Thursday, April 19, 2012


SUBANG JAYA, 19 Apr - Proton Prevé secara rasminya telah mula dipertontonkan kepada umum tidak sampai 24 jam dilancarkan baru-baru ini di The Mines Resort, Seri Kembangan bagi memberi peluang kepada rakyat Malaysia melihat sendiri model terbaru ini yang dianggap kereta bertaraf global oleh pengeluar kereta nasional.

Siri jelajah Prevé di seluruh negara yang bermula dari Sri Pentas Bandar Utama sudah menjadi suatu tradisi PROTON dalam memperkenalkan dan mempromosikan model terbarunya kepada umum. Selain dari lapan model Prevé, PROTON juga turut mempromosikan empat model Inspira, dan setiap satu unit setiap Persona dan Exora.


Sebagai sebahagian daripada tradisi, PROTON akan turut menyampaikan kunci kereta kepada beberapa individu pemilik pertama Prevé. Pengarah Urusan Kumpulan PROTON Holdings Berhad Dato 'Sri Haji Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir akan menyampaikan sendiri kunci kereta kepada pemilik pertama di Platinum Showroom di Mutiara Damansara, persinggahan pertama jelajah PROTON selepas Sri Pentas.

"Prevé adalah kenderaan yang amat dinamik yang mempamerkan suatu tahap baru dari segi keselamatan, prestasi, keselesaan, kualiti pembinaan, teknologi dan gaya untuk model selepasnya. Pelancaran kereta ini menandakan satu era baru bagi PROTON, dan kami mahu berkongsi pencapaian ini dengan semua rakyat Malaysia yang telah menjadi nadi dan kejayaan berterusan PROTON sekalam ini, "kata Dato 'Sri Haji Syed Zainal.


PROTON telah menjangkakan ramai pelanggan yang telah lama menunggu dan semkain tidak sabar untuk melihat dan menguji pemanduan Prevé buat kali pertamanya. Persinggahan pertama di Mutiara Damansara Platinum Showroom telah dihiasi khas sebagai mengalu-alukan ketibaan pengunjung dan bilik pameran ini dibuka seawal jam 9.00 pagi.

Dua pengunjung awal yang melihat Prevé buat kali pertama sangat berpuashati dengan standard kualiti kereta itu. "Saya terkejut dengan penampilan yang amat berlainan kereta ini berbanding dengan model-model sebelumnya. Dengan ciri terbaru seperti ProTronic 7-Speed ​​7-kelajuan CVT, pedal shifters cukup mengagumkan, "kata pemilik Satria Neo R3 Mohd Shafik, 26, dari Mutiara Damansara.

Sementara itu, seorang lagi pengunjung awal Mohd Sobri dari Mutiara Damansara berkata, "Luaran kereta ini kelihatan cukup unik dan saya amat berpuas hati dengan ruang kabin dalaman juga. Ini adalah satu perubahan besar bagi PROTON. Saya tidak mungkin menunggu terlalu lama untuk menguji dan memandu kereta ini kerana saya telah merasakan pengalaman kuasa enjin turbo ini seperti pada model Exora Bold. Saya sedang mempertimbangkan menukar Wira saya untuk Prevé,".


Dari Mutiara Damansara, jelajah Prevé ini meneruskan konvoi bilik pameran EON di Jalan Chan Sow Lin di Kuala Lumpur, Dato 'Sri Haji Syed Zainal telah mengadakan sesi pertemuan singkat dan santai bersama para pelanggan di sini. Di Platinum Showroom Mutiara Damansara, dilaporkan pelanggan telah mula berduyun-duyun memenuhi bilik pameran ini sejak awal pagi dan bilangan pengunjung semakin meningkat sehingga ke tengah hari.

Konvoi ini meneruskan lagi jelajah di dua persinggahan sekitar ibu kota bagi mempamerkan Proton Prevé - di Menara Maybank di Jalan Pudu, dan di ibu pejabat Berhad Ambank di Jalan Yap Kwan Seng. Di Menara Maybank, konvoi ini telah disambut dengan sokongan padu dan sorakan daripada kakitangan Maybank, yang telah berkumpul untuk menyaksikan pelancaran Prevé oleh Dato 'Sri Haji Syed Zainal yang turut disertai oleh Presiden dan Ketua Pegawai Eksekuti Maybank Dato' Sri Abdul Wahid Omar.

"Maybank sentiasa menjadi rakan kongsi yang bagi PROTON, bank ini telah membiayai dengan satu daripada empat kereta Proton yang dijual di Malaysia," kata Dato 'Sri Abdul Wahid. "Kami yakin bahawa model baru ini yang menggabungkan reka bentuk anggun dan ciri-ciri sofistikated yang menarik akan menjadi satu lagi kejayaan bagi PROTON."


Selepas konvoi di Maybank, Dato 'Sri Abdul Wahid melepaskan bendera konvoi ini untuk ke destinasi berikutnya diibu pejabat Ambank Berhad Jalan Yap Kwan Seng. Sambutan dari kakitangan Ambank amat memberangsangkan dan mereka telah lama berkumpul di lobi bangunan itu untuk mendapatkan gambaran lebih dekat Prevé buat kali pertama selepas diumumkan oleh Dato 'Sri Haji Syed Zainal dan Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan AmBank Datuk Mohamed Azmi Mahmood dengan tepukan gemuruh.

"Sukacita dimaklumkan pihak Ambank untuk menjadi tuan rumah bagi konvoi PROTON sempena pelancaran model Prevé dan sebagai rakan kongsi penting, kami amat gembira dengan keputusan PROTON memilih ibu pejabat ini. Para pelanggan kini boleh meilhat secara lebih dekat dan ini membantu mereka untuk membuat satu keputusan membeli Prevé. Pihak Ambank sedia memberikan khidmat pembiayaan yang diperlukan," kata Datuk Mohamed Azmi Mahmood.

"PROTON adalah rakan kongsi terbaik bagi kami dan pihak Ambank juga gembira untuk menyokong mereka sebagai rakan kongsi perniagaan kami," katanya.

Konvoi Prevé akan meneruskan perjalanan sepanjang jelajah di seluruh negara pada hari pertama ke destinasi seterusnya di Senawang dan Melaka sebelum berehat dan bermalam di Johor Baru.



Artikel selanjutnya , klik PROTON PREVE










0 comments: