Wednesday, February 29, 2012


Saya tak bersalah ... ANU saya yang bersalah dalam hal ini. Handphone kamera ini saksi saya.

Antara kebodohan dan kegopohan Badrulamin yang paling nyata apabila mula menuding jari ke arah semua pihak termasuklah menggarap skrip 20 gengster ditugaskan untuk memukul beliau pada malam beliau menyampaikan 'tazkirah' kepada sang isteri yang malang.

Sudah cukup terlewat bagi Badrulamin untuk menarik kembali kenyataan bahawa UMNO dan JAIP, terlibat sama memerangkap beliau dengan tuduhan berkhalwat.

Suka atau tidak, Badrulamin wajib menyalahkan dirinya dalam semua perkara. Amat malang bagi seorang yang mempunyai latarbelakang pendidikan agama yang tinggi (agaknyalah ...) tidak mampu membezakan perkara yang halal mahupun haram.


Pengakuan dari pihak pengurusan dan pekerja hotel sudah cukup membuktikan bahawa tidak ada kelibat 20 gengster seperti yang didakwa oleh Badrulamin.

Tidak munasabah bagi sebuah hotel bertaraf empat bintang begitu longgar sekali faktor keselamatan yang mampu membahayakan pelanggan hotel tersebut.

Badrulamin cukup bernasib baik kerana pihak pengurusan hotel tidak mengambil tindakan saman malu ke atasnya yang secara jelas telah mencemar imej dan kredibiliti sebuah hotel bertaraf empat bintang.

Badrulamin sehingga kini masih belum mahu membuat sebarang laporan polis jika benar dakwaan UMNO terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam menjatuhkan karier politiknya.



Badrulamin sebenarnya sejak awal lagi tahu beliau telah diperangkap oleh musuh dalam selimut yang berselingkuh dalam PKR.

Cuma beliau gagal mengenalpasti siapa dalang PKR yang telah melaporkan kepada suami sang isteri yang malang ... yang telah 'ditazkirahkan' secukup-cukupnya oleh Badrulamin selama tiga malam berturut-turut ... Ouch!


“Saya tidak fikir kawan-kawan di dalam PKR terlibat. Mereka adalah sahabat seperjuangan saya."

Mungkin Badrulamin boleh merujuk kembali kepada kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak pengurusan hotel ...


Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu.



Ayat skema apabila kote bengkok cukup sukar diluruskan kembali ...



5 comments:

Anonymous said...

Salam semua;
Swiss Garden Hotel adalah hotel 4 atau 5 bintang. Bagaimana boleh 20 orang gangster masuk kedalam hotel tanpa disedari oleh pengurusan dan pihak keselamatan hotel. Adakah pihak keselamatan hotel gagal mengenalpasti kehadiran begitu ramai gangster memasuki hotel dan naik ke tingkat dimana penghuni tinggal.
Jika ini benar berlaku, adalah tidak selamat untuk menginap di Swiss Garden Hotel Kuantan. Pihak Swiss Garden Hotel Kuantan perlu mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung dengan perkara diatas terutamanya bila ada penginap hotel mendakwa dipukul oleh gangster didalam bilik hotel.

Anonymous said...

dah agak dah tentu tuduh UMNO punya,rumahtangga orang yang runtuh u sape yang bertanggungjawab....UMNO juga ke

Anonymous said...

yang tuduh2 umno tu bukan apa ianya menunjukan yang ustaz serakah ni dah khatam selepas beberapa menuntut ajaran sesat dengan guru nuar.

Nam Ron said...

.....kita jangan terburu-buru salahkan ustaz Badrulamin!...beliau benar2 hebat kerana tahu menyalurkan naluri syahwat ditempat yang betul!..mungkin suasana dan keadaan tidak menyebelahi beliau!...gua tabik salute dengan ustaz Badrulamin kerana prinsip hidup gua dengan dia tak banyak beza...hampir serupa, pertama kita cari duit, kedua kita cari burit!... dua perkara ni perlu ada dan berkait rapat!....tidak ada apa yang pelik!...ini lumrah kehidupan sejak dari azali lagi...semoga ustaz Badrulamin tabah menghadapi dugaan yang mendatang!!

Anonymous said...

Cikgu"S"said:
Ada orang kata Badrul Amin ini seorang berpendidikan tinggi dalam agama.Itu kata orang.Dia sendiri mengakui yang dia adalah seorang ustad.Jadi tak mungkin seorang ustad berkelakuan sehina itu.Itu kata dia.
Yang kita perlu tahu ialah ilmu pendidikan tinggi seseorang itu tidak akan menjamin kemuliaan akhlak batang tubuh seseorang.Sebagai contoh,seorang peguam yang tentu berkelulusan tinggi dalam halehwal undang2 sedang menghadapi tuduhan membunuh dimahkamah!Di mana ilmu undan2nya.
Ada guru yang didapati bersalah oleh mehkamah kerana mencabul murid perempuannay.Mana ilmu kependidikannya? Ada imam masjid yang dihukum kerana berkhaluat dengan seorang wanita.Mana ilmu agamanya?
Banyak lagi conto2yang lain.Jadi Badrul Amin tak perlu malu untuk mengaku segala kesalahan yang telah nyata dilakukan.Janganlah memutar belitkan peristiwa.Di hadapa Allah nanti,anu kamu akan membuka mulut dan mengakui segala apa yang telah dilakukan di dunia ini.Walau bagai manapun itu lambat lagi.Namun pasti datang.
So,hingga waktu yang pasi mendatang itu,Badrul Amin masih punya waktu untuk bertaubat dan memohon maaf khususnya kepada si suami yang sungguh malang itu.Kelak di akhirat tak perlu round seluruh tempa bertahun2 untuk mencari si suami.
Terima sajalah hukuman yang menanti dimahkamah.Paling lama 2 tahun penjara dan denda RM3 ribu aje.Lepas tu balik kampun tanam ubi.Habis part.