Thursday, February 9, 2012





Reaksi Elizabeth Wong sudah cukup menyatakan PKR masih gagal mencari 'kambing hitam' yang bakal dikorbankan bagi menutup kes kesalahan menggunakan dokumen palsu dan pengakuan Hilmi Malik bahawa parti tersebut membiayai segala perbelanjaan sepanjang bermastautin di Indonesia.

Anwar Ibrahim sudah menekan 'panic button' bukan kerana hanya perlu berhadapan dengan tertangkapnya Hilmi Malik, malah terpaksa berhadapan dengan 'psychopath' Raja Petra Kamarudin yang semakin galak menabur pasir dalam periuk PKR.

Kedua-dua isu melibatkan kes salahgunakuasa dan rasuah yang mampu menjahanamkan peluang PKR kembali menerajui Selangor. Seperti kata RPK ... "genuine risk of losing Selangor" ... memang Pakatan Rakyat akan tumbang di Selangor.



Kerana itulah, isu Hilmi Malik dan Patrick Wong langsung tidak mendapat tempat dalam beberapa hari di portal sensasi Malaysiakini dan The Malaysian Insider. Kedua-dua portal ini turut tidak menyiarkan sebarang kenyataan dari RPK ... none!

Anwar Ibrahim semakin cuak dan tidak mahu sebarang berita yang boleh mengaitkan beliau dengan kedua-dua isu yang bakal membunuh karier politik dan meranapkan peluang untuk bergelar Perdana Menteri.

Manusia terdesak akan melakukan apa sahaja untuk menguasai senario yang tidak menyebelahinya.

Siapa kata PKR tidak panik dan ketakutan?...



Khalid Ibrahim dengan bodohnya tampil menunjukkan betapa kalutnya PKR, apabila membuat satu kesilapan paling mudah dibaca dan dikesan.




Kes Hilmi Malik adalah kes yang berkaitan dengan Elizabeth Wong dan PKR. Khalid Ibrahim tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan akhbar dari pejabat rasmi kerajaan negeri.

Seharusnya mengikut protokol, kenyataan akhbar sepatutnya keluar dari pejabat rasmi PKR bukannya dari pejabat rasmi kerajaan negeri.

Apakah isu Hilmi Malik melibatkan agenda utama pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor? Bukankah isu ini hanya melibatkan parti ... Lu panik ke Khalid Ibrahim?




Anwar Ibrahim di luar negara? ... Tengah kaotim dengan 'loose cannon' RPK agaknya!


3 comments:

Anonymous said...

helmi agenda eli bogel dan eli bogel tu sendiri agenda khalid gagap .ha ha...

Dot said...

hal pgayr dah jadi hal selangor sampai MB kena buat kenyataan? apa kata rakan pr, dap & pas? tak perlu cmpur tangan ka? oit! dah jadi hal negeri selangor pun masih tak boleh kata apa? bahaya betul!!!!!

Anonymous said...

gua rasa helmi dihantar ke indon atas arahan dan perancangan anwar. sebab tu la khalid ibrahim kena tunggu anwar balik dulu untuk bincang langkah seterusnya bagi menutup segala konspirasi mereka..

anwar dh kantoi...

pihak berkuasaa tolong siasat sampai ke lubang cacing.. jgn biarkan mereka ni terlepas...hahaha