Wednesday, November 17, 2010


GWM saja browse portal Suara Keadilan, cuba recce kalau portal pembohong ni ada publish wawancara Anwar Ibrahim oleh Sky News Australia yang keluar dalam The Australian portal. (GWM publish artikel jam 3.20 petang tadi).




Haram tak keluar langsung artikel dari The Australian (Anwar Ibrahim pleads for support) dalam portal pembohong ni. Betul lah … kalau keluar artikel tersebut, memang kena back fire dengan BN dan bloggers. Bodoh la kalau portal PKR ni buat macam tu.

Disebabkan takut ditembak bertubi tubi, maka Suara Keadilan menerbitkan artikel lain yang dipetik dari The Sydney Morning Herald (itu pun portal PKR ni spin juga). Memang sah ahli dan penyokong PKR kena tipu hidup hidup bila baca! GWM ambil sedikit petikan portal pembohong ni untuk bacaan (perenggan pertama).

“Australia diminta menyatakan pendirian tegas berhubung hak demokrasi terhadap kerajaan Malaysia pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak selepas Canberra menyatakan sokongan terhadap pembebasan pejuang demokrasi Myanmar, Daw Aung San Suu Kyi Sabtu lalu. Portal Suara Keadilan.

Cuba baca dengan teliti artikel yang diterbitkan oleh The Morning Sydney Herald dan buat perbandingan.
http://www.smh.com.au/world/release-not-enough-by-itself-anwar-says-20101114-17srq.html





Sepatah haram, The Morning Sydney Herald tidak menyebut langsung mengenai Anwar Ibrahim meminta Australia menyatakan pendirian tegas terhadap hak demokrasi kerajaan Malaysia.

GWM cukup yakin tak ada sorang pembaca pun akan jumpa ayat penipu perenggan pertama Suara Keadilan sama seperti yang diterbitkan dalam The Morning Sydney Herald.



Suara Keadilan kini sudah menjadi portal tidak bermaruah, berintegriti dan pembohong kerana menyiarkan berita palsu dan menokok tambah apa yang tidak diterbitkan oleh media lain.

Paling jelas, Suara Keadilan bukanlah satu portal yang berintegriti dan bebas seperti yang dicanang. Suara Keadilan adalah sama bangsat dan pembohong seperti Anwar Ibrahim. Suara Keadilan memang layak bergelar Penyebar Fitnah Rakyat Alam Siber.

Padan la kena saman dengan FELDA …

Sumber / pautan :
http://suara-keadilan.com/v1/index.php?option=com_content&view=article&id=511:anwar-minta-australia-bertegas-dengan-penindasan-malaysia-terhadap-sistem-demokrasi&catid=2:terkini&Itemid=2
http://www.smh.com.au/world/release-not-enough-by-itself-anwar-says-20101114-17srq.html

http://www.theaustralian.com.au/news/world/anwar-ibrahim-pleads-for-support/story-e6frg6so-1225953433729



MELAYU ATAS PAGAR

1 comments:

Anonymous said...

macam P***MAK punya Suara Keadilan! Memang Sahih Penipu Besar! Macam Pak Jangoat Anwar Ibrahim.