Sunday, December 5, 2010


Akhirnya, Nizar Jamaluddin selaku Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak mengaku mengaku berdosa sewaktu berpakaian hitam dan memegang lilin di upacara memperingati kematian Teoh Beng Hock.

”Saya mengaku saya berdosa” Nizar membuat pengakuan di hadapan Menteri Besar Perak semasa pertikaman lidah kedua dua pemimpin tersebut di persidangan DUN Perak.

Nizar yang sebelum ini mencaci Zambry atas isu ancak, terpaksa menelan kembali bulat bulat kata beliau setelah ditempelak dengan hujah bernas dari Zambry bahawa upacara tersebut adalah upacara menaikkan tiang seri dan bukannya ancak.



Upacara tersebut juga tidak menjejaskan dan mencemari akidah seorang muslim.

GWM juga angkat topi kepada portal Perak Today yang telah memberi penjelasan panjang lebar berkenaan isu tersebut. Sampai terkedu dibuatnya juak juak PAS Perak! GWM juga angkat topi dengan artikel dari House PK berkenaan isu candlelightvigil. Syabas Yop!

Nak buat macam mana ... bloggers pro kerajaan memang hebat hebat belaka!

Syukurlah ... jika Nizar Derhaka telah mengaku bersalah. Itu tanda mereka yang beriman kepada Allah Taala. Sekurang kurangnya beliau lebih berlapang dada dari pemimpin PAS yang lain.


Nik Aziz sampai ke hari ini masih belum mengaku bagi duit rasuah semasa di PRK Galas! Sedekah konon … pigidah!

Sumber / pautan:
http://peraktoday.com/wp/?p=5579
http://parpukari.blogspot.com/2009/07/nizar-atau-pas-yang-dah-terpesong-ni.html


MELAYU ATAS PAGAR

3 comments:

Anonymous said...

Kalu Nizar kata macam tu . . Ini patut dipuji . . bukan senang orang yang pandai berceramah ugama nak mengaku sedemikian . . .Lebih2 lagi kalangan pemimpin PAS . . Kami bukan nak kamu sertai UMNO . . .tapi jangan over sangat nak ambik hati kafir DAP maruah islam kamu gadaikan . . .Mula2 sekali elok kamu perbetulkan Islam ahli2 PAS dikawasan kamu sendiri . .

hisham said...

kalau la benar nizar ni dah mengaku kesilapan beliau dan memohon ampun kepada ALLAH diatas kesilapan tersebut...kita bersyukur..
siapalah kita nak menghukum sesama umatNYA.
kita tidak membenci dan marah pada nizar,cuma kita tak dapat menerima apa yang beliau lakukan selama menjadi MB PERAK.
semoga ALLAH membuka pintu hati beliau untuk mengaku segala kesilapan beliau selama ini yang menjadi kuda tunggangan DAP

Dot said...

assalamu'alaikum gwm,

nak jugak dengar pengakuan mrk2 ini:

1. nwar berahi - l**** ke tak?
2) n. ajih - fatwa2 songsangnya
3) hj. hadi (pasal amanatnya tuh)

*word verification 'relly' dekat2 dgn 'really' @ 'jelly'