Sunday, April 8, 2012





Terdapat NGO berpengkalan di AS yang terang-terangan menyokong serta menyalur dana kepada parti-parti pembangkang. Apa komen anda terhadap perkara ini?

Saya meminta dua NGO ini, iaitu Konrad Adenaeur Foundation (KAF) dan National Democratic Institute (NDI) tidak memperguna dan merosakkan nama negara negara mereka dengan usaha campur tangan dalam hal ehwal negara lain.



Isu-isu berhubung dengan politik haruslah diselesaikan oleh negara dan rakyatnya sendiri.

Saya melihat adalah tidak adil untuk mana-mana ahli politik dan NGO dari AS memberi sokongan secara terbuka kepada mana-mana pihak di negara ini.



Pada pandangan anda, apakah pemimpin yang mempunyai masalah dalam isu-isu moral seperti terlibat dengan kegiatan homoseksual boleh menjadi pemimpin sesebuah negara?

Bagi saya jika ditakdirkan ada seorang pengamal budaya songsang ini mahu bertanding jawatan Presiden, saya sukar menerima perkara itu.


Pada pendapat saya, semua orang tahu malah kebanyakan kami yakin bahawa bekas Presiden Bill Clinton bersalah dalam skandal seks beliau dengan Monica Lewinsky.

Namun beliau berjaya melepaskan diri malah isterinya pula menceburi politik dan kini dipilih menjadi antara pemimpin tertinggi AS.

Terus terang saya katakan, tidak mungkin pada era saya, kami bersedia menerima seorang Presiden dengan kredibiliti seperti ini.


0 comments: