Monday, April 25, 2011

Jawapan bagi soalan di atas cukup mudah jika ditanya bangsa mana yang dianggap sebagai bangsa yang tidak pernah langsung tahu mengenang budi orang Melayu ... bangsa Cina!

Sinopsis dibawah ini boleh dianggap sebagai tindak tanduk sebenar pemimpin dan masyarakat Cina dari sebelum sehinggalah menuju kepada Kemerdekaan. Bangsa ini tidak ubah seperti Yahudi yang menganggap bahawa bangsa mereka adalah 'superior' dalam manan mana negera sekalipun.


Paparan dibawah adalah berdasarkan fakta, data dan statistik dalam GWM menggarap analisa sepanjang tahun 2011. Mengapa bangsa tidak mengenang budi ini sememangnya 'racist'?


HARTAL DARI GERAKAN MAO TSE TUNG TAHUN 1967
Permulaan sabotaj ekonomi oleh masyarakat Cina dan bermulanya titik tolak 13 Mei 1969 adalah dari pelancaran Hartal (Hartal adalah mogok besar besaran dengan penutupan pejabat, perniagaan dan segala bentuk urusan yang melibatkan awam) oleh gerakan Mao Tse Tung di Pulau Pinang pada 19November 1967.


Pertempuran dan terbunuhnya orang Melayu yang menyokong Kerajaan mengesahkan tujuan menghuru harakan ekonomi dan kestabilan politik. Pada Jun 1968, Kerajaan telah hampir melaksanakan hukuman gantung ke atas 11 orang Cina yang terbabit di dalam Gerakan Mao Tse Tung namun telah ditentang oleh orang orang Cina.


Pakatan ini diketuai oleh Dr Tan Chee Khoon (anggota Parlimen Parti Buroh bagi kawasan Batu) telah melancarkan kempen secara besar besaran bagi mendapatkan tandatangan setiap orang Cina dari rumah ke rumah bagi menghalang hukuman gantung.



PEMBUNUHAN ORANG MELAYU OLEH GOLONGAN PRO KOMUNIS
Detik tragedi 24 April 1969, jam 8.30 malam, Jelutong, Pulau Pinang, 2 minggu sebelum pilihanraya umum 1969 diadakan seorang pekerja sukarela UMNO Kassim Omar telah dibunuh secara kejam oleh golongan belia Cina dari Parti Buruh berkiblatkan komunis.


Badan Allahyarham di conteng dengan cat merah sebagai tanda untuk mencetuskan rusuhan kaum yang telah dirancang sejak awal lagi. Kerajaan dan pihak polis telah meminta supaya keluarga mangsa dan setiap pemimpin Melayu supaya bersabar dan tidak melakukan tindakbalas.



PERARAKAN MAYAT GOLONGAN PRO KOMUNIS
Pada 4 Mei 1969, 10 hari sebelum berlangsungnya Pilihanraya Umum 1969, pertempuran tercetus diantara 3 orang peronda polis telah bertempur dengan sekumpulan golongan belia Cina di Kepong.




Salah seorang belia Cina telah tercedera semasa pertempuran dengan pihak polis dan kemudiannya mati di Hospital. Nama belia Cina ini ialah Lim Soon Seng yang berumur 24 tahun. Bermulanya sorakan dan ejekan seperti ’Polis Anjing Buruan Kerajaan’. Perarakan yang dilakukan bertujuan menghalang proses pembuangan undi pada PRU 1969.

Sepanduk dan risalah berbaur hasutan seperti ’Rejim Tunku Abdul Rahman Kejam’ dan ’Ajaran Mao Tse Tung boleh diamalkan di sini’. Perarakan tersebut juga telah membawa sepanduk yang mempunyai gambar Mao Tse Tung sebagai lambang perjuangan orang Cina.



1969 - PENYAPU UNTUK NYAHKAN ORANG MELAYU
Tercetusnya sikap anti-Melayu oleh masyarakat Cina dengan kemenangan besar dan Gerakan selepas PRU 1969. Perarakan haram bermula dari Jalan Campbell sehingga menyusur ke Kampung Baru.


Suara bangsat Cina mula berkumandang 'Melayu Mati, Melayu Bodoh, Tiada Kuasa, Orang Melayu Balik Kampung Tanam Jagung'. Penyapu besar sebagai tanda menyapu dan menghalau orang Melayu dari Kuala Lumpur.



LAUNGAN AZAN DAN TULISAN JAWI DIPOLITIKKAN
Teresa Kok mengeluarkan arahan melarang azan dilaungkan menggunakan pembesar suara di masjid-masjid dan surau.



Wakil rakyat DAP itu dilaporkan turut cuba menghapuskan penggunaan tulisan jawi pada papan tanda nama jalan di ibu negara dan mencadangkannya digantikan dengan tulisan Cina serta Tamil.


MENGHINA ETIKA BERPAKAIAN DALAM SIDANG DEWAN
Almarhum Sultan Johor menegur ADUN DAP Gwee Tiong Hiang yang cuba menjadi 'jaguh' melanggar etika berpakaian. Wakil rakyat DAP itu, yang hanya memakai kot dan tidak bersongkok, menyaksikan majlis pembukaan tersebut di luar Dewan.


Tindakan Tong Hiang itu diselar pelbagai pihak kerana dianggap melampau dan tidak menghormati peraturan yang telah ditetapkan sejak sekian lama.


SUQIU, DONG ZIONG & JIAO ZONG
Tiga pertubuhan chauvinist NGO Cina iaitu Suqiu, Dong Ziong dan Jiao Zong cukup gemar mempertikai hak dan keistimewaan kaum bumiputera.


Tuntutan Jiao Zong (Persatuan Gabungan Guru Sekolah Cina) dan Dong Zong (Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah Cina) yang terus terang menolak Sekolah Wawasan dan masih berdegil dengan konsep sekolah vernacular, langsung tidak membantu ke arah perpaduan nasional yang hakiki.

83 tuntutan Suqiu (Jawatankuasa Rayuan Pilihanraya Persatuan Persatuan Cina Malaysia) yang tidak munasabah sama sekali.

Pertubuhan inilah yang telah mendesak Kerajaan untuk menghapuskan sistem kuota untuk kemasukan universiti, mengambil langkah untuk memansuhkan perbezaan antara bumiputra dan bukan bumiputera dalam semua bidang baik ekonomi mahupun politik, menghapuskan sistem kuota yang berasaskan kaum dan gantikannya dengan sistem pengagihan yang berasaskan kebolehan.


PENGHINAAN TERHADAP ALMARHUM SULTAN JOHOR
Individu bernama Pierre Lim ini menghina Almarhum Sultan Johor dengan menyifatkan baginda sebagai pembunuh kejam.

Lihat kenyataan beliau terhadap Almarhum Sultan Johor 'This prick was known to be abusive to his subjects. He was linked to rapes, murder and torture. His son Tunku Ibrahim Ismail continues his legacy'.




SI GOBLOK BERNAMA NAMEWEE
Wee Meng Chee atau lebih dikenali kerana kegoblokan sebagai ‘NameWee’ telah banyak melakukan onar dan menconteng anasir anasir perkauman (racism) melalui provokasi lagu Negaraku kepada Negarakuku suatu ketika dahulu.




TINDAKAN PELAMPAU
Laporan polis pada 18 Ogos 2010 - Presiden MCA Chua Soi Lek yang mempertikaikan isu kuota bumiputera dan menuntut supaya ekuiti bumiputera sebanyak 30% dikurangkan secara berperingkat. Sesuatu yang sudah termaktub didalam Perlembagaan Persekutuan.

Laporan polis pada 9 Ogos 2010 - Penulis blog Central for Policy Initiatives (CPI) Helen Ang, yang jelas mempertikaikan Artikel 152 dan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan tentang kedudukan agama Islam dan hak hak keistimewaan orang Melayu.

Laporan polis pada 5 Julai 2010 - dibuat terhadap Wee Ka Siong, Malaysiakini dan The Star berhubung dengan mempertikaikan pemberian biasiswa MARA kepada pelajar Melayu.





ARWAH AMINUlRASYID DISAMAKAN TARAF DENGAN BINATANG
ADUN Teratai Janice Lee meminta pandangan orang ramai untuk memberikan nama kepada kucing DS Najib, salah satunya adalah dengan meletakkan nama Aminulrasyid Amzah. Penghinaan terbesar terhadap arwah dan keluarganya.


PENGHINAAN TERHADAP INDIA MUSLIM
Kenyataan ADUN Komtar Ng Wei Aik yang mengarahkan India Muslim di Pulau Pinang pulang ke India adalah satu penghinaan, berbau perkauman dan paling rasis keluar dari mulut celaka pemimpin DAP.

Kenyataan beliau yang juga merupakan Setiausaha Politik Ketua Menteri Pulau Pinang dibuat setelah mengarahkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) untuk menyita kedai nasi kandar Mohamad Aliyar.




MELAYU DI PULAU PINANG SEMAKIN TERPINGGIR
Kerajaan DAP Pulau Pinang secara halus menghalau dan menutup periuk nasi kaum bumiputera malahan kaum India, namun tiada tekanan bagi bangsa yang tak mengenang budi.






RASUAH TERHADAP ORANG MELAYU BAGI KESINAMBUNGAN KUASA
DAP semakin terdesak untuk mendapatkan sokongan dan undi orang Melayu di Pulau Mutiara sehingga terpaksa menyogok wang bagi mendapatkan pengaruh daripada guru-guru KAFA di Pulau Pinang.

DAP cukup mahir dan bijak mempergunakan guru guru KAFA bagi meraih sokongan dan undi orang Melayu Pulau Pinang. Taktik yang cukup berkesan ... 'UGUT, RASUAH dan UNDI'!





HASIL DASAR EKONOMI BARU YANG DIBOLOT DENGAN RAKUS
Bangsa yang tidak mengenang budi ini lupa dengan kekayaan dan kemewahan bangsanya adalah hasil dari perkongsian nikmat produk DEB selama ini.

Kekayaan 10 jutawan kaum Cina berjumlah USD 34.49 billion (RM 113.81 billion) cuba didiamkan dan dialihkan perhatian demi tuntutan yang semakin bukan bukan.

Bangsa ini enggan mendedahkan kepada umum berapa ramaikah konglomerat Melayu dan bumiputera yang diberikan tempat dalam pengurusan syarikat syarikat bangsa yang tidak mengenang budi ini ... langsung tiada!






Kesanggupan bangsa yang tidak mengenang budi ini untuk membuka peluang seluas luasnya pemilikan ekuiti orang Melayu dan bumiputera di dalam Public Bank, Hong Leong, Berjaya Group, Sunway Group, Tanjung Group, YTL Corporation, IOI Group dan sebagainya, sepatutnya sudah lama dipertikaikan.


KETIDAKSEIMBANGAN EKONOMI AKIBAT POLARISASI KEKAYAAN KAUM INI
carta dibawah adalah fakta dan data statistik bangsa yang tidak mengenang budi ini semakin angkuh dan bongkak setiap kali membuat tuntutan yang tidak munasabah.






Bayangan PRU 13 semakin jelas menampakkan kaum Cina tidak akan memberi undi kepada Kerajaan BN berdasarkan kepada:

1. Persempadanan kawasan pilhanraya yang jelas memberi advantage kepada bangsa yang tidak mengenang budi ini menjadi penentu parti mana yang akan menang.

2. Model pemerintahan Pakatan Rakyat cukup menguntungkan bangsa yang tidak mengenang budi ini seperti yang telah berlaku di Perak sebelum ini.

3. Yang paling nyata, PRU 13 sebagai peluang terbaik untuk bangsa yang tidak mengenang budi ini berkuasa kelak.

Faktor sebenar disebalik setiap gesaan dan tuntutan yang tidak munasabah ini adalah ... KUASA POLITIK! Bangsa ini telah memegang majoriti kuasa ekonomi. Apa yang diperlukan adalah kuasa dominan dalam politik di Malaysia.

Hakikatnya, GWM pernah menyatakan terdapatnya kolerasi permainan politik di antara DAP, MCA dan Gerakan bagi kesinambungan kuasa politik sebenarnya yang dicari oleh bangsa yang tidak pernah mengenang budi ini.

Artikel pada 9 September 2010 semakin mengesahkan analisa GWM adalah benar. (
SILA KLIK)


Sudah jelas, atau belum jelas, atau masih lagi kabur dengan permainan silap mata politik bangsa yang tidak mengenang budi ini ....



13 comments:

MPP said...

Good Analysis bro.. Semoga bangsa melayu sedar bila baca apa yang lu muatkan disini...

panglima hitam said...

tq bro semoga pemimpin2 UMNO yg kita undi akan sedar & buka mata yg org2 Cina ni tak perlu di manjakan kan lagi mereka semua pijak kepala org2 melayu terutama nya Pemimpin2 UMNO.
org2 Cina amik kesempatan atas budi bicara Pemimpin2 UMNO.

headbomb said...

terbaik la geng.. aku sebar2kan... haram betul cina komunis ni...

Anonymous said...

elok diterangkan. anak muda skrg tidak melaluinya. umur aku 12 thn pd 1969. aku merasainya.

Anonymous said...

perlu share ngan blog lain Bro... excellent article... mungkin yang lain boleh senarai tambah lagi fakta2 ni... kalu ikut fakta ekonomi, banyak cina akan kerugian kalu Bank Negara naikkan kadar pinjaman nih.... polisi kerajaan okie ler tu kalu cina nih dah senang lenang kat negara nih... tak paham lar aku pasal bangsa cina bangsat nih... aku bako kilang diaorang ni nanti baru tau...

Keris Pusaka said...

terima kasih atas informasi berguna ini,semua orang perlu tahu hal ini, mohon disebarkan kepada yg lain.

azKUCH said...

tanah tumpah darah generasi cina yang baru? cuba suruh nyanyI NEGARAKU ckit??? cuba tanya rukunegara ckit?? buat aku tergelak je baca tanah tumpah darah diorang.

Anonymous said...

kita kena paham...diorg memang tak paham apa itu budi...Diorg tau kalau kita kasi diorg ambil...Cuma kita Melayu kena ubah cara kita pikir...jangan lagi nak tunjuk baik sangat...dg depa (jgn silap paham-bukan suruh benci Cina) kita dulukan bangsa kita (Melayu-Islam...)dan kalau berbaik nak berbudi dg depa...berpada pada...Tidak bemakna perpaduan 1 Malaysia tak leh dicapai....Jangan senang senang nak bagi apa yg hak kita...lebih lebih yg dah termaktub dlm perlembagaan.....Tapi kalau yg dlm perlembagaan pon nak soal ...ape makne nya....

Anonymous said...

Sila forwardkan ke MCA, aticle Saudara..

Orang Cina sekarang MAJORITIinya mencari Qualiti hidup yg lebih mewah & sempurna..(tak mcm bapak & atok diorang)

Manakala Melayu & india yang mengkayakan Cina masih diperingkat survival..

Malangnya mereka adalah bangsa yg sukar dikawal tanpa peraturan yg ketat, mcm kata ahli falsafah mereka..& Jaky Chan.

Bangsa ini juga akan berelebih2an melayani emosi negatif prasangka kpd bangsa lain seringkali berlaku kekacauan, jika tak dikawal.

Sebab itu Di China polis & askar sering dikerah melindungi puak2 ini dari mengacau minoriti lain..

mereka juga berpura2 baik seperti peminta sedekah, tetapi bersikap sombong & jijik kepada masyarakat lain yg berada dibawah..manakala jika puak lain lebih hebat, hasad dengki bernyala2...kalau ia bukan dari sebangsa dgn mereka.(Puak Majoriti China, hari ini..)

Pemuda Prihatin said...

isu perkauman ini mula dibangkitkan stelah anuwar ibrahim keluar dr penjara...aljuburi tu yg mebangkitkan isu perkauman dan berganding bahu dgn DAP menjadi kuda mereka mahu merampas kuasa MELAYU...tp klu tgk anak2 muda skunk xsuka dgn kerajaan sbb diapi2kan dgn fitnah pembangkang...mereka xsedar nasib mereka masa akan dtg, mengikut darah muda...geram betul aku...harap kita melayu lebih tegas dan berpendirian juga bersatu..biar kita berputih tulang jgn berputih mata...

Anonymous said...

Janganlah goreng isu! Semuanya tak benar, u ni racist ke atau bigot kampung? Bacalah Dilema Melayu. Selagi Msia ada org macam u, tak akan kita ke mana2...

TAMRIN said...

Saya mohon keizinan saudara untuk mempamerkan satu persatu "KURANG AJAR"nya kaum tidak tahu mengenang budi ini dalam FB kami "ALANGKAH INDAHNYA MELAYU BERSATU"....terima kasih saudara....

Anonymous said...

Apabila segelintir orang Melayu melaungkan "Orang Cina balik China" atau "Orang Cina tidak kenang budi", sudahkah mereka lupa... bagaimana Dinasti Ming Cina menyelamatkan Tanah Melayu daripada serangan Siam? Jika tidak, maka tiada lagilah Tanah Melayu, tetapi Tanah Siam.

Atau sebaliknya jika Dinasti Ming Cina pula yang menyerang dan menjajah Tanah Melayu, kerana mereka memang berkemampuan pada masa itu. Sebaliknya mereka memilih untuk membantu.

Memang tidak dinafikan yang segelintir orang Cina tidak kenang budi orang Melayu, tetapi kenapa perkauman? Kerana ada juga Melayu yang mudah lupa.