Tuesday, April 19, 2011

Malu kepalang Anwar Ibrahim setelah gagal dalam misi menawan Sarawak. Media alternatif (Malaysiakini, Malaysian Insider dan Free Malaysia Today) gagal menjana propaganda dan memberi impak seperti yang diharapkan. Keyakinan merampas kerajaan negeri luluh sama sekali.

Pemergian Anwar Ibrahim ke kota London bukan sekadar pemergian kosong. Strategi baru disusun rapi, proksi dihubungi untuk menjatuhkan ekonomi Malaysia.
Cara terbaik, menggunakan kumpulan pelobi alam sekitar WWF, Greenpeace dan rakan dari Australia ... Nick Xenophon!

Rakan karib dan anggota Senat Australia Anwar Ibrahim, memang cukup lantang menentang penggunaan minyak kelapa sawit di Australia. Malah beliau kerap mengadakan sidang media menghentam dan memfitnah kebaikan minyak kelapa sawit.

Nick Xenophon bertanggungjawab menjadi nadi penggerak utama rang undang undang di Parlimen bagi mengharamkan penggunaan minyak kelapa sawit di Australia. Kini rang undang undang tersebut semakin hampir menjadi kenyataan.



Nick Xenophon memfitnah minyak kelapa sawit sebagai mengandungi kandungan lemak tepu tinggi malah mengakibatkan pembasmian hutan di Malaysia. Kepupusan hidupan liar turut dijadikan modal menjatuhkan imej dan ekonomi negara. Kempen yang didorong kepentingan tembolok politik Anwar Ibrahim mendapat sokongan penuh dari WWF dan Greenpeace.

Anwar Ibrahim bijak bagi menambahkan lagi tekanan kepada Kerajaan Malaysia terutamanya DS Najib! Setiap keluaran baru produk minyak kelapa sawit perlu dilabelkan bagi mengesahkan produk tersebut tidak datang dari tanah yang baru dibuka. Produk kelapa sawit hanya boleh dikeluarkan dari tanah yang telah lama diusahakan. Dengan kata lain, pembukaan tanah baru di Malaysia tidak boleh lagi diusahakan dengan tanaman kelapa sawit.

Namun dalam bijak, terserlah kebodohan, sifat dan niat jahat Anwar Ibrahim sebenarnya ... bagaimana dengan nasib 570,000 rakyat Malaysia yang menjadikan minyak kelapa sawit sebagai mata pencarian dan sumber rezeki? Tekanan politik ini bakal menjerumus kepada tekanan ekonomi Malaysia.



Siapa Nick Xenophon sebenarnya di hati Anugerah Tuhan ...



Anwar Ibrahim memanggil ahli Parlimen Bebas Australia Selatan, Nick Xenophon sebagai pemerhati paling baru untuk kesnya. Nick Xenophon turut ditemukan dengan rakan pembangkang dari Malaysia di perkarangan Parlimen bulan Disember 2010.

Sudah semakin jelas strategi baru Anwar Ibrahim! ... atau masih kabur lagi dengan permainan 'New Politics' Anwar Ibrahim!



9 comments:

Anonymous said...

hanjing punya manusia

Anonymous said...

peergh dah kalau di sarawak terus ke dubai dan london bincang pasal Libya bio betul mamat KY Jelly nih....hebat tu jubo sendiri tak kemas nak urus hal negara lain pperggh...

Anonymous said...

takpe.... kita bawak akak rosmah

Unknown said...

BAWAK ABG NAJIB LAH ... BAWAK AKA ROSMAH BUAT APA ANON 9.40PM!

Berita Harian online said...

Ni namanya pemimpin yang tidak ada pendirian.kat sane cite lain, kat sini cite lain..kelapa sawit ni dah jadi mcm truama lak kat menteri aus tu..apa yg dia benci sangat dengan kelapa sawit.bodoh!

Unknown said...

KY JELLY LICIN BERITA HARIAN ONLINE ... MINYAK KELAPA SAWIT TAK LICIN!

MARAH SEBAB 'ANU'NYA MELECET ... SILAP PAKAI MINYAK!

Anonymous said...

yahudi tak kan khianat negara mereka walau apa pun terjadi,amerika tak kan khianati negara mereka,cina tak kan bagi hak mereka tetapi anuar sanggup buat apa saja untuk ke putrajaya dan hancurkan melayu dan negara.

Anonymous said...

selagi Anuar bebas keluar negara
selagi itulah pelbagai konspirasi dengan kuncu-kuncunya orang Barat untuk menjatuhkan kerajaan malaysia pula dengan campur tangan orang luar. inilah peluang barat untuk campur tangan dalam politik tanah lagi mendapat kestabilan politik dan ekonomi seperti yang ada sekarang jika kerajaan bertukar kepada pembangkang. Anuar adalah pembelot yang akan menghancurkan negara seperti Sang Rajuna Tapa yang belot kepada Raja Singapura dengan membuka kota Singapura kepada askar Majapahit sehingga runtuh kerajaan Singapura. Fikir-fikirlah generasi muda, jangan terlalu ikut perasaan,kamu yang akan mewarisi negara ini. negara ini adalah tanah tumpah kepada bangsa melayu dan ia harus dipertahankan untuk orang Melayu sendiri. PKR bukanalah parti yang memperjuangkan bangsa melayu kerana ia diwakili pelbagai bangsa. Negara ini telah berjalan dengan baik apabila ia ditadbir urus oleh parti UMNO sejak 55 tahun dahulu. Lihat saja negeri yang diperintah oleh pembangkang ada saja masalah kepada rakyat. kalau dalam negeri yang kecil tak boleh nak ditadbir ini kan pulak sebuah negara malaysia.

Dot said...

siapa2 yg mak bapak depa peneroka, penanam kelapa sawit & pengusaha minyak kelapa sawit, tolonglah jauhi manusia bernama nwar berahi YG BEKERJASAMA DGN NICK XENOPHON, ahli parliament bebas australia yg kuat menentang minyak kelapa sawit memasuki australia!!!! sudahlah tidak membantu meningkatkan ekonomi orang melayu, ada usaha pulak nak menjahanamkan kegiatan ekonomi orang melayu terutamanya yg bersandar dgn kelapa sawit. jahatnya manusia ni!! OLEH ITU, SESIAPA SAJA YG SEDANG MENGUSAHAKAN PENANAMAN KELAPA SAWIT & MINYAK SAWIT, TENTANGLA NWAR BEERAHI HABIS-HABISAN. JGNLAH MENYOKONG JIKA ANDA ANAK2 PENEROKA KRN INI AKAN MENGHAMPAKAN IBUBAPA ANDA SENDIRI...SEKIAN LAMA KELAPA SAWIT MENJADI NADI PENGGERAK ORANG MELAYU...MEMANG NWAR JAHAT!