Friday, March 4, 2011


Kecoh! Penipuan yang dibuat oleh Calon PAS/DAPig Yuhaizad ...

Man Laksa dan blogger Azmy Awang Kelana Jaya telah menerjah bapa saudara tiri Yuhaizad untuk mendapatkan bukti bukti skandal penipuan.



SYARIKAT AULA SAWIT



Syarikat perkongsian antara abang calon PAS/DAPig ini, "PEDI" ... nama 'glamour' abang Yuhaizad. Pada mulanya perniagaan agak biasa, apabila harga getah melambung naik ... mulalah "PEDI" hilang akal dan tamak haloba mencari jalan mahu singkirkan Haji ahmad Afendi Ismail dari bisnes beli getah mereka!

Calon PAS/DAPig ini mula menceburi perniagaan kerana mengetahui harga getah telah melambung ke paras tertinggi ... untung pasti berlipat kali ganda! Yuhaizad segera membuat pinjaman bank dengan Bank Rakyat dengan menggunakan nama isterinya sebanyak RM 20,000.



Binikan kerja gomen! maka senanglah mendapat kelulusan pinjaman bank!

Atas dasar mahu membantu anak saudara tiri yang begitu susah kehidupannya, Haji Ahmad Afendi Ismail telah berjanji akan membayar segala hutang piutang Bank Rakyat ... sekiranya bisnes tidak berjalan lancar dan menanggung kerugian.

Kerana tamak haloba, dengki dan khianat menguasai 'jembalang' yang bertopengkan nama Islam, calon PAS Merlimau ini menjaja keseluruh pelusuk kampung mengatakan bapak saudara tirinya menipu dan tidak membayar balik duit pinjaman.

Mahu berniaga kena sama sama tanggung risiko..tapi calon PAS/DAPig ini hanya mengenal untung saja..rugi dia tak nak tanggung! Bukan masalahnya ...



Atas dasar maruah keluarga, Haji Ahmad Afendi Ismail, bapa saudara tiri calon PAS/DAPig memberi kata dua kepada Yuhaizad ... tarik diri dari bertanding atau pendedahan penipuan Yuhaizad dibuat!

Haji Ahmad Afendi Ismail menunjukkan segala bukti pembayaran balik malah pembayaran dibuat sebenarnya melebihi RM 20,000 telah dimasukkan ke dalam akaun peribadi calon PAS/DAPig ini.



Siapa sebenarnya yang culas dan tidak membayar kembali pinjaman kepada Bank Rakyat. Yuhaizad sanggup menipu isterinya yang beliau tidak pernah menerima satu sen pun dari Haji Ahmad Afendi Ismail, bapa saudara tirinya!

Jika sudah mendapat kembali RM 20,000 ... mengapa calon PAS/DAPig ini masih lagi tinggal di kuarters guru yang didirikan oleh Kerajaan Persekutuan ... Kerajaan yang zalim dan dibenci!

Calon PAS/DAPig fikir bapa saudara tirinya yang berumur 64 tahun boleh ditipu begitu sahaja. Haji Ahmad Afendi Ismail telah menunjukkan penyata bayaran dan resit pembayaran melebihi RM 20,000.



Laporan Polis turut dibuat ke atas abang Calon PAS/DAPig kerana penipuan dan membawa lari pekerja Indonesia ... Jual Indon?



Sehingga ke hari ini, PAS dan Harakahdaily langsung tidak mengeluarkan sebarang kenyataan dan penafian terhadap dakwaan Haji Ahmad Afendi Ismail!



Bermakna ... memang benar Yuhaizad penipu dan zalim terhadap barpa saudara tirinya, Haji Ahmad Afendi Ismail.



Parti PAS bersekongkol dengan kezaliman dan mengunci mulut dari memberitahu perkara sebenar!


Posted By MAN LAKSA aka Malay Delima

0 comments: