Tuesday, December 28, 2010


Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II P Ramasamy kini seperti cacing kepanasan dengan tuduhan dan dakwaan amalan kronisme dan nepotisme.


S Deventhiran dan T Manogaran telah meminta Khalifah Lim Guan Eng untuk mempercepatkan siasatan dalaman terhadap P Ramasamy yang telah menerima terlalu banyak projek kerajaan negeri untuk pembangunan sekolah Tamil, membekal komputer dan tender Penang Water Supply Corporation dan Dewan Wakaf Hindu.


Surat aduan tersebut diberi kepada Karpal Singh, Pengerusi DAP negeri Chow Kon Yeow dan Jagdeep Singh Deo.

Kedua dua pengadu tersebut memberi tempoh sehingga akhir bulan Januari 2011 kepada DAP, untuk menyiasat dakwaan dan tuduhan atau berhadapan dengan tindakan membawa kes tersebut kepada SPRM.


S Deventhiran dan T Manogaran mendakwa seramai 2,000 ahli DAP Batu Kawan akan berada di belakang mereka untuk membawa isu tersebut melalui demonstrasi jalanan jika aduan mereka diabaikan sama sekali.


Surat aduan tersebut menjelaskan amalan nepotisme dan kronisme P Ramasamy yang melobi hampir keseluruhan projek bagi masyarakat India di Pulau Pinang. Mereka juga mendakwa terdapat 16 rakan kroni P Ramasamy mendapat habuan termasuk pembantu peribadi beliau, Jayabalan dan M Satees.



Walaubagaimanapun, P Ramasamy menolak dakwaan tersebut dan mendakwa kedua duanya adalah dari serpihan DAP, bukannya ahli DAP yang sebenar. Beliau turut mencabar S Deventhiran dan T Manogaran untuk membawa isu tersebut ke pihak SPRM.


Marah dengan jawapan P Ramasamy, kedua dua ahli DAP tersebut menempelak beliau dengan mengatakan surat tersebut mengandungi butiran peribadi mereka sebagai pengadu kes.


P Ramasamy turut mendakwa projek yang dianugerahkan kepada beliau adalah berdasarkan merit dan melalui tender terbuka.


GWM : Siapa kata parti DAP bersih ... DAP juga penuh dengan skandal nepotisme dan kronisme, berjangkit dari PAS dan PKR ! Sikit punya kecoh !

sumber / pautan :
http://www.freemalaysiatoday.com/fmt-english/politics/pakatan-rakyat/14725-speed-up-probe-on-ramasamy-or-face-street-protest-


5 comments:

belalang said...

Dia org ni tengah buat road protes atau tengah vell..vell atau baru balik dari warung todi? susah nak faham tingkah laku atau pertuturan dia org ni.

mulut dengan kepala tak tahu mana yg rancak bergerak. jgn buang masalah layan makhal sakhti apalagi hindraf lebih2 bar council yg dikuasai puak ni. kalau mereka mabuk org faham sebab kuat minum todi.. tapi kalau kita mabuk kena gormal dia tak ke bangang mcm keldai.

Anonymous said...

KALAU KELING...............TETAP KELING JUGA.

SAPA YG MENGAJAR DAN MEMANJAKAN PUAK2 NIE.....KALAU BUKAN UMNO_BN.
SIAPA YG MEMULAKAN KEBANGKITAN RAKYAT....KALAU BUKAN UMNO_BN.

JADI UNTUK MEREDAKAN KEBANGIKITAN RAKYAT UMNO_BN HARUS LE BERFIKIR DAHULU SEBARANG INPLIKASI SETIAP ISUE YANG DI MAINKAN AGAR TIDAK MEMAKAN DIRI SENDIRI BALIK.

KALAU UMNO_BN TAK BUAT ISUE2 BUKAN2....MAKA TIADA KEBANGKITAN RAKYAT SAPERTI SEKARANG NIE.......

JADI SALAH NYA DARI UMNO_BN JUGA.

Anonymous said...

PAS sesat ni dah tersesat kat sini.. x de keje lain, sesat lagi menyesatkan.. maksud saya sesat jalan ya.. bukan sesat aqidah..
tapi,.. mana2 yang terang2 sesat tetap sesat la..

yanmaneee said...

vans outlet
vans
air force 1
hermes
russell westbrook shoes
golden gooses sneakers
louboutin shoes
yeezy supply
kobe 9
nfl jerseys

stetheigh said...

Read Full Article dolabuy hermes get more like it resource view it