU BANGSA MELAYU SELAMA MEMERINTAH. MENYAMUN HAK ORG MELAYU LAGI ADA LE

- sy rasa, saudara dh terlalu buta, terlalu buta dgn ketaksuban atas kepercayaan terhadap manusia2 spt anuwar dan poknik. Betol kah UMNO tak pernah bantu bangsa melayu? Nak bantu macam mana? Contoh senang la, pernah saudara tau apa guna nya MARA? utk sapa MARA tu dibuat? selain itu, apa guna kuota dlm universiti? tau kenapa wujud kuota? bkn itu utk bangsa melayu dan bumiputera lain ke? takkan tiap2 bulan nk kena kasik duit free RM3000 kepada saudara tanpa kerja atau kerja tetapi dgn kelayakan SRP/SPM?

Saudara kata lg :
2)PERLU DI INGAT...... PENTING.
ARTIKEL DARI GELOMBANG WANGSA MAJU SELALU NYE DIJADIKAN RUJUKAN OLEH PENTADBIRAN NAJIB AL TANTUYA DAN ROSMAH AL LESBI.

- Sy rasa artikel dr Gelombang Wangsa Maju turut menjadi rujukan saudara kan? huhuhu.. takpa, tambahkan ilmu, tp jgn gelapkan hati. Kamu tak perasan lg, kenapa org2 kuat anuwar, org2 kanan anuwar, org2 kepercayaan anuawar semua nya kini lari dari beliau? Tetapi saudara yg taktau hala ni, yg kenal pon tidak luar dan dalam anuwar, yg anuwar sendiri tak kenal saudara langsung, saudara pula yg nak terhegeh2 nk membela beliau. pikir la sendiri.

Jadi sebarang pertanyaan atau perdebatan, buleh direct ke facebook NADI RAKYAT :
http://www.facebook.com/pages/Nadi-Rakyat/347855669006

dan cari ID saya utk perdebatan terbuka dan bersih. TOM C-JR

Anonymous said...

Anwar pengkhianat bangsa dan negara. Tapi ada lagi bahlul yg taksub ngan anwar. Sedarlah!

Anonymous said...

Kepada:-
Anon November 19, 2010 11:06PM,

Aku teringat kisah yang pernah kawan ceritakan pada aku masa aku budak2 dulu: (Kisah Ajid & Nuar)

Ajid : "Benda apa agaknya yang nampak kat ujung padang tu haa?"

Nuar : "Eh... Tu kambing ..!"

Ajid : "Aku rasa burung laa tu.."

Nuar : "Mana boleh...bute ke kamu ni..? Itu kambing ler...!"

Ajid : "Burung ler, Nuar..!"

Nuar : "Kambing laa..."

Ajid : "Burung!"

Nuar : "Kambing!!"

Tak lama kemudian.., 'benda' itu kelihatan terbang lari dari tempat tuu..

Ajid : "Kan aku dah bilang..., memang burung tuu... Dah terbang dah ..."

Nuar : "Terbang pun.., benda tu TETAP kambing...!!"

Hehehehe....

Anonymous said...

Orang PKR & orang PR ni kalau al juburi kata kentut dia bau minyak wangi pun diaorang kata betul.

ada otak pun,tapi tak pernah nak guna kot?

Anonymous said...

Gabriel KL kata kepada Anonymous pertama & kekasih kekasih Si Nuar.

Melihat gelagat si nuar memburuk kan Malaysia, Wow sangat hebat & jelas akan kebangsatan dan keparatan dia, syabas sungguh menyerlah kemurahan diri nya.

Tak ada maruah si nuar ni sama macam Anonymous pertama. Tak reti berterima kasih dan bersyukur.

Anonymous said...

HAHAHAHA.....

AKU YG BUTA ATAU KAU ORG YG BUTA.

UMNO TUBUH MARA BANTU ORG SUSAH. BERAPA DUIT ORG MELAYU YG SUSAH DPT. DAN BERAPA PULA DUIT YG DI ROMPAK OLEH PEMIMPIN UMNO DARI MARA UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI.

SEBUT PASAL KUOTA UNIVERSITI. HAHAHA.... BERAPA BANYAK ANAK MELAYU YG LULUS CEMERLANG TAK DPT MASUK UNIVERSITI TETAPI ANAK MENTERI DAN PEMIMPIN UMNO YG BANGGANG DAN BODOH DPT MASUK PERCUMA LAK TU.

BAB2 KWN2 DAN SAHABAT BAIK ANWAR LARI DARI DIA KERANA NAFSU DUIT YG DI PANCING OLEH PEMIMPIN UMNO. TP ADAKAH KAMU SEMUA TERFIKIR KENAPA PULA RAMAI PEMIMPIN VETERAN UMNO BNYK KE ANWAR DAN PERKASA.

TIDAK MENYOKONG ANWAR DAN TIDAK MENYOKONG UMNO. YG MANA BENAR TU LE KITA SOKONG.

KALAU KERAJAAN TELUS DAN IKHLAS, ANWAR DAN RAKYAT YG LAIN TAK KAN CERITAKAN PADA DUNIA LUAR. TP KERANA RASUAH DAN KEPINCANGAN PERLAKSANAAN UNDANG MENGATASAI NAFSU PEMIMPIN UMNO.... MAKA RAKYAT DAN ANWAR TERPAKSA CERITAKAN SEMUA PADA DUNIA LUAR TERMASUK GELAGAT ROSMAH YG BESAR TETEK DARI BADAN DIA.

Mr.41 said...

kepada org atas....
biar ak jawab....

sebagai anak mara sejak sekolah menengah smpai la u.....

UMNO TUBUH MARA BANTU ORG SUSAH. BERAPA DUIT ORG MELAYU YG SUSAH DPT. DAN BERAPA PULA DUIT YG DI ROMPAK OLEH PEMIMPIN UMNO DARI MARA UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI.

mmg mara x kasi kte wang....xkasi kite kemewahan...tp mara byk mbantu bumiputra untuk menambahkan ilmu..ak ex matrikulasi kolej mara kulim..buat pengetahuan saudara,kolej mara satu2nye kolej matrikulasi yg bg mkanan percuma kepada student..tambah elaun 1200 kepada setiap student...mara juga ajar cara2 bumiputra untuk berniaga....hidup berdikari....

sEBUT PASAL KUOTA UNIVERSITI. HAHAHA.... BERAPA BANYAK ANAK MELAYU YG LULUS CEMERLANG TAK DPT MASUK UNIVERSITI TETAPI ANAK MENTERI DAN PEMIMPIN UMNO YG BANGGANG DAN BODOH DPT MASUK PERCUMA LAK TU.

buat pengetahuan sudara..uitm..universiti terbesar negara...yg dimiliki mara membuka kouta 100% untuk bumiputra....tp,masih ingatkah saudara insan mane yang ingin buka 10% kouta uitm untuk non-bumi?bukan ke si khalid?kami warga uitm xkn membenarkan sesekali kouta uitm dibukak......uitm jugak membantu keluarga miskin...universiti yg termurah yuran di negara ni..melalui program mengubah destini anak bangsa..pihak uitm akan turun ke kampung2 untuk mencari anak2 melayu yg x mampu untuk melanjutkan pelajaran..

sila kemuka hujah dengan bukti saudara...jgn maen terjah..sesiapa pun boley bercakap..kalu x puah hati n nk bgtau sesuatu...sila email azuha_scifer91@hotmail.com