Wednesday, April 25, 2012





KUALA LUMPUR, 25 Apr - Datuk Bandar Kuala Lumpur Tan Sri Ahmad Fuad Ismail berkata Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak mempunyai pilihan selain mengambil tindakan undang-undang terhadap Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) dan penyokongnya jika terus berdegil dan meneruskan hasrat bahawa tindakan keras berhimpun di Dataran Merdeka 28 April ini.

Beliau berkata demikian sewaktu ditanya pemberita mengenai perjumpaan sebelum itu dengan penganjur BERSIH.

"Mereka telah memberi petunjuk (indication) bahawa mereka akan meneruskan agenda duduk di atas jalanraya walaupun pada awalnya berjanji dan memberi jaminan tidak menggangu ketenteraman awam.

"Bayangkan keadaan dimana pemandu teksi dan orang awam yang mempunyai urusan amat penting terganggu dengan perbuatan BERSIH yang duduk di atas jalanraya, mustahil mereka tidak akan marah," kata Ahmad Fuad.

Beliau menegaskan perkara paling utama DBKL perlu lakukan adalah untuk menjaga kepentingan awam.

"Mereka dakwa mempunyai 6,000 orang dan 600 doktor yang akan menjaga perhimpunan agar aman. Soalan saya apakah mereka ini cukup terlatih dan telah dilatih untuk menghadapi situasi seperti ini. Apa jaminan yang boleh BERSIH berikan," tegas Datuk Bandar Kuala Lumpur ini.

Ahmad Fuad menegaskan tindakan undang-undang yang sama akan diambil sepertimana tindakan terhadap kumpulan mahasiswa anti-PTPTN yang 'berkampung' di tempat yang sama.

"Mereka ini terdiri dari ahli yang pakar dalam undang-undang namun tetap mempertikaikan undang-undang kecil ini," sambil merujuk kepada Undang-Undang Kecil Taman (Wilayah Persekutuan) 1981, Akta Kerajaan Tempatan 1976.

"Undang-undang adalah aspek utama dalam Rukun Negara. Tidak bermakna sesuatu undang-undang jika semua orang tidak mahu mematuhinya," kata Ahmad Fuad dengan nada kecewa.

Pertemuan hari ini menemui jalan buntu apabila cadangan DBKL agar perhimpunan itu diadakan di Stadium Merdeka ditolak mentah-mentah oleh BERSIH.


sumber : klik KLPOS



GWM sudah menjangkakan Anwar Ibrahim sememangnya mahu melancarkan rusuhan dan provokasi secara besar-besaran di Dataran Merdeka berdasarkan 'keypoint' dan elemen dibawah ini.

1. "Mereka telah memberi petunjuk (indication) bahawa mereka akan meneruskan agenda duduk di atas jalanraya walaupun pada awalnya berjanji dan memberi jaminan tidak menggangu ketenteraman awam.

2. "Mereka dakwa mempunyai 6,000 orang dan 600 doktor yang akan menjaga perhimpunan agar aman. Soalan saya apakah mereka ini cukup terlatih dan telah dilatih untuk menghadapi situasi seperti ini. Apa jaminan yang boleh BERSIH berikan,"

3. "Mereka ini terdiri dari ahli yang pakar dalam undang-undang namun tetap mempertikaikan undang-undang kecil ini," sambil merujuk kepada Undang-Undang Kecil Taman (Wilayah Persekutuan) 1981, Akta Kerajaan Tempatan 1976.

Aneh ... kerana sebelum ini puak-puak ekstrimis ini beria-ia mahukan Stadium Merdeka dijadikan 'venue utama' perhimpunan BERSHIT.

Setelah kerajaan mencadangkan dan meluluskan Stadium Merdeka dijadikan tempat perhimpunan, Anwar Ibrahim dan puak-puak BERSHIT ini tetap berkeras mahu menjadi 'binatang' di atas jalanraya.




GWM pernah memberi pandangan sebelum ini isu PTPTN dan pendidikan percuma sekadar mahu mengekalkan momentum BERSHIT 3.0. Mahasiswa sudah cukup teruk 'diliwat' Anwar Ibrahim dengan agenda peribadinya.

Sudah semakin jelas kenyataan rasmi Datuk Bandar Kuala Lumpur Tan Sri Ahmad Fuad Ismail menunjukkan walau apa cara sekalipun, BERSHIT ini tetap mahu mengadakan provokasi di atas jalanraya.


Undang-Undang Kecil Taman (Wilayah Persekutuan) 1981, Akta Kerajaan Tempatan 1976 yang digubal tidak akan diptauhi sama sekali.

Walaupun ramai 'bodoh pandai' dikalangan puak-puak BERSHIT ini mempunyai latar belakang guaman, undang-undang sudah tidak dipedulikan lagi.

Rakyat mahu diajak kembali ke zaman jahiliyah sebelum undang-undang dicipta agar kepentingan dan ketenteraman awam dapat dikekalkan.

Benarkah BERSHIT kali ini akan dijalankan dengan aman?




Rakyat akan dikejutkan dengan pertembungan kuasa dua makhluk jalanan ini. Tunggu ...



6 comments:

Anonymous said...

Hisham kata ok apa..Tiada rusuhan dan di jamin aman. Biar dia jawablah.

Jawajohor said...

AKU BIMBANG JIKA RUSUAN BERLAKU.
ANYTHING CAN HAPPEN.
KEMAKMURAN NEGARA YANG TERBINA AKAN HANCUR.
JANGANLAH JADI PENGIKUT YANG ODOH TANPA BERFIKIR.
APA YANG JADI DI NEGARA YANG BERDARAH PATUT JADI CONTOH.
ANWAR TAK ADA APA LAGI. MENANG KALAH ELECTION TIDAK ADA MAKNA BAGI DIA.
JADI IA BAWA KITA BERSAMA ROSAKKAN NEGARA.
JADILAH WARGA YANG PANDAI BERFIKIR.
JANAN SERTA BERSIH 3.0.
BAHAYA BAHAYA BAHAYA BAHAYA BAAYA.
NO BERSIH FOR PEACE LOVING MALAYSIANS.
IT WILL ONLY LEAD TO ANARCHY.

Anonymous said...

rilek ah ..semua yang datang tu puak LGBT..bagi PAS semua tu halalll

Anonymous said...

BERSIHKAN SAMPAH SAMPAH KAT SELANGOR TU . JANGAN LUPA BAWAK PENYAPU

Anonymous said...

datang situ pasang khemah romen ramai ramai laki pompuan. aku tak teperanjat kali ni romen laki ngan laki . dalam khemah tu ramai la stok stok kunyit

Anonymous said...

Maki hamun orang tua2 kepada orang kurangajar ada betulnya!..KECIK2 TAK NAK MAMPUS DAH TUA MENYUSAHKAN ORANG.Patutnya makin tua dan beruban makin berfaedah ilmunya kpd masyarakat.