Wednesday, February 15, 2012


PAS sebenarnya tidak perlu lagi mempertahankan segala tindak tanduk Tuan Haji Anwar Ibrahim. Tuan punya badan wajib memberi kenyataan rasmi dengan pendedahan yang dilakukan oleh rakan blogger RBF ONLINE ini.

Dalam hal ini, seharusnya Hadi Awang membiarkan Tuan Haji Anwar Ibrahim menjawab dakwaan dan tuduhan blogger-blogger pro kerajaan gambar-gambar yang jelas menunjukkan Tuan Haji Anwar Ibrahim sudah syirik kepada Allah Taala.



Hadi Awang juga seharusnya mengelakkan mana-mana pemimpin PAS termasuk parasit-parasit Tuan Haji Anwar Ibrahim dari memberi kenyataan di media. PAS tidak perlu lagi menjunjung 'kote bengkok' jika mahu terus bernafas sebelum pilihanraya umum diadakan.

Namun begitu GWM percaya parasit-parasit Tuan Haji Anwar Ibrahim masih lagi bingung memikirkan jawapan yang bakal meyakinkan rakyat ... Jawapan yang bakal menyelamatkan Tuan Haji Anwar Ibrahim.



Hadi Awang seharusnya memikirkan perkembangan dalaman parti. Semakin ramai di akar umbi yang marah dengan sikap parasit-parasit Tuan Haji Anwar Ibrahim berterusan mempertahankan Tuan Besar DAP.


Blogger-blogger pembangkang turut terperanjat beruk dengan pendedahan yang dilakukan oleh blogger pro kerajaan. Malah ada yang sudah seperti dengan nada fed-up dengan keterlanjuran tindakan Tuan Haji Anwar Ibrahim.

Jawapan 'superimposed' sekadar mahu menyedapkan hati yang terbakar dengan tindak-tanduk Ketua Umum Pembangkang ini.





GWM masih menunggu jika sekiranya mana-mana blogger terhebat pembangkang mahu memberi ulasan dan pendedahan gambar-gambar ini terbukti gambar 'superimposed'.

Kerana GWM cukup yakin, rakan blogger RBF ONLINE sudi menunjukkan bukti dan sumber sahih Tuan Haji Anwar Ibrahim mensyirikkan PenciptaNya.

GWM cabar pihak pembangkang ... Hurry Up Please!




10 comments:

Nam Ron said...

Jika mengikut pandangan Harussani perbuatan Hj. najib itu boleh menyebabkan rosaknya akidah dan nasihat mengenainya telah diberikan sebelum ini tetapi tidak didengari oleh Najib, jelas memberi gambaran bahawa Najib tahu tindakannya hadir ke Batu Caves itu adakah suatu yang salah dan bertentangan dengan kehendak agama.
Apakah kerana kepentingan politik dan undi yang mungkin boleh diperolehi bagi meneruskan tempoh hayat UMNO dan BN sebagai parti pemerintah, maka soal akidah dan pegangan hidup boleh diketepikan begitu saja?

Jika itulah pendirian Najib, sebenarnya tidak ada apa-apa lagi yang boleh kita harapkan daripada Perdana Menteri Keenam ini? Ini kerana akidah dan pegangan hidup adalah nilai yang paling tinggi dalam kehidupan seseorang sebelum beliau mahu bercakap soal-soal lain seperti kepentingan keluarga, kasih sayang, membela rakyat, keharmonian, kekeluargaan, agama dan sebagainya.

Keikhlasan dan kejujuran seseorang akan segera diragui apabila pegangan agamanya tidak kuat dan mudah dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang bersifat sementara dan keduniaan.

Jika dalam isu pluralisme, Jamil Khir begitu lantang bersuara dan mahu menyiasatnya dan meluahkan pelbagai kecaman terhadap Anwar, tidak mahukah isu akidah Najib ini turut disiasat atau ditubuhkan sebuah jawatankuasa untuk menilai mengenainya pula....Lebih-lebih lagi dalam soal kehidupan, perbuatan menggadai akidah dan syirik adalah jauh lebih besar daripada pluralisme. Akidah bukanlah komoditi dagangan yang boleh dinilai dan ada tanda harganya. Apakah rupa manusia kalau akidah dan pegangan hidupnya sudah boleh digadai dan dijualbeli?
Dalam hal ini umat Islam dan orang Melayu memang berhak berasa malu dengan tindakan Najib itu, lebih-lebih lagi beliau baru saja menunaikan haji di Mekah tahun lalu.....nampaknya ihram di Mekah, luntur di Batu Caves!

Anonymous said...

Sekrang ni aku nk tya hang..najib tu siapa....anwar tu siapa? Pemimpin negara ....dan pengkianat negara...kan? Apa sebab najib kesana..dan apa sebab barua sial anwar pergi kesana....najib dia pemimpin negara....dia layak utk berada dimana2 dia mau...terutama utk mendekati rakyat....si sial anwar ibrahim tu apa tujuan dia...? Dia bukan perdana menteri pun....apa tujuan di kesana? Itu baru la dikatakan diatas kehendak politik dan undi. Kalau najib aku xsalalh pun...dia bukan pi nyembah berhala pun....dia jalankan tugas.....anwar ibrahim jalankan pengkhiatan......

Nam Ron said...

Anon 11:56...Lu kena banyak belajar lagi kalau mau bahas bab akidah...gua cakap banyak pun tak guna sama lu, buang karan pasal lu tak paham!!...sebab najib PM lah orang pertikai...kalau hamba rakyat mcm gua orang tak peduli!...Lu kalau nak ngaji bab akidah jangan jumpa orang macam Zul Kulim atau katak Berahim Ali...Gua sarankan lu cari orang setaraf Hassan Al Banna, jangan cari Hasan Kepala Bana!... yang dok sohor sekarang ni!..gua nak tanya, lu tau tak apa makna 'Kepala Bana'...cuba buka Kamus Dewan!

Aji Li said...

Jgn sendiri tergolek masuk longkang pun salahkan kerajaan dah....

Anonymous said...

Nam Ron. .Kalau ko pandai pasal akidah. .takyah lah nak tuduh zul kulim atau sesiapa yg ko tak berkenan tu orang yg tak layak. .

Apa ko dah belajar dgn hassan bana. .Atau ko tu memang kepala bana?

Kalau nak dihormati. .Bahasa dan tutur kata mencerminkan mentaliti pembawa. . .

Anonymous said...

Nam Rom = Kepala Bana bengkok

Anonymous said...

hmmm..jika d bahas ttg akidah. cuba bezakan gambar najib n gambar anwar. sapa yg lbih advance!!! najib sekadar d pakaikan alungan bunga. tp anwar???siap d lakukan upacara kaum t'sbut. bg najib, dia skadar meraikan kaum t'sbut satu t/jawab seorg pemimpin kpd rkyat. apa pn b'gantung pada NIAT!!!perbezaan ketara pada gmbar anwar.

Anonymous said...

Nam Ron, NIZAR LILIN SMBAH ORANG MATI KO TAK NAK KOMEN KE.

Anonymous said...

Nam Ron .... Nam Ron .... apa la ko ni

Anonymous said...

nam ron bangang...
ade najib pakai nandek ke??? mata ko letak kat kepala bana ke???