Saturday, December 11, 2010


PAS memang tidak pernah mengaku silap dan bertanggungjawab dengan segala tindak tanduk parti yang menyusahkan pihak lain sehingga terpaksa menanggung saman RM 1 billion.

Sikap suka menuding jari dan meletakkan kesalahan ke atas bahu pihak lain sudah sinonim dasar parti PAS yang berbelit belit dan berbolak balik.


Marah benar Ahmad Said dengan ketidakcekapan kerajaan PAS Terengganu pada tahun 2003 yang mengakibatkan BN terpaksa menanngung beban dan jumlah hutang yang cukup besar.

Dan seperti biasa Mustafa Ali menyalahkan media pro kerajaan dengan kenyataan laporan yang dikeluarkan oleh media menyalahi etika kewartawanan.


GWM kurang pasti apa yang dimaksudkan oleh Mustafa Ali sebagai melanggar etika kewartawanan kerana Pengarah RiyaPadu Sdn Bhd, Ally Azwin yang membuat kenyataan akhbar kerajaan PAS Terengganu cuai dan mungkir janji terhadap kontrak konsesi pembalakan di Empangan Kedua Hulu Terengganu.

Sama seperti kes yang berlaku kepada kerajaan PAS Kelantan yang perlu membayar pampasan RM 800 juta kepada Timbermine Sdn Bhd, PAS turut meletakkan kesalahan tersebut kepada BN. Tiada kaitan langsung!


PAS sebenarnya tidak berkeupayaan untuk mentadbir sesebuah negeri. Apa yang berlaku di Kelantan jelas membuktikan PAS gagal menaikkan taraf ekonomi rakyat dan garis kemiskinan, walaupun dibarisi oleh golongan the so called professional.


Isu Ladang Rakyat Limau Kasturi, rampasan tanah orang asli di Posbrooke, rasuah untuk kelulusan tanah konsesi pembalakan, skandal penjualan tanah Yayasan IslamKelantan menunjukkan PAS sanggup bertuhankan matlamat menghalalkan cara.

Bukan sekali, sudah dua kali PAS disaman dengan jumlah yang cukup besar kerana tidak amanah dan khianat sebagai pentadbir kerajaan negeri. Apa jaminan PAS boleh mentadbir Kerajaan Persekutuan jika gagal sama sekali mentadbir negeri.



GWM: Kohilal pun tidak mampu diuruskan dengan baik, inikan pula Kerajaan Persekutuan ...

Sumber/pautan:
http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=29787:saman-mustafa-sifatkan-laporan-tidak-beretika&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=124


http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1211&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_05.htm


5 comments:

usin said...

hancus!hancus! camane la boleh kena saman ni... aduyai... boleh tak mat said suruh hadi awang, mustafa ali & company yg bayar saman? kalau x boleh mat said fail saman dimahkamah minta dorang yg bayar saman sbb dorang yg mungkir janji masa jd pemerintah... amacam, boleh?

mazri said...

yalah...failkan satu perintah biar PAS PISS PUSS yang bayar...perkara berlaku dimasa Pemerintahan PAS PISS PUSS...

Anakbukitgantang said...

seeloknya selepas ini party yg memerintah ketika itu diletakkan dalam saman

dan wajar BN Trerengganu saman PAS

loya said...

Pas cakap senang nak perintah negara lah nak bangunkan islam lah nak buat cara islam lah tapi pembelit lepas tu bagi taik kat org patut kerajaan Ahmad Said saman balik PAS suruh dia yg bayar pas yg berjanji bukan BN itu lah kerja pas ashyik berbohong dan putar alam saja kelantan pun sama kalau BN menang PRU 13 lagi banyak BN akan kena bayar dan saman berjela jela aku harap BN tak perlu memerintah kelantan kerana Pas kelantan akan tinggal taik pada BN.

Anonymous said...

AHMAD SAID YG KU KENAL.... TIDAK AKAN MENGELUARKAN KATA2 SAPERTI TU KEPADA MUSUH NYA WALAUPUN DALAM KEADAAN MARAH SEKALI PUN.

YANG MEREKA-REKA KATA.....ADALAH KAU...GWM.........PEMBAWA FITNAH.

MMG PAS BERSALAH.......TP MAD SAID TAK KATA BEGITU KAWAN.