Thursday, April 14, 2011


Memang nampak 'confident' Pehin Taib Mahmud sepanjang pilihanraya Sarawak kali ini. DS Najib turut melahirkan keyakinan BN akan pukul majoriti 2/3 undi ... walaupun puak pembangkang cuba untuk meyakinkan diri bahawa Pakatan Rakyat akan mencipta kejutan.

Tak tahulah apa yang dimaksudkan dengan kejutan dari kem pembangkang. Barangkali kelibat Anwar Ibrahim meratah tubuh 'China Doll' itulah kejutan (surprise) PR Sarawak kali ini!

Pembangkang sebenarnya gagal menilai dan mengenali mood swing dan kehendak rakyat Sarawak. Rakyat Sarawak mahukan pembangunan, dahagakan pembangunan ... bukannya mahu melihat muka Anwar Ibrahim.







Ini yang sebenarnya yang dipandang rakyat Sarawak, selama 30 tahun Pehin Taib Mahmud memegang jawatan sebagai Ketua Menteri ... progress!


Rakyat Sarawak berbeza dengan rakyat di Semenanjung yang lebih tertumpu kepada sentimen. Rakyat Sarawak menilai pemimpin mereka melalui sejarah pembangunan negeri.

sumber IMEJ : AZMI AWANG KELANA JAYA



10 comments:

Unknown said...

SALAM MELAYU BANGKIT ...

BLOG SAUDARA TELAH KAMI LINKKAN BERSAMA.

SELAMAT MENGGANYANG PEMBANGKANG!

sudinn said...

Zentrum ramal BN Sarawak akan jatuh
Harakahdaily
KUCHING, 14 April: Jika betullah kajian yang dibuat oleh Zentrum Future Studies, kerajaan BN Sarawak bakal jatuh dalam pilihan raya negeri Sarawak kali ini apabila Zentrum meramalkan, BN hanya akan mendapat 24 kerusi Dun.

Pakatan Rakyat pula, Zentrum meramalkan akan mendapat 27 kerusi, Snap 13 kerusi manakala selebihnya calon bebas iaitu tujuh kerusi.

Hasil ini diperolehi berdasarkan kajian Zentrum melalui projek Sarawak Election (SELECT 2011) - iaitu Prediksi Period 2 oleh badan yang dipimpin oleh Dr Abu Hassan Hasbullah itu.

Admin CCZ said...

Good work guys!Hope BN can win more than 2/3..

sudinn said...

Pihak musuh menggunakan segala macam cara bagi mematikan karier politik Anwar.Jika segala usaha dan strategi dalam mengekang kebangkitan Anwar dilihat masih gagal dan tidak berkesan maka tiada lagi jalan akhir selain menghentikan hayat Anwar.Mungkin orang lain sudah lama mati diserang penyakit jantung atau barah otak kalau hidup berterusan dengan fitnah dan ancaman namun ia sedikit tidak menjejaskan Anwar malah masih terus tersenyum dan tetap tenang.Ini yang membuatkan pihak musuh sudah mati akal dan bingung dengan ketahanan yang ada pada diri Anwar.

Pendek kata,bagi pihak musuh menghentikan Anwar adalah bermakna mematikan nadi perjuangan PR.Pihak musuh tidak gentar dengan PAS,DAP mahupun PKR yang mereka gentar dan takutkan adalah batang tubuh Anwar Ibrahim sahaja.Pihak musuh Anwar sudah bermasalah besar sejak 13 tahun lalu dengan beliau.Mereka sudah tidak sanggup lagi untuk berhadapan dengan Anwar dalam tempoh 1 atau 2 tahun ini.Maka tunggu dan lihat sahaja babak dasyat buat Anwar selepas ini.Siapakah sebenarnya musuh Anwar? Saya pon masih bingung dengan diri sendiri dan keadaan sekarang.. bersambung...

sudinn said...

Bang Azrin said...
melayu dan india bongok...pi sekolah perabis beras mak bapak ja..tetapi dok bodoh mcm tu ja..kalau minyak naik rm8.00seliter pun dok bongok mcm tu ja..undi tetap pangkah parti cap yahudi yg bernama umno...bodoh..otak letak kat kepala lutut!!!

Sudir said...

Aku ni pembangkang.. Aku kata memang tak betul gambo yang ko tampalkan.. mana boleh gambo hitam putih dijadikan ukuran.. Dah tentu superimpose.. kehkehkeh

akalil said...

Komen pembangkang dlm post nie sgt typical dan mudah dijangka. Yg ckp anak melayu perabis beras g sekolah tu la yg kurang intelek dan berotak singkat. Simpati sungguh kerna mak ayah mu tk hantar kamu ke sekolah. Atau kamu sekolah kt sekolah Parti Al Isle yg mengajar kamu menjadi kurang cerdik

-penuntut sekolah kerajaan-

DAP ITU SIAL
PAS ITU SESAT
PKR ITU SYAITAN

Anonymous said...

kmek d ctok (swak) sik perlu ngan bantuan pmbgkg . . . kmek suda merasai nikmat pembangunan n kemajuan, mun ktk madah ktk org opun parti kacak n baik gilak kenak lar negeri nak d tawan pmbgkg sampei ke ari tok masih juak mcm 20 tahun lepas. . .
ingat lar, dlu ktk d beri pendidikn, kesihatn, perkhidmtn, kmdhn asas percuma utk idup selesa smpi ari tok, tp kenak lar ktk org BODOH glak . . . bla dh besar cam kinek tok asyik menegakkn benang yg bsh, mcm lar pmbgkg ya baik glak..>!!! nang ktak org spesis yg lupa daratan n selayaknya sik d beri apa2 bantuan ole kerajaan . . . kmek mintak maap mun ktk org pmbgkg terasa ati.!! sapa makan lada dia yg rsa pedas. sekian

sudinn said...

akalil, sent me your comment to paspanglimasaujana@yahoo.com
it look a little bit special about your comment. Ada braaaaa.

Anonymous said...

AKALIL 1:38

HABIS UMNO ITU APA SIH?

UMNO = SETAN
BN = BABI NEGARA