Monday, April 16, 2012





JOHOR BHARU: Menteri Pengajian Tingggi, Datuk Seri Khaled Nordin mempertikaikan tindakan sebuah Universiti di Selangor ekoran mengiklankan pengambilan pelajar baru di dalam akhbar tempatan.

Khaled berkata, ini kerana iklan terbabit menawarkan faedah pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan pengecualian yuran sebanyak RM3,000 bagi pengajian semester pertama.

Menurutnya, iklan sedemikian sepatutnya tidak perlu kerana universiti berkenaan berada di bawah pentadbiran kerajaan pembangkang yang mencadangkan pemansuhan pinjaman PTPTN dan pendidikan secara percuma.

"Saya hairan kenapa dalam iklan universiti berkenaan masih menawarkan faedah pinjaman PTPTN dan pengecualian yuran untuk semester pertama, sedangkan mereka beria-ia ingin memansuhkan dan menyediakan pendidikan percuma," katanya.

sumber : ANTARAPOS





GWM cadangkan mahasiswa-mahasiswa robot ini menukar tapak perkhemahan dari Dataran Merdeka ke Bangunan SUK Selangor. Lakarkan sejarah paling besar demonstrasi di Shah Alam.

Kumpulkan 500,000 robot-robot 'otak udang' bagi membantah Universiti di Selangor mengiklankan pengambilan pelajar baru yang menawarkan faedah pinjaman PTPTN ini.

PTPTN tu ...

Ayuh mahasiswa-mahasiswa robot ... Gerakkan 'otak-otak udang' anda untuk berhadapan dengan Khalid Ibrahim dan gerombolan pemimpin-pemimpin pembangkang.

Desak mereka agar mansuhkan PTPTN salah sebuah Universiti di Selangor ini. Jangan gentar ... Anwar Ibrahim akan sentiasa berada di belakang kamu.




Macam pernah ku lihat muka anak muda ini ... dimana ya?




Ahhh ... mamat yang menangis ditangkap polis sewaktu melakukan demonstrasi di UPSI.




Ini monkey kegemaran Papa Gomo



0 comments: