Sunday, April 10, 2011


Isu kematian pegawai kastam sedang hebat dicanang dalam ceramah DAP di Sarawak bagi menghidupkan peluang sokongan dan undi bagi pilihanraya kali ini. Sekaligus kembali menjana propaganda kematian Teoh Beng Hock memang berlaku kekejaman SPRM yang mendapat 'endorsement' dari DS Najib.

Sekalipun telah berlaku kematian dibawah siasatan SPRM dan teguran cara mereka beroperasi, namun perlu dilihat dari sudut yang lebih jauh. Kematian Teoh Beng Hock telah dijadikan isu sandaran untuk merosakkan imej kerajaan dan DS Najib. Sehingga ke hari ini, DAP sudah menjauhi dan lari dari dikaitkan dengan kes Teoh Beng Hock.

Apa yang sebenarnya cuba parti DAP ini sorokkan ...



Kenyataan dari akhbar China Press mengaitkan 1,839 kematian dibawah kendalian SPRM sepatutnya telah membuka mata rakyat dengan permainan politik kotor pembangkang. Nga Kor Ming hanya setakat menjadi pencetus propaganda dari menyembunyikan isu sebenar. Isu paling teras disini adalah semakin terbongkarnya rasuah dalam kastam yang semakin teruk dan telah lama berakar umbi. Negara mengalami kerugian RM 108 bilion setiap tahun!



Pihak dalam kastam, forwarding agent dan DAP yang semakin panas dengan siasatan SPRM sehingga terbongkarnya isu penyeludupan RM 10 bilion oleh kastam. Cara paling mudah adalah dengan mengalih perhatian dari kes rasuah. Siasatan SPRM mendapati terdapatnya rasuah berleluasa melalui 'under declare' atau mengurangkan duti kastam dari forwarding agent yang disokong oleh gengster Cina DAP.

Walaupun DAP cuba membangkitkan isu keselamatan saksi yang perlu dipertahankan, persoalan paling pokok adalah siasatan SPRM yang semakin hampir memecah tembok dalang rasuah didalam jabatan kastam.

Yang pasti, Ronnie Liu dan sahabat sahabat gengster Cina DAP semakin hangat dan panas akibat bahang siasatan SPRM ...

10 comments:

tosei.. said...

tiap kali siasatan hampir sampai kekemuncaknya saksi penting mati, setiap kali sampai kemuncak saksi mati... huh.. dah mcm mafia kongsi gelap kat Malaysia ni.
kasi siasat DAP.. takut ada bisnes Dadah dlm kargo. bayangkanlah kalau Heroin tulin lepas 2-3 kargo, pergh... berbillion bai.. boleh support berpuluh parti dan beribu-ribu kali tunjuk perasaan kat Malaysia ni, silap hari bulan siap dgn senjata pun boleh dibekalkan.. he..he..

Kerteh Mari said...

Aku percaya dalang semua ni adalah DAP. Mereka ni yg beria-ia menuduh bahawa SPRM sebuah institusi yg tidak ada kredibaliti. Mereka berbuat demikian agar rakyat akan fokus akan kesumbangan SPRM.

Ini sekaligus akan menyelamatkan segala aktiviti mereka. Sedar atau tidak mereka ini bergiat cergas didalam mempelopori rasuah. Mereka tahu melayu mudah disogok.

Apabila SPRM mengambil tindakkan, mereka jadi gelabah. Bila satu persatu dicekup, mereka mula memainkan peranan. Tidak mustahil dan aku amat percaya kes Beng Hock adalah permainan mereka, SPRM dijadikan kambing hitam untuk melencongkan mata rakyat kita yg rata2nya memang bengap. Kenapa bengap?. Sebabnya org melayu 60% malas berfikir, mereka hanya menurut sahaja,percaya bulat2 apa yg dikata.
Permainan puak2 ini amat teliti. Mereka akan gunakan apa sahaja untuk melindungi kegiatan mereka.

Bangkitlah wahai Bangsa Melayu, jgn diperbodohkan oleh mereka2 ini.
Bangsat2 UMNO hanya mereka yg mampu menyatukan Melayu. Jangan gadaikan Negara ini kepada bangsa CINA KOMUNIS. Anda sebenarnya cuba dijajah secara halus. Lihat apa yg jadi di Penang?. Butakah lagi mata anda semua?.. janganlah disogokkan dgn hanya sebiji gula2, tanah tergadai...

Anonymous said...

NGOK Komeng - salah satu pemegang saham dalam Old Town White Coffee yang rata2nye mengamalkan perkauman jika ade orang Melayu mahu menjadi franchise uk OTWC. Justeru itu, saya berharap rakyat Malaysia yg bencikan keturunan komunis ini supaya MEMBOIKOT OTWC secara total.

Anonymous said...

salam

sebenarnya majoriti cina kaya didalam Malaysia adalah penyokong DAP cina komunis laknatullah, dan PM dari zaman Tun Mahathir sehingga PM Najib sememangnya mengetahui perkara ini, malangnya , yang menghancurkan bangsa melayu ialah melayu sendiri . Semalam sahaja saya ke Jusco Ipoh melihat orang melayu tanpa asal usul masuk makan minum di semua restoran yang tiada tanda halal JAKIM ataupun Jabatan Agama Islam Perak, seperti Johnny, Shusi, kopitiam dan lain lain, sedangkan semuanya adalah tanpa sijil halal. Itu menunjukkan tahap fikiran orang melayu secara keseluruhan, membabi buta.....tanpa sedikitpun mempunyai kekuatan menahan nafsu perut yang akhirnya menjadi najis busuk...itu baharu satu perkara, belum masuk lagi segi pakaian, mabuk, merokok, dadah, bergaul bebas, anak haram, ........inilah kelemahan melayu yang akhirnya diperbodohkan DAP komunis, beri sebijik gula gula, habis tergadai maruah dan agama, jenis inilah paling ramai sekali didalam pembangkang seperti PKR dan PAS, mengaku baik tetapi memfitnah tanpa saksi dan bukti.....

Anonymous said...

mereka takkan pernah puas...kalau kaya mahu lebih kaya lagi...sentiasa rebut peluang. PAS dan PKR adalah peluang mereka. Oleh itu kuda-kuda kayu ini amatlah mudah mereka tunggangi...kelak bila tidak mereka perlukan lagi, mereka boleh tinggalkan sewenang-wenangnya. Terlalu banyak rahsia ada pada mereka.

Tak peliklah Lee kuan yew pi jumpa Pok nik kat kelate.....jayakan agenda mereka. Tetapi percayalah banyak lagi pejuang-pejuang rakyat di kelantan yang tidak setuju dengan cara ini. Insyaallah sokongan rakyat kelantan kepada BN akan kembali. Dari pemerhatian saya di Kelantan telah ada bibit kesedaran rakyat ini.

Anonymous said...

Benarkah RM108 billion yg sebagaimana dikatakan oleh SPRM tu???Mana detailnya... Ckp serupa kedai kopi,diharap GWM tidak trlalu brharap pada permainan SPRM tu, nanti salah malu sendiri.Kecekapan pegawai SPRM perlu dikaji krn mulut diorg mengalahkan ahli politik.Blum apa2 dah canang satu Malaya, nanti serupa Pak Kadok aje,. Yg penting bos2 SPRM mau projek diri masing2 naik pangkat.Contoh ketara kes pasir, dah naik big bos pun dia dan kes pasir byk yg SPRM sendiri tarik. Ada kluar paper ka benda ni??? Cuba tanya diaorg..
Walau bagaimanapu aku benci perasuah mkn duit , salahgunakuasa dll.

Unknown said...

MANTAP ... TOSEI, KERTEH MARI, ANON 9.17PM, 9.34PM & 9.47PM !

akmy said...

Wajib orang Melayu Islam menjauhi Old Town White Coffee yang diragui halalnya. Dah la harga mahal. Banyak lagi kedai makan dan produk yang halal, murah dan sedap. Kenapa mesti pilih mereka yang mempermain-mainkan Islam, seolah-olah menyokong pula.

Anonymous said...

Siasat DAP n PKR!! itulah parti Kongsi Gelap terbesar di Malaysia!!

Anonymous said...

anon 9:51,

Disni nampak kebodohan anda, Sebab tak nampak apa yg ngok komeng ckp..1839 mati?? Ada bukti? 108 billion itu anggaran ngkn lebih dan mgkin kurang tp 1839 tu mana mau cekau brader???
gua sokong siasat DAP, DAP yg sepatutnya takut kalau TBH masih hidup. Takut rahsia bocor. Tak mungkin SPRM yg bunuh, mana lg nak korek rahsia???