Saturday, April 7, 2012


Baik Azmin mahupun Shamsidar kedua-duanya cuba membuat pekak badak dengan cabaran-cabaran yang dilemparkan terhadap mereka dengan harapan kisah jelik keluarga mereka akan dilupakan begitu saja. 

Tidak sekali pun Azmin tampil menjelaskan mengenai saham-saham luarbiasa yang dimilikinya dan isterinya dan tidak sekali pun Shamsidar membela dirinya apabila dikaitkan dengan Anwar.

Malah Anwar sendiri tidak pernah menyentuh isu Shamsidar secara langsung.

Tetapi, apabila diasak oleh media tanpa henti, Azmin akhirnya terpaksa bersuara juga walaupun suara yang keluar terdengar nyaring bercampur garau dan sengau semacam. Azmin menjawab lebih kurang begini ...

“orang buta, tuli saja yang tak tau cerita I.…Aauuww!”

Pihak yang mencabar, termasuk ahli-ahli Pakatan Rakyat sendiri tidak berpuas hati dengan jawapan Azmin dan mempertikaikan bilakah masanya Azmin menjelaskan kepada rakyat berkenaan semua tuduhan yang dilempar kepadanya dan isterinya. Kerana seingat semua Azmin tidak pernah menjelaskan apa-apa selain menafikan sahaja.

Mungkin mereka tidak faham maksud Azmin itu.



Sebenarnya, maksud Azmin ialah, semua orang tahu kisah kronisme, nepotisme dan skandal keluarganya dengan Anwar Ibrahim. Justeru, sesiapa yang tidak tahu, masih tertanya-tanya dan tidak habis-habis bertanya adalah orang yang benar-benar pekak, buta dan tuli.

Dan penulis amat bersetuju dengan Azmin. Hanya orang yang pekak, buta tuli dan benak sahaja yang tidak mampu melihat kebenaran.

Azmin dan Shamsidar tidak pernah bangkit menjelaskan apa-apa kepada orang ramai berkenaan setiap tuduhan ke atas mereka. Sedangkan pihak yang menuduh telah pun mengemukakan bukti dokumen-dokumen yang menunjukkan pemilikan saham Shamsidar yang luar biasa banyaknya. 

Malah, Azmin dan Shamsidar juga tidak pernah secara lantang dan besertakan bukti menafikan tuduhan bahawa anak mereka Afifa adalah sebenarnya anak Anwar dengan Shamsidar.

Kedua-dua mereka juga tidak membalas cabaran Nallakarupan sama ada melalui lisan mahupun saman walaupun maruah mereka telah lunyai dibelasah oleh Nalla.



Berdasarkan semua ini, inilah diulangi bahawa hanya orang yang pekak, buta, tuli dan benak sahaja yang tidak mampu melihat kebenaran. 

Kebenarannya ialah Azmin adalah seorang dayus lagi pondan yang sanggup berkongsi isteri dengan bos biseksualnya, Anwar Ibrahim. 

Tidak mustahil, kebenarannya adalah Azmin juga seorang biseksual berdasarkan hubungan akrab yang pelik antara dirinya dengan Anwar Ibrahim.

Umum tahu bahawa Anwar jauh lebih mempercayai Azmin dari isterinya sendiri, Wan Azizah dan ini boleh dilihat dalam keputusan-keputusan yang dibuat oleh PKR berkenaan pentadbiran dan pengurusan parti.

Anwar juga jauh lebih menyayangi Azmin dari Wan Azizah berdasarkan kisah-kisah dalaman yang diceritakan oleh bekas-bekas rakan dan pemimpin PKR sendiri.

Kini, Azmin sudah menjawab segala pertanyaan dan memberi respon kepada semua cabaran. Sudah sampai masanya ahli-ahli PKR, terutamanya PKR Ampang menerima jawapan Azmin seadanya. 

Kita pasti, tidak mungkin semua ahli-ahli PKR buta tuli belaka…


sumber : Beruang Biru


0 comments: