Saturday, April 9, 2011


Keputusan samada nak tubuh atau tidak Suruhanjaya Diraja siasat kes video seks didakwa libatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kena tunggu dulu. Mesyuarat kabinet Jumaat putuskan serahkan polis selesaikan siasatan kes itu TERMASUK KENALPASTI SIAPA AKTOR DALAM VIDEO ITU.

Sebelum ini polis telah mengesahkan kajian pakar dapati video berkenaan tulen. Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz berkata kerajaan akan mempertimbangkan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja itu sekiranya terdapat pertikaian daripada hasil siasatan polis.

Ini bermakna jika terdapat pertikaian keatasnya termasuk soal ketulenan dan identiti aktor yang dikenalpasti. Lojiknya jika menerusi cara ini identiti aktor dalam video itu lebih cepat dapat diketahui berbanding kalau nak tunggu hasil siasatan jika suruhanjaya ditubuhkan.

"Kabinet hari ini mengambil keputusan untuk menunggu hasil penyiasatan polis dahulu yang bukan sahaja melakukan siasatan tentang ketulenan video itu tetapi mengenal pasti siapakah pelaku di dalam video itu," katan Nazri. Pada Rabu lepas, beliau berkata penubuhan suruhanjaya itu perlu disegerakan berikutan penafian isteri Anwar Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang suaminya itu adalah lelaki dalam video berkenaan.

Nazri berkata bahawa setelah penafian itu dibuat, rakyat mempunyai hak untuk mengetahui sama ada benar atau tidak Anwar adalah lelaki dalam video itu. "Dan penyelesaian terbaik bagi isu itu adalah dengan menubuh suruhanjaya diraja," katanya.

Nazri berkata usul untuk menubuhkan suruhanjaya itu dibuat kerana kerajaan mendengar pandangan rakyat dan juga badan bukan kerajaan termasuk Dewan Pemuda PAS yang menyeru agar sebuah suruhanjaya diwujudkan bagi menangani isu itu.

Posted by Melayu Cindia

2 comments:

SNIPER said...

GUA MAU TENGOK FULL FACE MUKA ANWAR ALJUBURI YANG MENGHADAP CERMIN DENGAN FULL PICTURE.
DALAM GAMBAR TU, AZIZAH MENAFIKAN KERANA NAK JAGA PERIUK NASI KELUARGA DIA. BERAPA RIBU DIA RUGI KALAU MENGAKU AKTOR TU ANWAR. MP PERMATANG PAUH RM8000, ALLOWANCE KETUA PEMBANGKANG LAGI DAN MP NURUL IZZAH RM8000, CONGAK-CONGAK DEKAT LEBIH RM20,000 DAN CAMPUR MALU LAGI, SUDAH BERAPA? JAM OMEGA EMAS DAH BERNILAI RM100,000 . SAPA NAK MENGAKU BUANG AIR BESAR DEPAN RUMAH ORANG MESTI KENA BALUN PUNYA.
JADI BERMATI-MATIAN AZIZAH MENAFIKANNYA TETAPI KITA INI BUKANNYA ORANG BODOH YANG TAK ADA PELAJARAN DAN AKAL FIKIRAN YANG WARAS MACAM ANWAR ALJUBURI. PENZINA, PENDUSTA, PELIWAT AGONG DAN PERASUAH.

Please get loss from politic and run from Malaysia. ANWAR , YOU ARE LIABILITY TO US. WE ARE GOING TO PUT YOU IN THE SEA AND LIVE WITH JAWS. SAME SPECIES.

Anonymous said...

Sebab org melayu bodoh dan dungu senang lah nak dikelentong. Dulu tunM dah bagitau tapi sekor pun tak percaya. Org pkr dah tau tapi buat2 tak kisah. Bayangkan ustaz2 dan ulama senang jea keluarkan kenyataan yang tak logik dan hanya bersandarkan satu dua ayat utk memesongkan umat melayu. Bayangkan apa akan jadi kalau dia jadi PM. Allah akan murka dan jadilah kebinasaan pada Malaysia.