Friday, April 20, 2012


Petang tadi aku diemail oleh pelajar UNISEL yang mengatakan demo bantah PTPTN ni satu retorika politik semata-mata!

Pelajar-pelajar UNISEL awal-awal tahun lagi dah dapat notis untuk bayar yuran. Dikejar macam ceti haram kejar pemiutang untuk selesaikan yuran. Kenapa tidak dimansuhkan?

Ini notis yang aku terima dari pemberi maklumat;





Hapuskan PTPTN ? Apa punya bebal la tuntutan merapu ni.

Yang cukup kesian tu, budak-budak yang akalnya sejengkal diperbodohkan oleh pihak-pihak berkepentingan politik dan juga tak kurang pihak yang cuba menyebarkan ajaran Syiah kepada Umat Islam di Malaysia.

Kenapa tidak sahaja ditubuhkan Suruhanjaya Di-Raja untuk menyiasat penyelewengan penggunaan duit PTPTN oleh student-student terbabit? Apa kata, mulakan dengan 300 orang pelajar yang berdemo ni.




Macam yang semua tahu, budak-budak ni sebelum masuk pusat pengajian masing-masing dah dapat duit pinjaman PTPTN ini.

Maka, ada la yang beli motorsikal, kereta, handphone canggih, galaxy tab, i-pad, malah berbini dan berlaki pun pakai duit PTPTN. Ini baru lah dinamakan penyelewengan.

Tak nak disiasat ke? Tubuh lah Suruhanjaya Diraja kalau berani!

Pendidikan percuma? Itu semua retorik!

Apa yang aku nampak, semua ni hanyalah kerana Pakatan rasa tercabar bila didalam Bajet 2012 PM umumkan bermacam-macam benifit kepada pelajar dari Sekolah Rendah, Menengah dan juga Institusi Pengajian Tinggi !


sumber : blog KITA GEMPUR



1 comments:

Anonymous said...

PTPTN kena hentikan pinjaman budak2 sewel yg nak pendidikan free tapi malas belajar ni, kalau tidak dia org ni dah tentu tak bayar balik pinjaman di org. Kalau nak free belajar lah betul2, anak aku tak ada masalah pun, ptptn dia jd biasiswa jer pasal pencapaian dia bagus. Ini dahlah malas belajar, asyik nak menuntut jer taunya, itulah jadinya bila otak dah didik oleh org2 yg tak cemerlang dalam pelajaran mcmpemimpin2 pembangkang mereka tu.

Hancur negara ni kalau puak2 bahlol ni jd pemerintah.

--ganasnyer--