Wednesday, April 13, 2011

Agak gatal juga Lim Kit Siang ... seakan sama penyakit kegatalan yang melanda Anwar Ibrahim. Bedal Dulu ... Selamba Kemudian!

Mungkin ramai masih belum mengenali nam
a MUMMY FOO, nama yang kurang glamour dalam skandal seks politik tanah air ... tetapi tidak bagi para penghuni parti DAP! Sebut sahaja nama MUMMY FOO, berkemungkinan ramai ahli DAP lari bersembunyi dan batuk berdarah.

Walaupun ramai pemimpin DAP senyap dari memperakui skandal terlarang beliau dengan Lim Kit Siang, semakin ramai kalangan pemimpin DAP mahu mendedahkan hubungan sulit ini. Ramai yang semakin berang dengan tingkahlaku Lim Kit Siang yang semakin tidak terkawal ... hanya menunggu masa bom jangka akan meletup!



Mungkin juga skandal ini akan menjadi lebih hebat dari skandal Presiden MCA, Mr Chua Soi Lek! Siapa sebenarnya
MUMMY FOO dihati Lim Kit Siang?

Foo Yueh Chuan a.k.a. MUMMY FOO merupakan Chief of Staff DAP dan bekas setiausaha kepada Lim Kit Siang. Berkelulusan Master of Economics dan juga merupakan seorang peguam. Lim Kit Siang melantik beliau sebagai koordinator PRU 12 bagi DAP ... selain dari menjadi koordinator di kamar tidur! Wow!

Pendek kata,
MUMMY FOO adalah "Mistress" pada Lim Kit Siang. Bagaimana terhidu dan timbulnya skandal seks yang cuba disorokkan Lim Kit Siang sebaik mungkin?



Skandal 'The Real China Doll' ini terbongkar sewaktu didalam Sidang Parlimen bulan Mei 2010. Siapa yang tidak kenal dengan keceluparan mulut Lim Kit Siang. Sikap suka menjerit dan mencelah apabila tidak mendapat laluan ditempelak seorang ahli parlimen Bebas.

Kegeraman ahli parlimen Bebas sudah melampaui batas lalu terpacul keluar ayat maut
'Itu Ipoh Barat, saya tidak kasi laluan. Adakah awak nak cakap pasal siapa Mummy Foo!'. (kenyataan ini ada didalam Hansard Parlimen bulan Mei 2010).

Lim Kit Siang terus duduk dan terdiam satu hari. Putus nafsu Lim Kit Siang untuk bising dan melakukan onar di Parlimen. Hanya
MUMMY FOO dapat mengembalikan nafsu Papa Doll Kit Siang!



16 comments:

Anonymous said...

ni betul-betul punya China doll , tapi tak dikekah atau ditutuh orang lain hanya sorang jee .. tu pun dibela oleh DAP ..

apapun kita perlu bongkar semua pasal DAP ni . mereka demonized orang tanpa segan silu malah menipu dan memfitnah . hehe yg pastinya ramai puak-puak DAP ni akan menyokong sebab mereka sendiri orang yg takde maruah macam anwar .

Sokong Gelombang Wangsa Maju said...

Isu video lucah itu juga nampaknya lebih diberi perhatian NGO-NGO Melayu dan ahli akademik Melayu pro-Umno seperti Prof Kamarudin Kachar dan Prof Ramlah Adam berbanding isu-isu lain yang menyentuh survival dan kepentingan orang Melayu yang lebih mendesak.

Mereka tidak langsung prihatin dengan pengakuan Perdana Menteri bahawa RM52 bilion pegangan saham Melayu-Bumiputera hilang di Bursa Malaysia dan hanya berbaki RM2 bilion sahaja; tetapi amat prihatin dengan video lucah berimej kabur yang kononnya membabitkan Anwar.

Kaya sangatkah Melayu dan tinggi menjulangkah kedudukan ekonomi mereka hinggakan lesapnya RM52 bilion (RM52 ribu juta) saham Melayu di Bursa Malaysia langsung tidak dipedulikan; sedangkan
hanya RM1 bilion diperuntukkan sebagai modal permulaan oleh kerajaan BN melalui Unit Peneraju Agenda BUmiputera (Teraju) bagi membolehkan syarikat Bumiputera berskala besar disenaraikan dalam pasaran saham!

Sejak bila pula persoalan akhlak pemimpin menjadi perhatian utama Umno dan para penyokongnya sedangkan parti itu sendiri dipenuhi kebejatan akhlak dan moral para pemimpinnya sejak sekian lama?

Sd Johari mempertikaikan sikap PAS yang kononnya masih mahu bersama Anwar sedangkan mengetahui 'cerita sebenar' tentang Ketua Pembangkang itu. Soalnya, apakah pertuduhan yang dikaitkan dengan Anwar itu disertakan dengan bukti 'prima facie' dan 'melangkaui keraguan yang munasabah'?

Adakah Sd Johari dan individu yang bersekongkol dengannya mengetahui tentang beratnya dosa menuduh seseorang itu berzina sedangkan gagal mengemukakan empat orang saksi lelaki yang adil?

Jenayah qazaf yang dilakukan Sd Johari, Umno, NGO-NGO tunggangan Umno, Utusan Malaysia, Kosmo!, TV3 dan lain-lainnya sebenarnya sama berat dengan dosa berzina. Dan adakah mereka yang terbabit dengan 'pesta qazaf' itu bersedia untuk menghadapi hukuman Allah SWT di akhirat kelak?

Jika bukti yang dihadapkan untuk mensabitkan Anwar dengan kegiatan tidak bermoral sudah memadai dan boleh diambil kira, puluhan kes berkaitan moral membabitkan pemimpin Umno juga boleh meyakinkan pemimpin PAS dan dijadikan modal politik. Tapi itu bukanlah budaya PAS yang gagal difahami Umno.

PAS menyedari peri pentingnya seseorang muslim memahami tentang keperluan syariat diturunkan (maqasid syariah) iaitu untuk menjaga agama (akidah), nyawa, maruah, zuriat dan harta manusia. Kepentingan menjaga lima perkara itulah menyebabkan pembuktian terhadap perkara-perkara berhubung jenayah syariah begitu dititikberatkan Islam.

Tuduhan melakukan zina adalah sesuatu yang berat di sisi syariat kerana ia membabitkan soal maruah dan zuriat manusia. Malah menurut pandangan ulama, menyembunyikan perbuatan maksiat dan bertaubat kepada Allah lebih utama daripada mengakuinya di hadapan hakim bagi dikenakan hukuman hudud.

Anwar bukanlah individu yang terkenal dengan perbuatan dan amalan maksiat berbanding sebahagian pemimpin Umno.

Seperti bidasan Setiausaha Agung PAS, Dato' Mustafa Ali ketika menjawab isu 'kaki botol' membabitkan bekas calon KeADILan PRK Hulu Selangor, Dato' Zaid Ibrahim: "Semua Perdana Menteri minum arak kecuali Tun Abdullah Ahmad Badawi."

Sehubungan itu Mustafa menasihati Umno supaya tidak memainkan isu-isu menyerang peribadi lawan kerana mereka (pemimpin Umno) juga terdedah dengan pelbagai kelemahan masa kini dan masa silam!

Gelombang Wangsa Maju said...

FUH ANON 5.21PM! ... PANJANGNYA NOVEL SAUDARA. APAPUN TERIMA KASIH DENGAN TEGURAN DAN NASIHAT ANDA!

UNTUNG SAUDARA ... KALAU BLOG PEMBANGKANG, SAMPAI MATI TAKKAN KELUAR KOMEN DAN SINDIRAN PENYOKONG BN!

KELEMAHAN PEMIMPIN BN/UMNO, BLOGGER PRO KERAJAAN TELAH LAMA DEDAHKAN.

BAGAIMANA DENGAN PERANAN BLOGGER PEMBANGKANG, SEKALIPUN MEMANG BENAR KEBURUKAN PEMIMPIN PEMBANGKANG ... TETAP DISOROK!

MUNGKIN SAUDARA PERLU MENASIHATI BLOGGER PRO PEMBANGKANG!

Anonymous said...

ITU NOVEL PANJANG TAKDE MASE NAK BACE... DAH TAU PUN ITU PENYOKONG FUCKATAN... GET OUT FROM BUMI KENYALANG...

matpanah said...

Mamat 5.21 ni keje copy paste je komen tu. Rasanya kat 'rumah parpukari' pun ada komen ni.

Tapi biasa la, puak fuckatan ni kan suka repeat benda yg sama - konspirasi, fitnah, konspirasi, fitnah sampai dah tersumbat otak tu.

Dia kata:
'Anwar bukanlah individu yang terkenal dengan perbuatan dan amalan maksiat berbanding sebahagian pemimpin Umno.'

Tapi Anwar terkenal sbg seorang pembohong, penipu dan pelakon nombor satu, dari zaman duduk dalam kerajaan sampai sekarang.

Seorang pembohong, penipu, pelakon, boleh mengaburi sesiapa sahaja, lebih-lebih lagi orang yang tak berapa cerdik; yang ada akal tak fikir, yang taksub dan jumud tak tentu pokok pangkal.

Anonymous said...

kesian mamak tu karang pjg2,,,dok dlm kain sendir la bro,,,korang ni ape yg percaya kalau diberitahu...seme menidakkan,,penulisan pandai...akai salut kunyittt,,,nak kata bangang!!! memang bangang!! mcm2 petunjuk Allah Taala bg padahal dorang gak tu yg buat sembahyang hajat!!! tak sadar2...org gak salah,,,sapa yg tak salah dimata AnuWar..
Bertukar ganti pM..semua salah dn dikata koxspirasi,,polis>>>peguam??sapa lagi..bykkkk laaaa....yg dok PBB tu nape,,(PEKAK, BUTA & BISU)..
DORANG NI NAK VIDOE YG CLEAR MCM 3-D KUT,,,UDAH2 LA TU,,,,

Nim Yorza said...

Saya rasa sangat lucu membaca karangan puak-puak pembangkang di atas.Saya rasa nak jawab tiap satu perenggan, tapi nanti tidak cukup muka surat.

Perenggan 1&2, contoh tokoh yang disebutkan itu tokoh akademik la. Maknanya cikgu. Dulu cikgu kita selalu marah kita sebab kita miskin ka atau sebab kita 'nakal'? Jadi salahkah isu ini menjadi tumpuan mereka?

Perenggan 3,kerajaan Pas ada ka inisiatif begini? Jangan kata 1B, sebuah masjid pun tidak bina di Kelantan...

Saudara Johari tidak dijemput pun oleh Datuk Trio. Dia dijemput oleh bapa saudaranya.Cuba selidik dakwaan duit pelincir dan sebagainya??? Kalau tidak betul,suruhlah dia saman Datuk T. Ada berani???

Kononnya PAS menjaga Maqasid Syariah ya,habis tu isu Anwar 1998,siapa yang menggelarkannya al-juburi?Jangan kata bukan budaya, kalau kena batang hidung sendiri, baru kata nak minta bukti ikut hudud. Dulu masa Anwar dalam UMNO,ada minta ke? Kes Vajindran dulu, siapa yang menjerit-jerit di Parlimen kalau bukan pembangkang? Bukan budaya menyerang peribadi ke? Sila ambil video ceramah pemimpin UMNO dan Pembangkang. Salin setiap perkataan,siapa yang lebih banyak serang peribadi???

Ini lagi lucu, Anwar tidak terkenal dengan perbuatan maksiat.Habis sekarang dia terkenal dengan perbuatan alim ke?Pokok tidakkan bergoyang jika tidak ditiup angin.

Persoalan penting di sini ialah, semua isu peribadi yang timbul,bukan UMNO yang bongkar tetapi individu-individu tertentu seperti UMI Hafilda,Datuk T,Saiful. Saya nak tanya juga, ada prima facie ke tuduh UMNO yang dalangnya? Isunya ialah bukan soal fitnah, jika tidak salah, maka buktikanlah. Jangan asyik tuding jari. Budaya tuding jari tidak selesai masalah.

Sedangkan PM dalam isu Altantuya,juga bersumpah sedangkan Anwar ini siapa??? Susah sangat nak sumpah.Minta bukti juga berdalih semacam. Tidakkah ini lebih daripada melampaui keraguan munasabah???

Hai puak pembangkang, belajarlah untuk menilai diri sendiri. Mungkin dek kerana terlalu lama perhati dan mencari salah orang lain sehingga lupa untuk muhasabah diri. Dulu Pak Lah perkenalkan Islam Hadhari pun dikata salah juga.Adakah benar hanya ikut PAS barulah ISLAM dan masuk syurga? Aduhai...

matpanah said...

Sori, nak buat pembetulan. Kwn bc komen mamat 5.21 (yg sama dengan komen kat sini) bukan dlm blog parpu, tp dlm blog papagomo..

Mamat oi, itulah kami - puak yg tak sokong/suka/jilat Anwar ni...kalau silap, kami cepat-cepat mengaku. Takde la nak mengelak...nak bentak wartawan...nak tuduh orang fitnah, konspirasi...bla...bla...

dotnews said...

Solat hajat sudah. Doa pun sudah.

Namun, tidakkah terfikir yang Allah mungkin telah pun memberi petanda, bukti, isyarat dan amaran serta menjawab semua doa dan solat hajat memohon petunjuk itu? Maka itu, Tidakkah pernah nak bertanya dalam hati kecil kita, kebenaran apa lagi yang mau tunggu untuk ALLAH hantar!

Sebagaimana kaum Yahudi & Nasara dahulu, mereka menunggu-nunggu kebenaran kenabian datang, tetapi dalam kepala mereka sudah diindoktirnasikan bahawa Nabi akan datang itu ialah Yahudi. Bila Nabi Muhammad saw, seorang 'Arab Makkiyun datang, dengan segala isyarat haq dan kebenaran kitabiah, Yahudi & Nasara menolaknya, kerana Rasulullah saw bukan Yahudi! Itu sahaja!

Gelombang Wangsa Maju said...

SALAM DOTNEWS ... MEMANG BENAR HUJAH SAUDARA. KEBENARAN APA LAGI YANG MAHU ALLAH TAALA TUNJUKKAN KEPADA KITA!

BAK KATA KARPAL SINGH ... 'ANWAR HARUS BERTAUBAT'!

Anonymous said...

memang dah pembangkang namanya. biar benar dia tetap mengatakan salah.mahu diseleraskan dengan perjuangan mereka yang salah. dan itulah salahnya pembangkang. tidak mahu terima kebenaran.

Gelombang Wangsa Maju said...
This comment has been removed by the author.
Gelombang Wangsa Maju said...

CANTIK BENAR SUSUNAN AYAT ANON 11.53PM ...

APABILA SEKETUL DAGING BERNAMA HATI MENJADI GELAP GELITA, APA JUA KEBENARAN AKAN DITOLAK JUAK JUAK INI MENTAH MENTAH!

Anonymous said...

Tertarik pasal pasaran modal aka bursa malaysia.

Pegangan bumiputera cuma RM2 bilion. hmmm....

Maybank, 2nd largest entity, RM53 bilion (oct 2010) dipegang oleh bumiputera melalui ASB lebih dari 40%

Tu jer nak cakap....

JoN said...

geng pembangkang ni dh mmg keja membangkang je aktiviti diaorg nih, smpai nikmat tuhan pun diaorg nk bangkang gak, peh pembangkang d malaya mmg patut jd juara bangkang idol d peringkat dunia nih...

Anonymous said...

Boring aku,puak samdol the pirate pembangkang asyik panggil Tun M dngn gelaran mamaktir,mamakuti dn pelbagai gelaran yg menunjukkan Tun M mamak.Tetepi sedarkah mereka bahawa pemimpin idola pujaan mereka lebih mamak dari mamak.Tanya org to kun siapa tak kenal Pak Brahim bapak anuwar,mamak segala mamak.Itu Blm lagi tengok datuk Anuwar,lagi gelap tapi geng k'jaan bn tak bising pun.Anuwar pun seronok bawa isu Tun M ni mamak sedangkan dia tak sedar yg dirinya lebih kurang sama saja.Tak sedar diri.....