Wednesday, March 9, 2011


Rahsia pembohongan Anwar Ibrahim sudah terbongkar. Cukup puas 'Anugerah Tuhan' ini bermaharajalela memfitnah pelaburan asing langsung (FDI) negara jatuh merudum jika dibandingkan dengan negara negara jiran.

Mustapha Mohamed menangkis dakwaan Anwar Ibrahim dan pakatan pembangkang dengan mengumumkan FDI masuk ke Malaysia meningkat pada tahun lalu sebanyak 535.7 peratus. Pelabur asing cukup berminat untuk melabur di Malaysia.



Namun bagaimanakah Mustapha Mohamed boleh membuktikan kebenaran kata kata beliau? Anwar Ibrahim telah berulangkali mengatakan FDI negara merudum akibat ketidakyakinan pelabur asing untuk melabur.

GWM memaparkan kebenaran kata kata Mustapha Mohamed melalui data dan statistik dari UNCTAD Global Investment Trends Monitor, seperti dibawah.



Angka peningkatan yang dikatakan oleh Mustapha Mohamed lebih tinggi jika dibandingkan dengan apa yang GWM paparkan. Laporan dari UNCTAD ini menunjukkan peningkatan FDI aliran masuk sebanyak 409.7 peratus.

Apakah bukti Anwar Ibrahim mendakwa dan menuduh Kerajaan BN gagal meningkatkan FDI masuk ke negara ... memang tidak ada sebarang bukti yang boleh pakatan haram ini kemukakan, melainkan fitnah dan serangan peribadi terhadap DS Najib.

Perlukah rakyat mempercayai lagi pembohongan Anwar Ibrahim. Tanpa sebarang bukti, beliau sering memperlekehkan ekonomi negara dan dasar pelaburan kerajaan BN.

Walhal data di atas jelas menunjukkan sebaliknya. FDI aliran masuk semakin meningkat ... bukannya merudum! Bukankah itu petanda Anwar Ibrahim seorang pakar ekonomi pembohong dan tidak cekap.


8 comments:

AJAI62 said...

Assalam Bro

Apa nak harap daripada Penasihat Ekonomi kerajaan Pakatan Selangor yang bernilai RM 1.00.

Anonymous said...

dulu masa kat Um ambik kursus sastera melayu je...mana reti bab ekonomi...

Anonymous said...

la aku ingatkan dia dapat kepujian kelas satu dlm bidang ekonomi rupa nye lulusan sastera melayu je...
lagak cam dia sorang je yang pandai dan tahu serba serbi.

Unknown said...

ANON 11.06 AM & 11.37 AM ... MEMANG DIAKUI ANWAR IBRAHIM SEMEMANGNYA HEBAT ... HEBAT MENIPU!

Anonymous said...

Anwar mempunyai tabiat Psycho Path iaitu pentingkan diri sendir. Tabiat begini sanggup membelakang keluarga nya sendiri asalkan cita-cita sampai. Anwar sanggup membiarkan keluarganya tanggung malu dengan perangai dan nafsu immoral semata ingin jadi PM. Siapa sanggup melihat PM seorang bangsa Melayu yang kaki bontot. Di mana nak letak muka kepada bangsa asing? Ekonomi Malaysia jatuh pun tak asalkan dia kaya…..

Anonymous said...

GWM....tambahan:BUKAN SAHAJA HEBAT MENIPU,MALAHAN HEBAT MELAWAT EH SALAH....MELIWAT LELAKI LOMBUT......

Unknown said...

ANON 1.06 PM ... ANDA NAKAL!

TESLAMARIN said...

itu penilaian penasihat ekonomi RM 1.00, jurusan sastera melayu,kaki penipu,main bontot, kemaruk kuasa. tagline dia lawan tetap lawan