Tuesday, February 14, 2012





Agak janggal apabila ADUN Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad yang menghadiri Media Social Week 2012 di PWTC semalam, mengatakan beliau tidak begitu serius mengikuti blog PAPA GOMO yang disifatkan sebagai tidak beretika dan tidak mendapat tempat dalam perhatian masyarakat.

Mustahil beliau malas dan tidak serius mengikuti blog ini. Sudah tentu beliau tidak melaporkan blog ini kepada SKMM atas dakwaan menyebarkan dokumen palsu oleh MBPJ berhubung dakwaan "Ops Sita" ke atas Gereja Methodist Damansara Utama.


Cukup pelik mengapa hanya blog PAPA GOMO yang dilaporkan kepada SKMM dan polis sedangkan ramai lagi blog-blog pro kerajaan yang turut sama mendedahkan dokumen tersebut. Seharusnya setiap blog pro kerajaan yang mendedahkan dokumen yang dikatakan sebagai palsu perlu dan wajib dilaporkan kepada SKMM dan polis.

Nik Nazmi masih tidak dapat menerima kebenaran blog PAPA GOMO dan blog-blog pro kerajaan yang lain cukup mendapat tempat dan perhatian dari rakyat akibat pendedahan demi pendedahan kerakusan dan gobloknya pihak pembangkang.

Jika etika dijadikan isu maka Nik Nazmi sememangnya pembohong besar. Blog-blog pro pembangkang lebih banyak menyiarkan artikel berbentuk fitnah dan dan palsu. Jauh lebih tidak beretika dan bermoral jika dibandingkan dengan blog-blog pro kerajaan.



Akibat pendedahan demi pendedahan yang dilakukan oleh blog-blog pro kerajaan, rakyat akhirnya sedar dan mula membuka mata terhadap pembohongan dan kebobrokan pembangkang.

Isu murtad dikalangan umat Islam akhirnya didedahkan dan mula membuka pekung dan politik 'main belakang sundal' pembangkang.








Yang menariknya, Nik Nazmi dan pihak pembangkang hanya mendiamkan diri apabila terbongkarnya isu murtad. Pun begitu, Nik Nazmi tidak pula mahu mengheret blogger PAPA GOMO dan blogger pro kerajaan yang lain ke mahkamah. Khalid Samad yang pada mulanya mahu mengheret blogger PAPA GOMO ke mahkamah akhirnya senyap begitu sahaja.

Barangkali juga khuatir jika ada lagi dokumen-dokumen tertentu akan didedahkan, jika kes ini berlarutan ke kamar mahkamah ...

PAS yang baru mengalami proses 'rebranding' dari Negara Islam kepada Negara Berkebajikan turut bersubahat dalam isu gejala murtad. Jawapan yang diberikan pemimpin-pemimpin parasit melalui kenyataan akhbar sekadar risau undi bukan Melayu akan lari jika tidak ditamatkan hayat Hasan Ali.





Rafizi Ramli juga secara peribadi tahu isu murtad dan mengkristiankan umat Islam di Malaysia kerana beliau ada rakan-rakan dari gereja!



Nik Nazmi cukup sedar gelombang (wave) tidak kira dari blog PAPA GOMO mahupun blog-blog pro kerajaan yang lain telah banyak membongkar dan mendedahkan kebobrokan pihak pembangkang.

Tidak timbul isu etika kerana portal web Malaysiakini lebih layak dinobatkan sebagai 'portal tidak beretika' seperti kes yang membabitkan Puan Mismah berkenaan isu kewarganegaraan.

Analisis yang memalukan oleh Malaysiakini disahkan tidak benar sama sekali. Puan Mismah sendiri tampil menafikan sekeras-kerasnya nya laporan tersebut.

Jika etika menjadi sandaran Nik Nazmi, maka beliau perlu melanyak dan mengheret Anwar Ibrahim yang jauh lebih tidak beretika berbohong mengenai sokongan keselamatan ke atas negara Israel. Nik Aziz juga sudah menjentik 'telur' Anwar Ibrahim untuk mengambil tindakan saman ke atas Wall Street Journal.

Etika atau takut sebenarnya dengan gelombang blog PAPA GOMO dan blog-blog pro kerajaan yang lain Nik Nazmi.

Siapa sebenarnya sudah tidak lagi mendapat tempat di mata rakyat ...



4 comments:

Pewaris Wasiat said...

Hahahaaa...Terbaeeek bro...kocot telor tuuu...!!!

Jawa Bernam said...

PANAS!!PANAS!!!HAHAHA

Anonymous said...

nik nazmi ni aku tngk muka dia pun mcm jnis bdk x cukup bulu jek ada hati nk jd ahli politik harharhar... nik nazmi..nik nnazmi ko ni dh la jnis x knal dunia dh tu blagak nk jd hero la plak, p blk tlg mak ko kat dapur lg bek la verukzz...

lekluh said...

berok2 peliharaan anwar