Sunday, April 15, 2012



Raja Retorik Anwar Ibrahim tahu beliau sudah tewas kepada Raja Transformasi DS Najib. Retorik dan janji bohong Anwar Ibrahim tidak mampu melawan transformasi Najib.

Rakyat tahu janji Anwar hanyalah kencing yang cukup hangit berbanding dengan Najib, janji yang ditaburkan walaubagaimana sekalipun tetap ditunaikan.




Anwar Ibrahim semakin malu alah dengan tindakan pantas Najib memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Dalam bersetuju beliau tetap melahirkan sikap was-was dengan dengan rang undang-undang baru.

Raja Retorik ini semakin kekeringan isu. Isu pemansuhan PTPTN kononnya mampu menggegarkan kerajaan nyata suatu kesilapan besar. Kesilapan besar kerana Anwar Ibrahim yang bertanggungjawab meluluskan penubuhan PTPTN pada 1 Julai 1997.

Kebodohan Anwar Ibrahim menerima idea dan nasihat bodoh dari Ketua AMK sudah memakan diri. Rakyat sukar menerima idea dan janji bodoh memansuhkan PTPTN. Bagaimana rakyat mahu menerima idea pemansuhan ini jika Anwar sendiri bertanggungjawab meluluskan penubuhan PTPTN?

Barangkali masih belum terlambat bagi Anwar Ibrahim mahu melakukan spin terakhir bagi undang-undang baru yang menggantikan ISA. Anwar Ibrahim tidak akan menyerang undang-undang ini secara berdepan, hanya menggunakan baruanya yang bertapak di Human Rights Watch (HRW).

Anwar sudah tidak mempu lagi dimalukan oleh Najib ...




Anwar Ibrahim pasti akan menggunakan khidmat Phil Robertson, selaku Timbalan Pengarah HRW bagi rantau Asia untuk menyerang undang-undang baru ini.

Sebelum ini, Anwar pernah memaklumkan mengenai perbincangan untuk persediaan pilihanraya umum ke-13 bersama Phil Robertson, yang turut dihadiri oleh Sivarasa Rasiah (pencuri dokumen Parlimen) dan Lateffa Koya.

Mangkuk Hayun ini juga pernah melatih dan melahirkan peguam-peguam muda PKR seperti Surendran, Latheefa Koya, Fadiah Nadwa dalam isu-isu hak asasi kemanusiaan.


Sudah ada anasir dan tanda campurtangan HRH dalam pilihanraya umum nanti ...



Rakyat perlu tahu siapa sebenarnya Phil Robertson ini.

Rakan liwat Anwar ini jugalah yang pernah menyarankan untuk HRW kuat berkempen di peringkat antarabangsa agar menggugurkan kes liwat II dan memansuhkan undang-undang anti-homoseksual yang dikenakan ke atas Anwar Ibrahim.


“Sama ada Anwar Ibrahim benar-benar melakukan liwat secara suka sama suka atau tidak, ia tidak relevan sama sekali. Kini tiba masanya untuk menolak undang-undang tersebut dan mengakhiri sandiwara politik lawak yang mempromosikan diskriminasi berlandaskan orientasi seksual dan membinasakan kehidupan orang lain.” kata Phil Robertson

Cukup bijak Anwar Ibrahim memilih rakan dari luar negara yang 'sebulu' dan sekaki' dengannya ... kuat main belakang!



Paling nyata, Anwar Ibrahim menggunakan media antarabangsa dan kepakaran Phil Robertson untuk menghentam DS Najib berkenaan undang-undang baru menggantikan ISA.

GWM yakin Anwar Ibrahim cuba untuk menggunakan 'push and pull game' ...

Di depan media Anwar Ibrahim seolah-olah menyokong tindakan kerajaan namun bersyarat. Di belakang media, Phil Robertson digunakan sebaik-baiknya agar kerajaan tunduk, patuh dan ikut dengan kemahuan HRW. Rakan liwat Anwar ini akan menggunakan isu hak asasi dan memberikan tekanan kepada kerajaan.

Cuma ada satu penyakit merbahaya pada rakan liwat Anwar ini ... penyakit mahukan kerajaan-kerajaan di Asia Tenggara untuk tunduk dan patuh kepada kemahuan HRW.

Pada Phil Robertson, tidak ada satu pun negara di Asia Tenggara ini boleh dianggap sebagai mematuhi hak asasi kemanusiaan.

Baik Indonesia, Malaysia, Thailand mahupun Singapura tidak terlepas dari tuduhan dan dakwaan melanggar hak asasi kemanusiaan. Klik sahaja link dibawah untuk melihat kritikan dari rakan liwat Anwar ini.







Kerajaan perlu berhati-hati dengan mainan 'politik belakang' Anwar Ibrahim ...

GWM cukup yakin Anwar dan rakan liwatnya ini sudah bersedia untuk menekan kerajaan agar undang-undang baru menggantikan ISA ini perlu mengikut telunjuk HRW.



2 comments:

Anonymous said...

kalau kacaubilau malaysia ni anwar akan dikebumikan

Anonymous said...

I support all efforts to abolish the ISA said Mr Nuaq, although he stopped short of saying he would agree to the new bill, a step which he said remain contingent as PM respecting the aspiration of Mr Phill Roberts....