Saturday, April 28, 2012





KUALA LUMPUR, 28 Apr - Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk S. Ambiga mengakui gagal mengawal emosi peserta demonstrasi Bersih 3.0 hingga memaksa polis mengambil tindakan menembak meriam air dan gas pemedih mata.

Sambil melahirkan rasa kecewa, Ambiga bagaimanapun menegaskan tindakan provokasi sebilangan penyokong Bersih hingga bertindak merempuh penghadang polis di Dataran Merdeka bertentangan dengan arahan yang dikeluarkan pihaknya.

"Tindakan merempuh dan melanggar penghadang polis di Dataran Merdeka bukan sesuatu yang kita sokong.

"Sejak daripada awal kita sudah berjanji untuk tidak melanggar sekatan. Saya percaya akibat daripada itulah pihak polis mengambil tindakan menembak meriam air dan gas pemedih mata," katanya pada sidang media di KL Sentral sebentar tadi.


sumber, klik KLPOS

GWM pernah mengeluarkan artikel dibawah ini semalam ... bacaan GWM dan rakan-rakan blogger pro kerajaan tindakan provokasi yang bakal dilakukan pada hari ini.

Klik, "Kita Tawan DATARAN MERDEKA Biar Bermandi DARAH Sekalipun" - Mat Sabu




Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Ibrahim telah mengeluarkan rasmi tidak menyokong Perhimpunan tersebut. Beliau telah menghidu dan nampak jelas 'game plan' Anwar Ibrahim. Perhimpunan BERSHIT 3.0 bakal menjadi medan tempur diantara pembangkang, DBKL dan polis.

Naib Pengerusi DAP ini tahu Hishamuddin Rais dan Tian Chua sudah merancang untuk melakukan provokasi dalam BERSHIT 3.0 ini. Malang bagi Ambiga, nama beliau sekali lagi bakal tercalar dengan rancangan Hishamuddin Rais dan Tian Chua.



Apa lagi penyokong pembangkang mahu katakan ...



6 comments:

Anonymous said...

itu lah anwar pukiak inginkan..kimak kau anwar!!

Ular Menyusur Akar said...

Insider melaporkan "Beberapa peserta rombongan 15,000 orang dipimpin Azmin Ali telah merempuh benteng untuk bergerak ke arah Dataran bersejarah itu, menyebabkan pihak polis telah menembak air mengandungi bahan kima serta bejana gas pemedih mata".

Bangsat kau Azmin.

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/polis-tembak-gas-pemedih-mata-meriam-air-kala-penunjuk-perasaan-merempuh-benteng/

Anonymous said...

gi mampus la betina cibai tu.. dah buat berani tanggung la.. takut kena dakwa ka babiga???nuar mulut pantat busuk..bila la ko nak mampuih babi.....cuba tanya mat sabun tu.. nape dia gi bersih... mesti mah pun ada sana..boleh bau lg....niajis situa keparat murtad!!!nyorok celah kain muslimah...hadi bawang terjun kolam indahwater.... tangkap dan dakwa je sisialan babi ni semua...........

NasakTion said...

Apa tak Bangsatnya siAzmin..Bini dia pon dia kasi orang buat kekah...

Anonymous said...

buang negara jer dorang sume tu...buat per nk simpan lagi kat malaysia ni..wat huru hara jer..yg mengikut tu sume akal fikiran paras lutut jer..silap2 x sampai lutut area buku lali jer...plz wat something yg btl2 berguna kat dorang ni..

Anonymous said...

pukimak punya ambiga n anwar..