Tuesday, February 14, 2012


"Saya tak dapat apa-apa maklumat. Saya tak tahu mengapa ini jadi isu. Saya tak dapat apa-apa maklumat daripada beliau atau keluarga dia".





Jawapan paling bodoh pernah GWM dengar dari mulut Ketua Pembangkang Tuan Haji Anwar Ibrahim ... "Saya tak tahu mengapa ini jadi isu".

Mungkin kenyataan rasmi Menteri Besar Selangor, Khalid Gagap ini mampu menjentik kembali telur Tuan Haji Anwar Ibrahim agar tidak lari dari kenyataan dan menjawab persoalan.



Mengapa PKR masih belum lagi mengadakan Mesyuarat Biro Politik sejak diumumkan Rabu lalu? Bagaimana Tuan Haji Anwar Ibrahim mahu mendapat maklumat jika mesyuarat yang sepatutnya diadakan seminggu lepas haram dilakukan?

Sampai bila Tuan Haji Anwar Ibrahim mahu berlakon bodoh dan ala-ala terencat akal? Walhal kepimpinan PKR menantikan beliau yang pulang dari luar negara untuk membuat keputusan parti, sejak minggu lalu.

Inilah tabiat semulajadi Tuan Haji Anwar Ibrahim ... lari dan lepas tangan dari sebarang masalah yang melanda parti, lari dari menggalas tanggungjawab.

Presiden parti Wan Azizah sememangnya langsung tidak boleh diharap, sekadar menjadi 'presiden boneka', penghias dan pelaris parti.



Tuan Haji Anwar Ibrahim cuba lari dari dua perkara pokok yang dinyatakan dalam portal Detiknews.com


1) Pemilikan dokumen palsu Kartu Penduduk (Kad Pengenalan dan juga Sijil Kelahiran (Surat Beranak) Indonesia oleh Hilmi Malik.

2) Pengakuan Hilmi Malik bahawa segala perbelanjaan menetap di Indonesia ditanggung oleh PKR dan keluarganya.

Jika dua isu di atas dianggap bukan isu, elok benar rasanya Tuan Haji Anwar Ibrahim letak jawatan secara terhormat. PKR sudah bersubahat secara langsung menyembunyikan Hilmi Malik selama 2 tahun di Indonesia.

Bukan itu isu besar ke Tuan Haji Liberaliwat?  

PKR bersubahat menyembunyikan manusia yang dikehendaki oleh PDRM dalam menyelesaikan kes Eli Bogel ...

Lu ni bodoh ke Anwar Ibrahim? ...



2 comments:

meUher said...

PK laa Rakyak, menolong memalsukan dokumen, menyara pelarian, heheh tapai bersepah.

Elli Wong bukan tahu malu....punya la Wakil rakyat, yg di sokong oleh lebai PAS!!!!! Elok sangat laaa sama ngan Mat Sabu ..'Mah bau masih melakat kat muka...dari semalam tak basuh....' Kenapa Mat Sabu tak saman blogger Haaa???

Anonymous said...

Aku tau apa, tak tau apa pun. Aku cuma bau, cium dan jilat ja. Tak tanya sebab benda tu ada bibir tapi tak bolih cakap. Mana saya tau. Mak bapa dia pun tak kata apa pun bila saya bau, cium dan jilat. Pi tanya dia la..Saya buat kot belakang, jadi gambar2 tu tak penting sebab semua gambar depan, saya tak minat. Tak percaya tanya kawan saya kat Indon yg kena tangkap tu.