Saturday, November 27, 2010

isu APCO telah kembali lagi.sapa yang bersalah pasal isu ni.tentulah ANWAR kerana ANWAR lah yang menimbul kan masalah ini dari dulu.sebab nya senang jer.ANWAR menyata kan 1 MALAYSIA adalah 1 ISRAEL.Anwar akan dihadapkan semula kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen bagi membela diri berhubung dakwaannya gagasan 1 MALAYSIA diilhamkan oleh Apco Worldwide,syarikat perunding Amerika Syarikat yang dituduhnya di belakang kempen One Israel.

laporan dari UTUSAN MALAYSIA menyebut Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang juga Yang Dipertua Dewan Rakyat berkata,beliau telah meminta Setiausaha Dewan,Datuk Roosme Hamzah untuk menetapkan tarikh sesuai bagi membolehkan mesyuarat itu diadakan.

''Kita perlu mencari tarikh yang sesuai bagi membolehkan Anwar, saksi-saksi dan semua ahli jawatankuasa ini hadir.''Apa yang saya pasti, ia mesti diadakan sebelum sesi sidang Dewan Rakyat yang sedang berlangsung,berakhir pada 15 Disember ini," katanya kepada sidang media

Pada 9 Jun lalu,mesyuarat jawatankuasa itu ditangguhkan sebelum sempat mendengar keterangan daripada dua saksi iaitu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz dan Pengarah Serantau Apco Worldwide, Brad Staples.

Sehari sebelum itu,mesyuarat jawatankuasa berkenaan yang mendengar keterangan bela diri Anwar menolak permohonan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu supaya ahli Parlimen pembangkang lain turut serta dalam prosiding itu sebagai pemerhati.segala hasil siasatan jawatankuasa itu akan dibentang kepada sidang Dewan untuk diputuskan dan berdasarkan bilangan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) yang lebih ramai, Anwar hampir pasti akan dikenakan tindakan digantung daripada menghadiri sidang berkenaan.

Pada 22 April lalu,ekoran usul yang dibentangkan oleh Mohamed Nazri, Dewan Rakyat memutuskan melalui undian suara terbanyak untuk merujuk Anwar ke jawatankuasa itu berhubung dakwaan beliau,kononnya konsep 1MALAYSIA diilhamkan oleh Apco Worldwide.Apco Worldwide yang menafikan dakwaan Anwar berkata, kerajaan Malaysia menggunakan khidmat mereka selepas gagasan 1Malaysia diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan dakwaan penglibatan firma itu dalam kempen 1 ISRAEL adalah palsu.

Enam ahli Parlimen yang menganggotai jawatankuasa itu ialah Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee; Datuk Seri Fong Chan Onn (BN-Alor Gajah); Datuk Razali Ibrahim (BN-Muar); Nancy Shukri (BN-Batang Sadong); R. Sivarasa (PKR-Subang) dan Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor)Sementara itu,Mohamed Nazri yang ditemui pemberita di lobi Parlimen memberitahu, semua wakil rakyat BN berpendapat Anwar wajar dikenakan tindakan yang tegas.

''Saya juga bersetuju dengan pandangan ini memandangkan Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor dan Pulau Pinang yang diperintah pembangkang turut mengambil tindakan tegas dengan menggantung wakil rakyat BN.''Mereka nampaknya telah menunjukkan contoh untuk diikuti kita," ujarnya.

Pada 15 Julai tahun lalu, DUN Selangor meluluskan usul menggantung bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo selama setahun dengan segala keistimewaan kepadanya dilucutkan.Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan DUN berkenaan sebelum itu telah mencadangkan Mohamad Khir digantung kerana kegagalannya menghadiri pendengaran awam Jawatan Kuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat)) mengenai Badan Amal dan Kebajikan Isteri-isteri Selangor (Balkis)Baru-baru ini, Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang, Datuk Azhar Ibrahim turut digantung selama enam bulan kerana didakwa membuat kenyataan menghasut berkaitan tragedi 13 Mei 1969.

itu lah ANWAR .semua nya nak di bangkang..1 MALAYSIA di katakan 1 ISRAEL..habis tu kalau PAS FOR ALL apa cita ??? dulu pun ada juga ISRAEL FOR ALL...macam-macam lah ANWAR ni..lama tak dengar kisah SHAMSIDAR..anak dia dah besar sekarang..oppss..tak leh lebih-lebih..kang BADUT RAKYAT kena serang...alamak,silap daa...GELOMBANG WANGSA MAJU karang kena serang...

POST BY WAYNE...

3 comments:

Anonymous said...

hahahah..............

Artikel nie lg menunjukkan sikap bahalul blogger ini. Mmg Anwar timbulkan isu APCO. Tapi siapa sebenar nye yg TAKUT. Anwar atau pemimpin2 UMNO yg takut. RAKYAT akan tetap bersama ANWAR membongkarkan isue APCO nie. Tak takut di tangkap mcm balachi UMNO.

Jgn jadi isue kapal selam yg tak blkh tenggelam. Pemimpin UMNO dan pemerintah boleh le tutup kat bumi Malaysia nie. Tapi negeri lain pula akan membicarakan penipuan NAJIB dan pemimpin UMNO.


Mana rakyat nak percayakan pemerintah lg. LU FIKIR LE SENDIRI

yanmaneee said...

curry 6
chrome hearts outlet
jordan 12
longchamp handbags
golden goose shoes
supreme shirt
yeezy boost
longchamp bags
yeezy
yeezy

Unknown said...

click to find out more best replica designer look here click resources why not try this out article