Thursday, April 19, 2012


KOTA DAMANSARA, 19 Apr - Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah memberitahu wartawan kesediaan Ketua Pembangkang yang juga bapanya Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk memulakan tindakan saman ke atas blogger pro Barisan Nasional, Papa Gomo.

Nurul Izzah yang ditemui pemberita berkata Anwar Ibrahim itu telah mengadakan perbincangan dengan barisan peguam dan bersetuju mengambil tindakan saman ke atas blogger Papa Gomo berjumlah RM 6.5 juta termasuk bayaran gantirugi atas dasar menjatuhkan kredibiliti Ketua Pembangkang itu sebagai ahli politik yang prolifik.

Ahli Parlimen Lembah Pantai itu juga memberitahu Datuk Seri Anwar Ibrahim juga akan mengambil tindakan susulan untuk menyaman Datuk Eskay, Tan Sri Rahim Thamby Chik, Ummi Hafilda, Ezam Mohd Nor dan beberapa bekas pemimpin PKR setelah memfailkan saman ke atas blogger Papa Gomo.

Ditanya pemberita bilakah Ketua Pembangkang itu akan mula mengambil tindakan saman, Nurul Izzah berkata "Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengambil tindakan saman ke atas blogger Papa Gomo setelah dinobatkan sebagai Perdana Menteri kelak.

Itu pun jika Datuk Seri ditabalkan menjadi Perdana Menteri,".



Mungkin itulah tajuk paling hangat yang bakal diterbitkan oleh portal Suara Keldaian Daily ... jika Anwar Ibrahim berani untuk mengambil tindakan saman ke atas Papa Gomo.

Persoalannya, mengapa Anwar Ibrahim masih lagi ragu-ragu untuk mengambil tindakan saman ke atas blogger Papa Gomo yang disifatkan penyebar fitnah beliau mengadakan zina dan persetubuhan haram dengan pelacur China Doll?

Jika Nallakaruppan dan Utusan Malaysia mampu diambil tindakan saman, apatah lagi dengan blogger kerdil seperti Papa Gomo ini?





Amat melucukan apabila Anwar Ibrahim terpaksa mengerahkan anaknya Nurul Izzah untuk menyerang dan menghentam Papa Gomo hanya di dalam Parlimen.

Itupun sewaktu perbahasan Akta Jenayah Cyber bagi menyekat fitnah dari berleluasa, dan sepatutnya rang undang-undang ini dibahaskan sepenuhnya oleh Nurul Izzah ... bukan membangkitkan soal kononnya fitnah oleh Papa Gomo.

Nyata sekali ahli Parlimen Lembah Pantai ini tidak mengambil sepenuhnya masa yang diperuntukkan di dalan Dewan Rakyat bagi memberi cadangan lebih bernas agar Akta Jenayah Cyber boleh diberi penambahbaikan.

Malangnya ... kote bengkok Anwar Ibrahim yang dipertahankan oleh Nurul Izzah.



Novel yang bakal meletup dipasaran ... KUKUH, TEGUH, AMPUH

Anwar Ibrahim tidak perlu menjadi manusia yang bacul dan penakut berselindung disebalik puterinya untuk menghentam Papa Gomo. Tidak ada apa lagi yang perlu ditunggu oleh beliau melainkan terus mengambil tindakan saman ke atas Papa Gomo.

Nothing To Lose ...

Tidak perlu mendesak puterinya untuk menyampaikan mesej di Parlimen. Hanya dengan satu panggilan telefon Anwar Ibrahim sudah mampu mengarahkan barisan peguam pencacai PKR untuk memulakan tindakan saman.

Dan jika Anwar Ibrahim sememangnya gagah berani (bukan gagah menongkat China Doll), ambil langkah yang sama terhadap individu-individu lain yang turut mengaibkan beliau.





Nah ... apa lagi ditunggu Anwar Ibrahim. Individu-individu di atas melutut merayu mahu saudara mengambil tindakan saman ke atas mereka. Saudara telah difitnah dan diaibkan.


Anwar Ibrahim hanya tahu menyorok di dalam kain Wan Azizah dan anaknya ... Bacul punya manusia.



6 comments:

Anonymous said...

Ditanya pemberita bilakah Ketua Pembangkang itu akan mula mengambil tindakan saman, Nurul Izzah berkata "Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengambil tindakan saman ke atas blogger Papa Gomo setelah dinobatkan sebagai Perdana Menteri kelak.

HUHU JAWAPAN MACAM HARAM JADAH.

APA PASAT MAU TUNGGU JADI PERDANA MENTERI BARU MAU SAMAN? ADAKAH SEBAB NAK SURUH HAKIM JATUH HUKUM BERSALAH KERANA FITNAH, WALAUPUN TAK FITNAH?

DULU MASA DIA JADI TPM PUN DAH MENYALAH GUNAKAN KUASA, MENGARAHKAN POLIS MENANGKAP UMI HAFILDA HUHU.

SEMOGA ALLAH MENJAUHKAN SEJAUH-JAUHNYA ANWAR BRAHIM TU JADI PM, BAHAYA TUH MANUSIA YANG MENURUT HAWA NAFSU JADI PM, MESTI ORANG YANG DIA BENCI AKAN TERANIAYA.

Anonymous said...

YAHUDI BOLEH SPONSER RM 6.5 juta. APE TUNGGU2 Saman je lah ..:-))

Sudir said...

GWM bila lagi nak masuk parlimen? heh heh

Anonymous said...

kalau anuar jadi PM pun aku pasti dia tak akan saman semua orang yang dikatakannya. Ayat yang akan keluar dari Mulut Anuar bila jadi PM dia sudah memaffkan semua orang yang memfitnahnya kerana kalau dia menyaman Papa Gomo Eskay nalla dan sengakatanya ibarat anuar mengali lubung kubur untuk dirinya sendiri. Itulah anuar yang aku tahu

Anak Lenggong said...

Izah..cuba ko tanya mak ko..betul ke kote bengkok dalam video cinadoll tu sama dengan kote papa ko..mesti mama ko kenal..sebab tu dia tak berani nak menyangkalnya..jam omega dok simpan dalam peti besi kee

Anonymous said...

mak dia mana tau.. lama da tak kena jolok.. 2 tahun dia d amerika selepas keluar penjara dia di Upgred batang pelir dia..dia kata sakit tulang belakang sebenarnya di modified butuh dia.. kak jijah bukan tau. sebab dia senang di tipu. lagi satu jika dia tahu pun tak kan dia nak bertau sebab periuk nasik dia adalah suami anugerah Tuan..bukan tuhan