Friday, April 15, 2011

29 kerusi DUN Sarawak kini dalam keadaan berjaga2 dan mesti dipantau. PKR dan DAP kini sedang mempergiat kempen fitnah ke atas Kerajaan BN dan memberi janji2 Seks Cinta mereka sepertimana yang pernah mereka lakukan pada PRU12. Ini terbukti apabila di kalangan Pemimpin2 akar umbi BN mengakui tiada pemantauan yang lebih mantap dari BN Sarawak di kawasan2 DUN tersebut memudahkan Pembangkang untuk terus menguasai serangan fitnah ini. Malah jika ianya tidak dipantau, BN berkemungkinan akan kehilangan kerusi2 tersebut. Melayu CinDia mendesak agar Pemimpin2 BN Negeri dapat memberi penerangan dengan lebih jelas agar Rakyat Sarawak tidak akan dicabul oleh Anwar dan kuncu2 nya sepertimana yang pernah berlaku di Semenanjung 1 ketika dahulu. INGAT!! SETIAP UNDI KE ARAH PEMBANGKANG AKAN MENGGADAI NEGARA!! JADIKAN 4 NEGERI SEMENANJUNG YANG SEDANG DIJAJAH PEMBANGKANG SEBAGAI PENGAJARAN KITA SEMUA!!


8 comments:

Anonymous said...

Berilah peluang dan ruang terbaik bagi rakyat Sarawak.

Usahlah rakyat Sarawak ditipu, diugut, dipaksa dengan pelbagai kepalsuan dan manipulasi politik kapitalis UMNO/BN....

Takkanlah ‘politik rakyat Sarawak’ hanya sekadar memperjuangkan POLITIK MURAHAN mengikut sentiment sempit feudalisme dan umpanan gula-gula politik UMNO/BN seperti isu sex/lucah orang2 tertentu, liwat, video lucah bikinan UMNO, Jam OMEGA atau lain2 saja …….?

Apakah tahap politik rakyat Sarawak hari ini ( selepas 48 tahun merdeka) masih tidak mampu memikirkan politik negara dan masa depan generasi mereka yang melibatkan isu2 negara dan rakyat yang lebih besar seperti
- HAK TANAH & ketidakadilan pemerintah,
- pembolotan KHAZANAH negeri/ negara,
- agihan pembangunan yang berat sebelah & pilih bulu,
- amalan RASUAH dan penyelewengan kerajaan,
- penyalahgunaan jentera kerajaan untuk parti,
- kerosakan nilai AKHLAK & budaya bangsa,
- DADAH, krisis sosial, jenayah & kesejahteraan rakyat,
- keselamatan & kedaulatan Negara,
- sistem kerajaan demokrasi yang betul & konsep ‘separation of power’,
- kepimpinan negeri/negara yang berkredibiliti, progresif & berintegriti,
- dll.

BN tak payah lah lagi mempolitikkan dan mengeksploitasikan ‘dana rakyat & pembangunan infrastruktur’ untuk kepentingan politik peribadi ketua2 mereka. … kononnya “politik pembangunan”?

Yang ada peruntukan adalah kerajaan, bukan parti/ individu tertentu dari UMNO/BN.

Siapa yang diberi kuasa untuk tubuh kerajaan, maka dialah yang memegang kunci dana dan peruntukan negeri/ Negara!

Sesiapa yang berkuasa dialah yang mampu memberi peruntukan projek/ pembangunan kepada rakyatnya.

Oleh itu, rakyat perlu focus kepada siapa yg tadbir kerajaan negeri Sarawak selepas 16 April 2011?

BERILAH KEBEBASAN DAN KEADILAN DEMOKRASI bagi rakyat Sarawak.
Hanya rakyat Sarawak menentukan nasib dan bentuk kerajaaan negeri yang dinginkan.
Kerajaan Negeri Sarawak adalah hak mutlak rakyat Sarawak dan dengan izin Allah.

Anonymous said...

kepada anon 615. tak usah dok cakaplah pasal peluanglah. semuanya sudah diberi peluang. di Kedah habuk pun tadak. di selangor makin lingkup. di penang kacau bilau bangsa melayu. di kelantan pun insyaAllah next election bn amik. insyaAllah. jangan ingat kuasa rakyat tu hanya kalau pakatan haram menang. kuasa rakyat juga yang memberikan kemenangan kepada bn. orang sarawak jangan buat silap. contoh sudah ditunjukkan depan mata.apakah pembangunan yang berlaku dan dinikmati didepan mata di sarawak itu suatu kepalsuan? pergi jahanamlah sama itu anwar ibrahim bapa penipu malaysia.

Anonymous said...

ANOM 6.29... Anom 6.15 tu sedang nyenyak tidor... tengah mimpi... kasi kejutkan cepat2 takut nanti mati tengah tidor plak... kesian plak nengok die nanti...

headbomb said...

apa sumbangan pakatan tak nampak pun.. jangan tertipu dengan pakatan hantu ni.. mereka janji punya hebat.. mainkan sentimen kaum.. tuduh umno rasist la ni la..ape la tapi dap lagi teruk.. jangan memperjudiakan nasib wahai pengindi sarawak... dap tu gila kuasa...

Anonymous said...

2008-2011.... Pakatan tak buat apa-apa pun melainkan huru hara

Anonymous said...

PELIK BETUL,MASIH RAMAI LAGI X NAMPAK APA PAKATAN DAH BUAT KAT SELANGOR.PULAU PINANG,KEDAH,KELANTAN DAN PERAK(WALAUPUN SEKEJAP JER PERINTAH PERAK DAH MACAM2 HURU HARA NIZAR BUAT)....TGK PAKAI TELIBGA JER DIORG NIE X PAKAI MATA DAN FIKIRAN...ORG2 KERAJAAN PUN RAMAI DAH TERPENGARUH SOKONG PEMBANGKANG...BUAT MALU JER LAH KORANG NIE

vulcan933 said...

anwar is papa rock.go go go.sex is your life.enjoy it anwar.your wife already monopause so leave her

anti bohmau said...

anon 6:29 PM

bagila pelung rakyat sarawak hidup aman jauh dari pembulak agung tuh!!!

usahlah rakyat sarawak ditipu, dipaksa dgn pelbagai kepalsuan dan manipulasi politik pembulak rakyat kantoi spt dap di penang, pkr di selangor & pas di kelantan...

takkan politik di sarawak hanya sekadar memperjuangkan ketua pembulak yg pandai berlakon itu mengikut sentimen sempit parti anak beranak dap, pkr & pas yg kantoi mempertahankan kegiatan ketua pembulak mereka?

apakah parti pembulak rakyat mahu rakyat sarawak hari ini berpaling ke belakang, undur mengikut acuan parti pembulak dgn isu2 yg terlalu peribadi yg tidak mampu diatasi lalu bagaimana mahu mengatasi maslah negara & sejagat?

parti pembulak rakyat tak perlulah menonjolkan diri sebagai juara krn apa yg anda semua mampu lakukan hanyalah berceramah sambil meminta sedekah dari rakyat utk memenuhkan kantung anda semua!!

pakatan mahu diberi kuasa untuk tubuh kerajaan, maka pakatanlah (DAP sebenarnya) yang memegang kunci dana dan peruntukan negeri/ Negara!

pakatan haramlah yang mahu berkuasa & DAPlah yang mampu mengambil semua peruntukan projek/ pembangunan untuk kroni moninya.

Oleh itu, rakyat perlu menidakkan kuasa kpd pakatan utk tadbir kerajaan negeri Sarawak selepas 16 April 2011...Insyaallah dgn izin Allah SWT, HIDUP BN!!!