Wednesday, February 16, 2011


Ummi Hafilda Ali menggesa pihak berkuasa menyiasat pemilikan saham isteri kepada Timbalan Presiden PKR Shamsidar Taharin yang didakwa bernilai jutaan ringgit.

ini kerana pemilikan saham itu berkemungkinan mempunyai kaitan dengan salah laku Penasihat PKR,Anwar Ibrahim ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri sebelum dipecat pada 1998 dan Azmin Ali yang merupakan suami kepada Shamsidar.

laporan dari UTUSAN menyebut Ummi Hafilda mendakwa,beliau mempunyai bukti kukuh mengenai perkara itu yang disifatkannya sebagai habuan Anwar ke atas Shamsidar
.



“Saya tidak fitnah,saya dedahkan untuk menegakkan kebenaran. Di sini, saya ada bukti asal sijil (sambil menunjukkan dokumen) nilai saham yang dipegang oleh Shamsidar bernilai jutaan ringgit.Jadi mana mungkin seorang isteri yang tidak bekerja, mampu meraih wang dan kekayaan sebanyak itu,” katanya semasa berucap pada program Selamatkan Selangor Darul Ehsan (SSDE) di Kampung Johan Setia di sini, malam kelmarin.

Turut hadir bekas Setiausaha Politik kepada Anwar, Senator Ezam Mohd. Nor. Tambah Ummi Hafilda, sebelum ditahan polis pada 17 Ogos 1997 Azmin pernah menemuinya dan meminta menarik balik tuduhan ke atas Anwar serta mengajarnya bagaimana menipu polis dengan menukar kenyataan seperti mana dimahukan oleh Ketua Pembangkang itu.

Malah,Azmin turut menawarkan RM100,000 kepadanya di sebuah restoran termasuk projek iklan bernilai RM50 juta sekiranya bersetuju menarik balik tuduhan tersebut dan membuat pengakuan palsu.



“Namun,saya tetap dengan pendirian saya. Saya sedih dengan tindakan Azmin kerana sanggup melakukan perkara tersebut.Saya tidak sanggup memakan duit rasuah dan berhadapan apa juga kemungkinan yang berlaku ke atas saya walaupun saya dihina, dimaki-hamun dan sebagainya sebelum ini,’’ katanya.

APALAH NASIB AZMIN NI. SATU PERSATU TELAH DI BONGKAR,SELEPAS AZMIN SHAMSIDAR PULAK. NAMPAKNYA APA YANG BERLAKU MUNGKIN ADA HIKMAHNYA. KEBENARAN AKAN MENJELMA. SPRM DIMINTA SIASAT DENGAN SEGERA.


Posted by Badut Rakyat

4 comments:

yanmaneee said...

golden goose
balenciaga shoes
kobe sneakers
off white shoes
yeezy shoes
curry 7
nike off white
kevin durant shoes
lebron 18
yeezy boost 350 v2

mcshathe said...

webpage replica gucci continue reading this buy replica bags online go to my blog bags replica gucci

Anonymous said...

his comment is here k2e70j4g37 louis vuitton fake replica bags supplier b7i47x0c43 replica bags and shoes website here t5o19z2v51 replica bags lv replica bags on amazon replica gucci bag r9a92n6o95 replica bags turkey

Unknown said...

l3k83k6v59 o3x70j9q39 j9k47k7f88 e8d49c4r62 h9v99d6p97 d4f89b7y28