Saturday, December 4, 2010












Bertempat di Dewan UMNO Taman Setapak, satu Program Khatan Perdana dilancarkan oleh UMNO Bahagian Wangsa Maju khas untuk anak anak penduduk setempat sempena cuti sekolah, jam 7.30 pagi tadi.

Program berkhatan beramai ramai ini disertai oleh 101 anak anak yang bermastautin di Wangsa Maju dan dirasmikan oleh YBhg Dato' Dr Hj Mohd Shafei Abdullah, Ketua Bahagian UMNO Wangsa Maju.

Upacara berkhatan beramai ramai ini julung kali diadakan dan perbelanjaan ditanggung sepenuhnya oleh UMNO Bahagian Wangsa Maju. (Untung mak bapak dari parti PKR dan PAS, semua perbelanjaan ditanggung oleh UMNO! Masuk dalam dewan buat muka menonong jer!)

Program ini juga merupakan salah satu dari kerja amal berputik dari idea Dato' Dr Hj Mohd Shafei, yang mahu merapatkan silaturrahim di antara UMNO dan masyarakat setempat tidak mengira dari fahaman atau parti.

Program ini mendapat sambutan yang menggalakkan dari ibu bapa kerana pada asalnya hanya sekitar 40 anak anak yang akan berkhatan.

Dato' Dr Hj Mohd Shafei juga mahu meneruskan program ini sebagai acara tahunan sebagai meringankan beban ibu bapa yang terpaksa mengeluarkan perbelanjaan jika berkhatan di klinik.

GWM mengucapkan ribuan terima kasih kepada UMNO Bahagian Wangsa Maju yang sudi menjemput untuk membuat liputan.

GWM sempat juga bersembang dengan salah seorang bapa dari parti PAS. Saja nak tanya ... parti PAS tak buat ke berkhatan beramai ramai? "Tak ada, memang saja tunggu UMNO sponsor" jawab dengan selamba.

GWM ......?????? Ada juga spesis macam ni!


MELAYU ATAS PAGAR

4 comments:

Unknown said...

dasar biawak memang macam! UMNO bagi duit dia telan! tak bagi duit dia mengamok kata UMNO zalim!

Bangang punya spesis!

Anonymous said...

HAHHAHA.................

63 THN DAH MERDEKA DAN MEMERINTAH, BARU KALI NIE....... UMNO BUAT PROGRAM BERKHATAN....... ABIS SELAMA NIE ANAK2 UMNO TERMASUK LU SEMUA BLOGGER2 UPAHAN UMNO TAK BERKHATAN LE........... PATUT LE KURANG AJAR SANGAT.

ANAK2 PAS DAN PKR TAK TUNGGU BERKHATAN FREE MCM ANAK2 UMNO. HUKUM BERKHATAN ADALAH WAJIB KEPADA YANG BALIGH DAN MAMPU. TAPI
BAGI ANAK2 UMNO ,,, HUKUM BERKHATAN BILA DAPAT FREE.... TAK FREE TAK BERKHATAN LE ANAK2 UMNO..

PATUT LE KULUP JE ORG2 UMNO NIE.

Anonymous said...

BERAPA PULU RIBU LAK RM HABIS UTK MAJLIS BERKHATAN JULUNG2 KALI OLEH UMNO NIE.

DUIT DARI MANA. DUIT RAKYAT KE. DUIT RASUAH KE.

SELAMA NIE ANAK2 UMNO DAN ORG2 UMNO TAK BERKHATAN LE... SEBAB PROGRAM NIE... JULUNG2 KALI DI ADAKAN. TU PUN SATELAH DAPAT DUIT RASUAH MANA LAK.


LU TULIS JE ANAK PAS DATANG BERKHATAN DAN INTERVIEW BAPAK DIA ORG PAS. TP LU TAKUT NAK TUNJUK PIC DIA. BETULKAN ORG PAS.... ATAU LU SENDIRI MENGAKU DIA ORG PAS. BUKTIKAN DGN PIC.... BIAR ORG PAS NENGOK SENDIRI. LU TAKUT KE...

Anonymous said...

hukum berkhatan adalah wajib bg semua umat Islam... x sangka pengikut PAS(parti yg katanya berlandaskan Islam) tidak tahu akan Hukum Allah.

Program ini hanya ingin meraikan anak2 kecil ini untuk berkhatan & meneruskan tradisi org melayu agar x ditelan zaman.

Org PAS lg HINA, makan subsidi Khatan pada ADUN DAP.... dr mana plak datangnya duit ADUN DAP tuh byk2... ADUN tu sendiri pun x SUNAT...
Kami ampunkan kamu semua tp kamu dah tunjukkan pada kami yg PAS x pernah AJAR @ DIDIK Penyokongnya tentang ILMU AGAMA.....

Anak Jati Wangsa Maju