Monday, February 6, 2012

Tidak sampai tempoh selang dua jam, Zaid Ibrahim sudah menunjukkan karektor sebagai pemimpin politik 'flip flop', tidak ada karisma dan ketokohan untuk memimpin sebuah parti politik.

Sinar Harian memetik beliau menarik semula keputusan untuk membubarkan Parti Keadilan Insan Tanah Air (KITA), parti yang dibentuk beliau selepas keluar PKR. Dalam hari yang sama Zaid Ibrahim menafikan laporan bahawa beliau menarik semula keputusan tersebut, KITA tetap akan dibubarkan.

Betapa marah dan mengamuknya majoriti pengerusi negeri parti tersebut dengan tindakan Zaid Ibrahim yang membuta tuli tanpa merujuk dan berbincang dengan puak-puaknya. Parti KITA sudah dilacurkan Zaid Ibrahim sama seperti Tuan Haji Anwar Ibrahim melacurkan PKR untuk kepentingan peribadi.

Apa alternatif Zaid Ibrahim untuk menyelamatkan karier politik lacurannya setelah membubarkan KITA ...



Mustahil Zaid Ibrahim akan terima pelawaan Mat Sabu untuk sertai Parti Adat & Sosialis, parti yang pernah diheretnya ke mahkamah atas isu hudud.

Husam Musa juga pernah mempelawa Zaid Ibrahim untuk menyertai Parti Adat & Sosialis namun dinafikan oleh si kambing jamnapari ini. Barangkali waktu itu masih belum ramai dan kuatnya pengaruh 'parasit-parasit' dalam parti Negara Berkebajikan.

Zaid Ibrahim tahu karier politik beliau dalam KITA tidak akan sampai kemana pun. Dalam PAS? ... impossible! DAP? ... kebarangkalian cukup kecil!

GWM menjangkakan Zaid Ibrahim bakal kembali kepada PKR. Mahu tak mahu, Zaid Ibrahim terpaksa menjilat kembali ludah dan kahaknya dikaki Azmin Ali. Takde hal bagi 'politician' seperti Zaid Ibrahim, jilat pun jilatlah.

Ahli politik seperti Zaid Ibrahim sememangnya tidak mempunyai pendirian. Sama seperti Tuan Haji Anwar Ibrahim, berubah-ubah mengikut persekitaran macam sesumpah. Cakap pun berbolak-balik, tonggeng terbalik dihadapan orang Melayu, Cina dan India.

Azmin pasti akan mengenakan syarat-syarat yang cukup ketat jika Zaid Ibrahim bakal kembali kepada PKR. Putih kata Azmin, putih juga kata Zaid. Bengkok titah Azmin, bengkok jugalah Zaid akan menjunjung titah. 'Gag Order' bakal menjadi syarat utama yang perlu diterima.

Jika Zaid Ibrahim berhajat untuk kembali menyertai UMNO, elok rasanya Presiden UMNO menolak bulat-bulat pemimpin yang tidak mempunyai pendirian seperti ini.

UMNO tidak memerlukan 'reject item' dan bangkai bernyawa seperti Zaid Ibrahim ...



2 comments:

Nam Ron said...

Perkara jilat menjilat dalam politik ni tidak mustahil brader!...Rais anak yatim dulu dah bakar jambatan pun boleh buat jambatan lain pulak masuk Umno...ini pun kes jilat jugak!..kahkahkah,... brahim ali ala kataki pun jilat jubur mahadir masuk umno balik!...kahkahkah!...gua pun suka jilat jugak!...tapi gua suka jilat burit!...kahkahkah

Unknown said...

NASIB BAIK LU SUKA JILAT BURIT, GUA INGAT LU SUKA JILAT LOBANG BELAKANG MACAM ANWAR, HAHAHA ...