Tuesday, March 8, 2011


Buat apa Saifuddin Abdullah berjumpa dengan Nurul Izzah di Universiti Malaya? Memang benar ada forum bertajuk "Persidangan Kebangsaan Demokrasi dan Pilihan Raya" yang diadakan pada 8 Mac 2011, jam 2 petang di Dewan Kuliah C, Fakulti Sastera dan Sains Sosial di Universiti Malaya.

Saifuddin berforum untuk apa jika dalam masa yang sama tidak bertegas kepada pelajar-pelajar Pro Mahasiswa yang mengusung mayat dan memecahkan pintu di Universiti Malaya. Beranikah Saifuddin balun Nurul Izzah dalam forum tersebut? Sudah habis forum tadi, Saifuddin ternyata tidak berani pun untuk balun Nurul Izzah




Saifuddin membela Pro Mahasiswa yang pecahkan pintu di UPM. Penafian Saifuddin bahawa beliau hanya menasihati bukan mengarahkan HEP UPM sebenarnya adalah satu penafian yang mengkantoikan dirinya sendiri. Samalah juga halnya dengan percakapannya di hadapan blogger-blogger yang pro kerajaan, penafiannya dengan kata-katanya itu telah menyerlahkan bahawa beliau suka berbelit dalam percakapan.



Saifuddin bersikap baik dan macam teman politik dengan Nurul Izzah, puteri kesayangan Anwar Ibrahim. Namun dengan blogger-blogger Barisan Nasional, Saifuddin gertak dan ugut hendak balun. Kenapa takut hendak balun pembangkang? Hentikanlah bermain sandiwara "politik baru" ini, sebagai seorang Timbalan Menteri yang membawa bendera BN, Saifuddin tidak seharusnya bersikap tidak intelektual begini.

Politik baru bukan begini caranya, ini politik makan kiri, kanan dan keliling. Majlis Kerja Tertinggi UMNO perlu bersidang untuk menentukan apakah tindakan yang sepatutnya diambil ke atas ahli parlimen UMNO ini. Jika dibiarkan, ianya akan menjadi barah kepada UMNO dan generasi muda. Dengan kawan seperjuangan mahu dibalun sungguh-sungguh, tetapi dengan seteru pijak semut pun tidak mati.


sumber / pautan & kredit :
anginperubahan.blogspot.com

9 comments:

Pemuda TG said...

This is not a new politics....
This is just a spin or twist of words...by him.

Principal is always be a Principal.

Looks like he's the man without the Principal.

sapu kiri...., sapu kanan..., sapu semua yang boleh sapu...

Gelombang Wangsa Maju said...

DEPAN SAPU ... KIRI SAPU ... KANAN SAPU ... BELAKANG SAPU ... SEMUA SAPU ... MACAM SIAPA ?

MACAM ANWAR IBRAHIM!

Anonymous said...

kpd para blogger sekelian,sila halakan meriam anda pada si menteri yg sorang ni...

C L J said...

KAN DAH SERLAH TEMBELANG SEBENAR ?? We should know what to do from now.

Anonymous said...

Aku minta dia definasikan....
1.Apa tu 'Politik Baru'?
2.Apakah mekanisma 'Politik Baru' itu?
3.Berapa lamakah dia berkecimpung dalam agenda 'Politik Baru'?
4.Apakah hasil2 yg telah diperolehi dan kesan jangka pendek/panjang?
5.Atas arahan siapa dia menjalankan konsep 'Politik Baru'?
6.Adakah 'Politik Baru' itu seiring dengan konsep 1M'sia dan BN amnya?

Jangan jadikan rakyat 'kambing hitam'. Kami semua nak tahu kerana kami telah meletakkan kepercayaan dan harapan kepada BN dan DS Najib.

P/s Perlukah seorang Tim Menteri bermuka2 untuk melaksanakan sesuatu tugas???

Anonymous said...

..saifuddin, gua tengok lu punya gerak langkah, putaq belit semacam dengan Anuwar..Nuwar ni lu punya tok guru ke???..lebih baik lu reg jadi ahli PKR..bila menang PRU 13 boleh terus jadi menteri penuh..boleh selalu meeting kabinet dgn Izzah..

Joe Miang

Anonymous said...

Pemuda TG,

Salah ejaan ke bro?

Principal tu ertinya Pengetuakan?

Atau ejaan sepatutnya ialah Principle??

Anonymous said...

Aku baca komen2 hgpa nie semua macam haram jadah a.k.a PUKI MAK HANGPA....raja segala fitnah hgpa dok kata kat orang...mau dok ingat hari nie hgpa dok fitnah kat orang..esok2 diri hangpa pulak nanti kena fitnah....masyarakat melayu lanie bukan pak angguk macam melayu zaman mak bapak kita lagi....insaf lah diri tu sikit....

Anonymous said...

Berkata benar adalah salah dan menipu pula adalah mulia dijadikan sebagai adat yang telah diamalkan oleh segelintir pemimpin UMNO Lama dan UMNO Baru sehingga kini.