Friday, April 27, 2012





KUALA LUMPUR, 27 Apr - “Saya selaku Panglima Angkatan Tentera mewakili semua panglima Tentera Darat, Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) serta semua warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM), menafikan sekeras-kerasnya kenyataan itu." kata Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin.

"Segala dakwaan dan kenyataan Mohammad Nizar adalah tidak benar dan satu pembohongan." tambah beliau.

Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin menafikan dakwaan Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin kononnya Perdana Menteri mengadakan pertemuan dengan pegawai tertinggi tentera dan meminta mereka berbuat sesuatu jika Barisan Nasional (BN) kalah Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

“Saya telah mengarahkan satu laporan polis dibuat berhubung perkara ini bagi membolehkan tindakan undang-undang diambil terhadap pihak yang bertanggungjawab menyebarkan tuduhan itu,” katanya pada sidang media di Wisma Pertahanan, di sini semalam.

“Kenyataan berbaur politik dan hasutan sedemikian boleh menimbulkan kekeliruan di kalangan rakyat serta menjejaskan keselamatan negara.

Kebelakangan ini, wujud banyak pihak tidak bertanggungjawab dan berkepentingan yang sentiasa berusaha meracuni pemikiran rakyat bertujuan menghakis keyakinan terhadap ATM dan kerajaan dalam usaha melindungi kepentingan politik mereka,” katanya.

Zulkifeli juga berkata, seluruh warga ATM amat kecewa dengan tuduhan tidak berasas yang bermotif untuk menjejaskan kredibiliti dan imej Perdana Menteri serta ATM.

Sementara itu, Mohammad Nizar ketika dihubungi semalam mengakui beliau tidak mempunyai bukti ada pertemuan antara Datuk Seri Najib Razak dengan pegawai tertinggi ATM untuk membincangkan isu politik, sebaliknya hanya mendengar khabar angin.

Mohammad Nizar dalam ceramahnya di Taman Desa Pakatan, Pengkalan, dekat Ipoh pada malam Isnin lalu mendakwa Najib mengadakan pertemuan dengan semua panglima ATM dan meminta mereka melakukan sesuatu jika BN kalah pada PRU-13 nanti.

Ceramah Mohamad Nizar yang turut dimuat naik dalam laman Youtube mendakwa semua panglima yang ditemui, enggan menuruti permintaan itu dengan mengatakan mereka akan mematuhi keputusan rakyat.


sumber, klik KLPOS



Pada GWM cukup mudah ...

Tuduhan dan fitnah yang dilemparkan oleh Nizar kepada Perdana Menteri, sudah cukup menunjukkan kebimbangan terhadap momentum dan sokongan terhadap Pakatan Rakyat.

Imej pemfitnah dan penghasut sememangnya cukup sinonim dengan bekas Menteri Besar Perak ini.


Strategi dan taktik yang sama digunakan beliau sewaktu mengetahui Parti Adat & Sosialis akan tewas pada pilihanraya kecil Tenang tempohari.




'Worst Case Scenario' ... Nizar sudah tahu Pakatan Rakyat bakal kalah besar pada pilihanraya umum kali ini. Anwar Ibrahim juga tahu situasi ini.

Kerana itulah BERSHIT 3.0 kali ini kesemua parti pembangkang 'All Out'.



5 comments:

Anonymous said...

nizar ni buat malu engineer je la.. hishhhh... bongok betul..

Anonymous said...

engineer beli memang macam tu,siasat dan dakwa dia,saya sebagai pesara tentera cukup geram.......pukimak dia

Anonymous said...

biarlah...dahi lebam pun tak guna...

Anonymous said...

JGN INGAT KAMU JURUTERA KAMU CERDEK WAHAI SIBANGANG! BANYAK BAB DUNIA NI YANG KAMU BAHLOL LAGI. UMUR SAJA BANYAK TAPI PERANGAI DAN HATI PERUT MACAM BANGKAI! KHAAAAK! TUIHHHH! NAH TELAN KAHAK AKU BIO KAMU CERODEK SIKIT. BANGSAT!!!!

Anonymous said...

Ngah ngeh ngok . Yang ngok tu si nizar. Sepupu sepapat si ngeh ngah kominis tu..mampos la kau nizar ngok. Aku jumpa kau aku tak bunuh tapi aku ludah muka engkau. Itu lebih best dari aku bunuh pengkhianat ni.