Sunday, December 26, 2010


Pemimpin PAS cukup bangga melakukan kerja menyelak kain orang lain. Malah, juak juak ini juga cukup bangga jika dapat bertempik satu Malaya seluar dalam jenis dan warna apa yang digunakan oleh lawan.


Begitu juga dengan momokan Naib Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man mahu Majlis Fatwa Kebangsaan campurtangan menyemak kembali kenyataan Mufti Perak berhububg isu Ancak.

GWM kurang mengerti dengan sikap pemimpin PAS yang selalu hilang fokus terhadap isu yang sepatutnya dijawab sejak dari tahun 1963. Tuan Ibrahim sepatutnya menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan untuk menilai dan mengambil tindakan terhadap fatwa fatwa ularmak kucing senak pemimpin PAS.

GWM mencabar Tuan Ibrahim Tuan Man berterus terang sama ada PAS telah berijtihad dengan segala kenyataan dan fatwa yang dileluarkan oleh parti tersebut selama ini.

Tuan Ibrahim juga perlu berani meminta campurtangan Majlis Fatwa Kebangsaan untuk turut campurtangan menyemak kembali segala kenyataan dan fatwa yang dileluarkan oleh parti tersebut selama ini.











GWM cuma mahu mengingatkan Tuan Ibrahim Tuan Man bahawa PAS pernah bersama BN dibawah Perikatan pada tahun 1974 sehinggalah PAS meninggalkan BN menjelang PRU 1978.

Persoalan ... apakah solat, sembelihan, pernikahan dan persetubuhan suami isteri berlainan fahaman politik sepanjang 4 tahun PAS bersama BN, turut menjurus setiap perbuatan ahli dan pemimpin PAS yang ada pada hari ini tidak sah, haram dan kafir!

Tuan Ibrahim Tuan Man ... tolong perjelaskan kenyataan dan fatwa yang dikeluarkan oleh Tok Tok Guru anda. Parti dan pemimpin manakah yang memulakan perbuatan dibawah.



GWM : Masih waras dan rasional berbanding dengan ularmak ularmak kucing senak PAS.

sumber / pautan:
http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=30013:pas-gesa-majlis-fatwa-semak-kenyataan-harussani&catid=1:utama&Itemid=50


4 comments:

Salam semua (R)... said...

Salam semua...

Tahniah saudara kerana hujahan yang baik lagi mantap.

Baru terkena buku dengan ruas.

Memang dasar mereka yang double standard. Selalu nampak akan kesalahan orang lain sahaja.

Kesalahan diri sendiri berselindung di sebalik serban dan ketayab putih mereka.

Puaka depan mata, ditutupnya rapat-rapat. Sebab apa, sebab boleh bersahabat dengan syaitan kata Nik Aziz, ketua mereka.

Yang salah dikatakan betul dan dihalalkan. Sebab, kata mereka itu adalah strategi melawan UMNO kononnya.

Strategi betul ke, salah ke, itu semua belakang kira, janji dapat lawan UMNO!

Apa punya fahaman mereka ini. Moga2 Allah memberi pertunjuk dan membuka hati pengikut2 mereka supaya kembali ke pangkal jalan.

Unknown said...

INSYA ALLAH ...

BUKAN SEMUA AHLI DAN PENYOKONG PARTI PAS BERSEPENDAPAT DENGAN PUCUK PIMPINAN MEREKA, CUMA ... TERPAKSA IKUT AKIBAT SUMPAH BAI'AH UYANG BODOH BELAKA ...

WASALAM ...

Bentaraguru said...

Ulamak Malaysia, khasnya JK Fatwa Kebangsaan wajar mengeluarkan fatwa dan hujjah bersesuaian dengan masa, tempat dan keadaan tentang apa-apa fatwa yang dikeluarkan oleh pihak-pihak berkepentingan terutama ulamak politik yang pada fahaman ramai bercanggah dengan amalan Al-Sunnah Wal Jama'ah.
Kita percaya fatwa yang dibawa oleh ulamak politik masa kini, banyak menjadikan manusia gila kuasa, pangkat dan harta yang boleh merosakkan Islam itu sendiri.

belalang said...

Sekiranya pengikut atau penyokong samaada UMNO atau PAS mahupun PKR yg sedar pemimpin mereka penipu, pembelit, pemutar dll sama2 berusaha menolak/menyahkan, rasanya org melayu tak mungkin dihina seperti hari ini oleh Cina Puaka atau Keling paria!

macammana BERANI?