Tuesday, April 24, 2012




Khalid Ibrahim tidak ada pilihan, kecuali mengeluarkan duit Negeri untuk membantu Bersih 3.0 dan budak-budak #occupydataran. 

Jumlah yang lebih besar adalah untuk Bersih 3.0. #occupydataran dapat juga rasa duit Kerajaan Selangor. Tak banyak. Tapi dapat. 

Untuk setiap student diberikan token RM500 ke RM1000 kira banyak jugalah tu. Bukan sikit.

Akhbar Melayu semua tak cover ‘derma kilat’ Khalid Ibrahim ini. Hanya The Sun yang dapat cover. Khalid sendiri memaklumkan: kempen ‘Selangorku Bersih’ akan digunakan untuk menjayakan program pemutihan pengundi.

Kalangan orang Pejabat MB tahu, tak banyak NGO yang datang jumpa Khalid untuk bajet ‘Selangorku Bersih’. Hanya Ambiga dan petugas Bersih yang menanti duit Selangor untuk dijadikan modal berhimpun hujung minggu yang akan datang. 

Jawatankuasa BERSIH diberikan lampu hijau untuk membuat segala macam ‘claims’ kepada Pejabat MB melalui program ‘Selangorku Bersih’.

Dalam pada banyak kawasan di Selangor masih kotor dan banyak dengan sampah, Khalid lebih suka untuk memberikan RM5 juta kepada BERSIH dan penggerak anti PTPTN. 

Ianya hanya perlukan satu nota kecil Anwar untuk membolehkan bajet RM5 juta diberikan kepada Bersih 3.0 dan budak-budak penggerak anti PTPTN. ‘

Kalau tidak percaya, sila lihat The Sun (20 April, mukasurat 8). Semuanya dinyatakan secara terbuka.

Kalau NGO pro-UMNO/BN bijak, mereka patut serang Pejabat MB dan mohon diberikan bajet yang sama – di bawah geran ‘Selangorku Bersih’. Sebab Khalid tekankan, bahawa bajet ini adalah terbuka kepada semua parti politik di Selangor. Apa lagi? Takkan nak biarkan Bersih 3.0 dan #occupydataran yang bolot.

Kekerapan Ambiga melawat Khalid di Pejabat MB kebelakangan ini membayangkan bahawa semuanya memerlukan WANG dan didokong oleh WANG. 

Kalau Bersih 1.0 dan Bersih 2.0 ditaja oleh orang luar; Bersih 3.0 adalah acara yang ditaja oleh Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan. Hebat percaturan. 

Dimaklumkan juga bahawa Ambiga tidak boleh mengharapkan bantuan antarabangsa kerana tahu akaun peribadinya sedang dipantau oleh agensi tertentu. 

Terlalu banyak transaction berlaku sebelum Bersih 2.0. Ini boleh menyebabkan integriti Ambiga tersembam ke tanah.

Khalid nyata seorang budak suruhan Anwar. Nota kecil Anwar sahaja sudah boleh menyebabkan bajet RM5 juta dikeluarkan untuk Bersih 3.0 dan #occupydataran. Hebat.


sumber : blog GELAGAT ANWAR



5 comments:

Anonymous said...

muka ANUwar TIBAI macam muka kambing jantan menghidu jubur kambing betina sebelum menenggek....wa cakap.

Anonymous said...

haram jadah punya khalid ibrahim. duit boleh pulak tabur untuk budak budak spastik mahasewel. hoi cibai! hapuskan yuran pengajian unisel dgn kuis la gagap. memang sial la melayu nama khalid ibrahim . lagi sial muka nuar al juburi.

Ular Menyusur Akar said...

Huh...panas2 bunyi suara orang Selangor!!! UMA belum panas lagi. UMA panas kalau Din Puduraya jadi MB Johor. Bab nuar tu, Allah aje yang tahu. Omega tak datang, ICE CREAM pula yang mari.......Bersih patut bersihkan nuar dulu.

Anonymous said...

membelanjakan wang rakyat dalam apa jua aktiviti yang memberikan keuntungan kepada parti yang terlibat...jelas satu penyelewengan.

harap-harap ianya dihentikan sebelum rakyat yang sedar dan celik bangkit untuk memaksa ianya diberhentikan.

Anonymous said...

biar rakyat lain rugi janji pkr untung