Friday, December 3, 2010


Khabar buruk untuk AJK PAS Pusat dan Pengerusi ANAK, Mazlan Aliman. Beliau kini dituduh menjadi penyebab ‘membantu’ imej FELDA dan Ahmad Maslan melonjak naik.

Sejak penubuhan Biro Aduan Peneroka Kebangsaan (BAPAK), warga peneroka semakin mudah melontarkan segala aduan dan masalah yang langsung tidak dapat diselesaikan oleh ANAK.


Baru dua minggu, BAPAK telah menerima 717 aduan daripada peneroka dan majoriti masalah adalah tertumpu kepada pelan pembangunan tanah dan permohonan pinjaman tanpa faedah bagi pembiayaan kerja membesarkan rumah warga peneroka.

Dan dalam tempoh dua minggu juga, 30% aduan yang diterima telah diselesaikan oleh BAPAK menerusi GWGF (bermakna 215 aduan warga peneroka telah diselesaikan sepenuhnya).


ANAK yang telah beroperasi lebih kurang setahun, langsung tidak mampu menyelesaikan aduan dan masalah warga peneroka. ANAK ditubuhkan semata mata untuk memenuhi motif politik Anwar Ibrahim, PAS dan pakatan pembangkang.


Atas dasar itu, Anwar Ibrahim cukup bernafsu untuk mengeksploitasi dan menabur fitnah tentang FELDA dan FELCRA. Anwar harus berterima kasih kepada Mazlan Aliman sebagai tok dalang mencari kelemahan agensi Kerajaan ini ... bukan penyelewengan sebenarnya. Itu adalah hakikat!


Mazlan Aliman lebih gemar mencipta publisiti murahan dan fitnah untuk melonjakkan nama beliau dalam parti PAS. Dan tuduhan beliau mengatakan penubuhan BAPAK sebagai gimik politik sudah terjawab sepenuhnya. Mazlan sudah tidak mempunyai ’peluru’ lagi menabur fitnah.


FELDA juga telah memulakan gerakan memulangkan wang tabung tanam semula kepada warga peneroka secara tunai. Pemberian wang sebanyak RM 1,700 seekar adalah berdasarkan kepada RM 360 untuk kerja penebangan dan meracun, RM 240 untuk menanam 55 pokok seekar, RM 300 untuk kerja menanam dan menyulam, RM 300 untuk kerja permbersihan dan RM 500 untuk kebun yang diuruskan dengan baik.

Dalam tempoh dua minggu, BAPAK sudah berjaya menyelesaikan aduan dan masalah warga peneroka. Apa yang ANAK telah berjaya lakukan sepanjang tempoh setahun penubuhan? Melainkan memfitnah dan saman FELDA untuk kepentingan peribadi. Tidak lebih dari itu.

PAS harus memikirkan tindakan paling sesuai yang akan diambil ke atas Mazlan Aliman yang telah banyak membantu mempromosi dan mengiktiraf BAPAK secara terbuka.


FELDA tidak mempunyai masalah ... Mazlan Aliman yang sebenarnya bermasalah. Masalah mental dan penyakit PHD. Penyakit tidak pernah bersyukur diberikan nikmat hidup melalui FELDA. Mungkin Mazlan Aliman perlu merujuk kepada ’boss’ beliau Salahuddin Ayub untuk melonjakkan kembali imej beliau.


Sumber / pautan:
http://www.freemalaysiatoday.com/fmt-english/news/general/13709-bapak-resolves-30-complaints-in-two-weeks



MELAYU ATAS PAGAR

5 comments:

Anonymous said...

ARTIKEL DI ATAS TU ADALAH HANYA HAYALAN BLOGGER2 UMNO DAN PARA PEMIMPIN UMNO.

HAKIKAT NYE, PARA PENEROKA LEBIH MENYANJUNG MAZLAN ALIMAN KENARA BERJAYA MENCETUSKAN GERAK TINDAKAN DARI KERAJAAN. KALAU TIDAK KERANA MAZLAN,,,,,, KERAJAAN MASIH BUAT PEKAK KEPADA MASAALAH PENEROKA. LAGI BANYAK DUIT HABIS DI KEBAS OLEH PARA PEMIMPIN UMNO UNTUK BAYAR BLOGGER2 UPAHAN UMNO.

DENGAN TINDAKAN MAZLAN LE.... KERAJAAN KELAM KABUT AMBIL TINDAKAN SEGERA DAN TAK BERANI MEMBELANJAKAN WANG FELDA SEWENANG WENANG NYE. TERIMA KASIH KEKANDA KU MAZLAN ALIMAN.

ISUE YG DI SELESAIKAN ADALAH UMPAN MEMBELI WARGA PENEROKA. PENEROKA BUKAN BODOH MCM DULU LAGI. BERI KAMI WARGA PENEROKA AMBIK. UNDI TETAP UNTUK PAS DAN PR.

TERIMA KASIH GWM DAN BLOGGER2 UPAHAN UMNO KERANA MEMAINKAN ISUE INI HINGGAKAN PUTRAJAYA KELAM KABUT AMBIL TINDAKAN DRASTIK DAN SEGERA.

Anonymous said...

kah.. kah.. kah.. buat ape ade ANAK pun kalu hanya tau pungut masalah x reti nk selesaikan pun. YG ANAK reti buat hanya bercakap je hampir setahun lebih. NO ACTION TALK ONLY - ANAK HARAM. Kah.. kah.. kah...

Lepas ni blh le suruh si pengerusi ANAK HARAM tu masuk Ladang Rakyat lak, pungut masalah byk2 pastu suruh Najis Isle selesaikan...mau ambik masa bertahun2 pula kot. Kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

Daripada kutip dan kumpul masalah yg peneroka hadapi lebih baik Mazlan Aliman ni kutip buah relai .. ada gak hasil .... setakat kutip tapi tak leh nak selesaikan , buat apa .... ni nak tanya ... duit komisyen kes yg menang dulu tentu banyak lagi kan .... mai la datang kat Felda Trolak bagi pinjam sikit untuk kami elokkan rumah macam yg Felda dok bagi tu ??? Boleh ?????

Anonymous said...

aku anak felda.

kat tempat aku tak ada masalah pulak, aku nampak kerajaan ambil berat tentang masalah peneroka felda, geran dah dapat...yang penting kerajaan telah memainkan peranan dan usaha untuk menaikkan nilai getah dan sawit..maka bertambahlah hasil peneroka macam bapa aku, sebagai anak peneroka aku berusaha dengan arah lain...syukur Alhamdulilah....tapi rata2 orang yang tak pernah bersyukur adalah oerang PAS dan Keadilan...(kufur nikmat)..nasib baik felda tempat aku takda binatang2 ni...kalau ada pun tak hidup dia ket tempat aku..kena titek sampai lumat...

Anonymous said...

HAHAHAHA.......

JAWAPAN PALING BODOH OLEH BLOGGER2 UPAHAN UMNO.... HEHEHHE.

MMG LE MAZLAN ALIMAN DAN PR TAK BOLEH SELESAIKAN MASAALAH NYE KERANA BELUM BERKUASA DI PERSEKUTUAN. YNG BERKUASA ADALAH UMNO DAN BN. JADI UMNO DAN BN LE KENA SELESAIKAN MASAALAH NYE. LAIN LE KALAU PAS DAN PR BERKUASA DI PUTRAJAYA.

YG KEDUA... BUKAN PAS YANG MENYAMUN
HARTA PENEROLA. YANG MENYAMUN UMNO DAN MAZLAN HANYA MELAPORKAN SIAPA SI PENCURI TU.

MAZLAN TELAH BERJAYA DALAM MISI DIA. KALAU TIDAK NGAPA NAJIB TERGOPOH GAPAH CARI BAPAK HARAM LAK DENGAN SERTA MERTA.

KALAU ANAK HARAM..... BAPAK HARAM LE JUGA. BODOH BETUL LE BLOGGER UMNO NIE.