Thursday, March 10, 2011


Wah! Ingatkan dah habis dalam twitter semalam insiden penipuan yang dilakukan oleh seorang Exco Pemuda uang juga pegawai khas kepada Menteri CKMM. Ala mamat ni walau pegawai khas tapi hidup mewah dan pakai driver punya la, mesti korang kenal punya siapa mamat ni.

Semalam mamat kuat sebat ni, udah mengerahkan balaci-balaci yang dibelanya untuk menyerang blogger Flying Kick dalam twitter. Apa yang aku terkejut dan pelik ialah, dia menyerang bloger yang takde twitter dalam twitter! Ish! Bijak kan exco ni yang juga menerajui UMB lesen untuk menaikkan diri?

Maka aku terpaksa la membela orang yang tak dapat pembelaan, ini bukan hal aku pun, cuma aku tak suka kepada golongan yang berlagak sombong dan selalu anggap diri mereka la yang terbaik dan mereka la yang teragung! Aku nak tegaskan disini, apa yang sedang berlaku ni bukan pasal duit! Aku benci nak cerita pasal duit, rasa macam bloggers pembangkang yang asyik bergaduh pasal duit je.



Ini pasal si bebal yang tak tahu apa dianya psywar tapi nak claim segala 'credit dan glory'. Toksah la macam tu, kita tahu la dia ni nak naik jadi pemimpin besar. Tapi bukan dengan cara ni beb. Kalau kau tak nak membantu pun janganlah halang orang lain untuk buat kerja!

Tu kat Melaka dan Pahang hari tu, nasib baik ada PMM dan Bloggers Pahangku yang banyak menyelamatkan keadaan. Si Ketua UMB ni datang nak bagi arahan dan sakau apa yang boleh je. Geli beb, aku ni bukan jenis hipokrit beb. Aku ceritakan apa yang aku dan kawan0kawan bloggers aku lihat.

Tapi satu yang pasti sebaik saja Ketua UMB ni diusik, bukan saja di twitter dia menggunakan bala tentera tapi dia siap panggil satu bloggers yang tak pernah aku dengar pun nama dia untuk menghentam semua bloggers independent macam kita ni. Tak cukup dengan menghentam kami dia puji melangit si Ketua UMB yang tak cukup tinggi tu ha.



Come on la brader, semua orang boleh nampak yang lu dibayar! Cuma aku agak terkejut sikit bilamana Sinar ambik cerita mamat yang tah siapa ni dan siarkan dalam SInar Online! Duit lagi, tak mahu cerita duit tapi setengah manusia sebab nak selamatkan bontot terpaksa upah sana sini untuk stay relevan beb.

Kepada Soberiii apa tah nama dia, hanga kalau tak tau cerita, jangan terus melompat, kan dah nampak macam beruk pencacai je sekarang ni! Hanga kalau ada masa hang baca la berapa ramai bloggers yang tinggi trafiknya berbulu dengan UMB ni! Klik sini sebagai contohnya

Yalah ada pihak yang kata jangan la kita bincang benda ini kat khalayak ramai, patutnya kita jumpa dan berbincang cara table talk, nak buat lagu mana si Ketua Unit ni tak berani nak berdepan dengan kami semua. Dia asyik dok cerita pasal bilik berkunci je. Sini jugak kita boleh nampak betapa bebalnya dia ni.

Isu yang kita cuba utarakan dia tak faham, dia asyik cerita pasal bilik berkunci je, pastu dia panggil balaci dia sekor lagi yang juga ketua kepada BPN untuk balun aku semua! Kih kih kih. 2 mamat perasan bagus ni bergabung tenaga intuk kenakan aku dan kawan-kawan lain. Mereka ni selalu jual slogan berjihad untuk parti!



Cerita pasal Berjihad untuk parti ni, kalau aku nak bukak kang ada yang tak berseluar nant, tapi takpalah. Cuma janganlah berlakon kata turun berjihad. Cakap la terus terang bila mereka turun ada bantuan, jangan jadi hipokrit beb. Asyik guna berjihad je pastu sebat kiri kanan ek? He he he

Pembangkang pun toksah hipokrit la, korang masyuk banyak pun aku tau! SO takyah nak jaja cerita ni, ingat kita bukan cerita pasal duit. Kita cakap pasal 2 ekor kaldai ni yang nak tunjuk terer dan menganggu jentera negeri yang nak buat kerja. Nak take lead tapi tak tau nak buat apa. Kasi bikin malu je la wei.



Pastu siap panggil balaci untuk defend dan tutup segala kesalahan mereka. Hipokrit siot! Aku yang diam selama ni terpaksa kena bersuara sebab dah melampau sangat dah ni. Jangan sampai satu hari nanti bloggers independent ambil langkah mendiamkan diri dan tak mahu backup BN lagi. Macamana nanti?

Dah panjang aku tulis ni. Cukuplah setakat ni dulu kot. BUBARKAN SAJALAH UMB NI! Habis cerita, ada pun kasi bikin susah je...siapa sokong angkat tangan macama saya (ala-ala Ucop gitu) Kite bakor..kite bakor je...

Pstttt: Jangan lupa baca apa yang PAPA GOMO tulis pasal isu ini kat sini ... HOUSE PK



GWM 'concur' (sahkan) perkara yang sama terjadi kepada blogger Gelombang Rakyat dan Badut Rakyat sewaktu 'scoop' cerita dan bertugas sewaktu PRK Galas ... bagaimana sahabat sahabat GWM ini dihalau dari rumah UMB.

Mengamuk sakan PaPa Gomo dengan UMB ... nasib baik rakan blogger Pisau dan Media Permatang Pauh tumpangkan Gelombang Rakyat dan Badut Rakyat tempat berteduh, sehingga selesai PRK Galas.

Dan setiap kali Wangsa Maju Blogger Team bergerak untuk 'scoop' ke setiap pilihanraya kecil, semuanya atas inisiatif dan gerak kerja sendiri ... dah penat dengan karenah UMB ... terlalu penat!

4 comments:

Anonymous said...

Ko pun makan dari duit datuk safiee. Datuk tak guna simpan orang macam ni. Nanti orang salahkan datuk sebab dia balun tun faisal, datuk saifudin dan ramai menteri umno yang lain lagi. Elok buang je beruk ni

Anonymous said...

Ko pun makan dari duit datuk safiee. Datuk tak guna simpan orang macam ni. Nanti orang salahkan datuk sebab dia balun tun faisal, datuk saifudin dan ramai menteri umno yang lain lagi. Elok buang je beruk ni

Anonymous said...

Bukan ko tidur satu rumah dengan tun faisal, ahmad maslan dan geng umb kat rumah yang sama kan? Yang duduk rumah tu semua yang dalam senarai umb dan umb bagi lagi geng facebook lain duduk. Tak sedar diri la lu

Anonymous said...

mmg umb cuma nak amik nama jek..keje langsung ZERO!

next time kunci lah lagi bilik media atau jgn wujudkan langsung bilik tu.

nanti orang ingat bilik tu cuma tempat nak melempiaskan nafsu pulak