Saturday, March 26, 2011


GWM baru sahaja menerima berita suatu rusuhan kecil telah berlaku sewaktu Anwar Ibrahim menyampaikan ucaptama ceramah di Pusat Khidmat Rakyat Ahli Parlimen Gombak, Taman Melawati, Selangor kira kira jam 9.30 malam tadi.

Ceramah 'DNA - Datuk Najib Altantuya' yang tidak mendapat permit dari Balai Polis Taman Melawati telah bertukar menjadi ceramah maki hamun Anwar Ibrahim terhadap DS Najib dan UMNO walaupun pada mulanya hanyalah berkisar kepada perjuangan Pakatan Rakyat.

Pihak polis secara terhormat meminta ceramah tersebut dihentikan serta merta kerana tidak mendapat permit polis.



Anwar Ibrahim seperti tercabar, meneruskan ceramah maki hamun tanpa mempedulikan teguran dan amaran dari pihak berkuasa. Pihak polis terpaksa campurtangan dan meminta para penyokong Pakatan Rakyat untuk bersurai secara aman bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini.



Anwar Ibrahim tetap berdegil dan membuat provokasi menyebabkan berlaku pertempuran kecil diantara penyokong dan pihak polis. Para penyokong Pakatan Rakyat dijadikan benteng pertahanan menghalang pergerakan polis. Akibatnya, beberapa buah kerusi telah melayang ke arah pihak polis dan keadaan menjadi semakin gawat. Salah seorang wartawan dari Free Malaysia Today turut tercedera akibat tindakan ganas 'hooligan' dari penyokong Pakatan Rakyat.


Taman Melawati sudah menjadi medan kebangkitan Anwar Ibrahim untuk Gerakan Reformasi Ganas semata mata untuk melepaskan dan melarikan diri dari pertuduhan kes liwat dan kes seks video beliau.

Berita selanjutnya akan menyusul ...

14 comments:

Anonymous said...

aduhai...poyo2 je aku tengok budak2 mentah kat belakang anwar tu...hahahahahahahah

Anonymous said...

ada lagi ke reformasi aku tak sabau nak tengok berdoyon doyon datang dan buat demo kah kah kah kahak lu le hehehehehhe

Anonymous said...

Sori lah anwar the world doesn't revolve around and you are history. dan dia dah macam orang gila issim kerana sesuka hati memainkan ayat ayat suci Al Quran demi hendak menegakkan benag basah nya. Bersumpah laknat tak berani sudah lah DNA tak nak beri dan apa apa pun tolong lah jangan nak gunakan orang muda untuk buat kerja kerja kotor berdemo dan menyusahkan mak bapak kami sahaja sebab kami anak muda ada tanggung jawab yang lebih besar dari berdemo untuk tujuan kamu, kami perlu bekerja keras dan berusaha mempertingkatkan usaha kami kearah matlamat kehidupan yang lebih cerah. Daripada berdemo untuk tujuan kamu anwar lebih baik anak anak muda macam saya tumpukan kepada perkara perkara yang lebih berfaedah seperti beribadat di mesjid atau membuat assignment dan discussion untuk meningkatkan ilmu.

Sekian wasalamualaikum.

Anwar sudah terdesak dek kerana punaisihat dan sekarang ingin memperalatkan anak muda bagi tujuan mengganas, Anwar bertaubatlah kamu sebelum terlambat.

Suaadah said...

untuk menghentikan anwar aljuburi dari terus menipu rakyat malaysia yang suka ditipu, ada baiknya dedahkan aje video seksnya tu kat internet. Biar orang ramai dapat melihat dengan mata kepala mereka sendiri. Sakit betul hati aku melihat pembohongan manusia sekor ni!!!

Kucing Comel said...

SEMUA PEMUDA2 TU DAH DIUPAH, DIJUBORI NUAR SEKALI,SETIAP SEORANG. TU PASAL BANGGA SGT PERTAHAN BOSS DERANG..

Anonymous said...

Tengok macam tak de sakit apa2 pun..ganas semacam je..marah ber api-api..yang kesian budak2 kat belakang tu..orang kalau claim dia sakit tak macam ni rupanya....semuanya konspirasi..dia punya konspirasi orang semua dah tau..kali ni gua bukan simpati tapi berdoa allah buktikanlah kebenaran..

wak man said...

muka anuwar ni aku tenguk dah mcm musibat.. astaghfirullahalazimm!!

Anonymous said...

sepatutnya video mamat ni didedahkan sepertimana video chua soi lek disebarkan melalui pos. biar rakyat tgok temberang hantu raya ni.

isu ini mcm dpt peluru pd mamat hantu raya ni buat lebih provokasi dan dpt simpati jek.

Anonymous said...

lawan tetap lawan...
ko nak lawan sape si nuar oii...????
kau nak lawan kebenaran ker????
dah dah laa nuar oiii....
kak wan asal tolol sgat...
org gay mcm nuar ko tu pun ko pertahankan....
taat tak bertempat...
kesian kak wan....

adios amigos

Ezad said...

kesian.....

Anonymous said...

Cuba tengok video tu antara saat 37 - 43, nampak masa dia kata "banyak orang lain yang bertanggungjawab" dia tengah tersengih....

Anonymous said...

BERSIH 3.0 - Pada peringkat awal, para pendemo berjalan secara aman beramai2 melalui setiap lokasi dengan tertib untuk menuju ke destinasi "DUDUK & BANTAH' terhadap amalan 'kotor' SPR tanpa provokasi. Perhimpunan aman berjalan sebagaimana PAA 2012.

Tetapi sebelum demo DUDUK-BANTAH berjalan.... provokasi & tindakan gasar polis bermula. Orang ramai bertempiaran mengelak dari tindakan polis tersebut. Keadaan kelam kabut. Tindakan kasar "kedua pihak" nampak macam 'berlaku'.

Polis sepatutnya lebih PROFESIONAL, berdisiplin, berINTEGRITI & mendokong prinsip NEUTRALITI pegawai awam dalam melaksana tugas mereka. Rakyat akan hormati & hargai fungsi profesional & adil polis!

Anonymous said...

Bravo BERSIH 3.0....28april2012 .... more than 250 thousand people representatives at demo sites ............ now people have shown off their stand & support to PILIHANRAYA YANG BERSIH, ADIL & BEBAS by SPR ......... people ask for true democracy, not mockery one like Authoritarian Secular Arab Countries...

Apakah SPR dan UMNO/BN masih PEKAK, BUTA DAN BISU dari ketidakbertanggungjawaban mereka berdekad selama ini?

Apakah UMNO/BN masih berdegil & bongkak tak mahu BERUBAH?


PRU13... permulaan untuk PERUBAHAN dari era pemikiran politik konservetif FEUDAL kepada fikrah politik moden DEMOKRASI! ... .....


MUSLIM MINDA LUAR KOTAK (@ bukan dibawah tempurung UMNO)

Anonymous said...

Ko duduk la dlm minda pr tuh.. minda muslim xcakap ayat cam ko lah. Ada ke pilihanraya lg penting dr menunaikan haji.