Sunday, February 5, 2012




BATAM, 5 Feb - Seorang rakyat Malaysia ditahan oleh petugas Imigresen Batam atas dakwaan memiliki paspot palsu dan tinggal lebih dari tempoh yang dibenarkan di negara tersebut.

Menurut Detiknews.com, lagak warga Malaysia tersebut mencurigakan kerana memiliki paspot Indonesia, KTP dan KK yang dikeluarkan oleh Jabatan Imigresen di Batam.

Dari hasil pemeriksaan, rakyat Malaysia ini dikenali sebagai Azmin Heli yang berasal dari Kuala Lumpur yang lahir pada 27 Mei 1975. Azman Heli ini beralamat Jalan 4H, Ampang Selangor 68000 Malaysia. Beliau juga turut dikatakan sebagai salah seorang ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) Malaysia sewaktu disoal siasat.



GWM yakin ahli PKR yang ditangkap memiliki paspot palsu ini adalah Helmi Malik, boyfriend Eli Bogel yang telah lama lari meninggalkan Malaysia dan menetap di Indonesia.


Yang menariknya, segala perbelanjaan menetap di Indonesia ditanggung oleh PKR! PKR perlu menjawab dakwaan ini secepat mungkin. 

Rahsia dan kegiatan apa yang dilakukan mamat ni sehingga ditanggung kehidupannya di Indonesia ... Hebat!



1 comments:

Anonymous said...

sepandai-pandai tupai melompat akhirnya ke tanah gak. kena siasat ni. apa plak di buat dek balak eli wong ni duk kat indonesia. tentu ada ada sesuatu. bukan boleh percaya gang pembangkang ni. mereka sanggup buat apa saja demi hajat tercapai mentelah lagi plak pkr support semua