Friday, February 4, 2011


Asal kalah pilihanraya ... media dipersalahkan! Asal kalah pilihanraya ... kotak undi turut dipersalahkan! Asal kalah pilihanraya ... habis semua dipersalahkan!

Segala benda dipersalahkan ... BN, peraturan, pengundi, poster, banner, makanan KFC, MC Maarof, botol minuman, sampah sarap ... bak kata apa yang ada di Labis tempoh hari, semuanya salah belaka.


Rosak orang tua ni! ... Dah macam lagu Bangau oh Bangau! 'Domino Effect' lagu kanak kanak ini mula menyerang kotak pemikiran Hadi Awang.



Alasan yang dikemukakan Hadi Awang lebih merupakan alasan budak yang suka ponteng sekolah. Hadi Awang pun bukannya ada membantu berkempen di PRK Tenang?


Beliau perlu kemukakan bukti kukuh media mana yang menyelusup masuk ke rumah setiap pengundi. Mengapa media turut diheret akibat kekalahan di Tenang?

PAS sepatutnya menyalahkan jentera parti! ... PAS yang tidak bijak menggunakan media alternatif untuk berkempen, media yang sedia ada hanya digunakan di pasar malam ... mana nak ada coverage!








Gerak kerja UMNO pun turut dipertikaikan! Jentera pilihanraya PAS yang lembap bekerja ... tanyalah Salahuddin Ayub!


Ni yang juak juak PAS pasang banner dengan bendera ni duit poket you ke Hadi Awang! Apa yang you mengarut bajet tiada batasan ni ... BN buat KLCC dengan Highway kat Labis ke?


Dana kutipan Tabung Mesra PRK Tenang tak cukup yek! Kemana menghilangnya kutipan dana ini? Tak tahu pula jika acara kutip derma ini turut dikatakan sebagai gerak kerja terhebat parti PAS!

Asal ada pilihanraya ... gerak kerja merompak duit rakyat giat dilakukan melalui tabung dan dana ini.




Bersihkah cara PAS berkempen tempoh hari! Jika ini melambangkan suasana kempen bersih tanpa fitnah dan ugutan ... sememangnya PAS berhak kalah.





Susah untuk berbicara dengan puak puak yang tidak sanggup menerima kekalahan. Bila menang, habis semuanya bersih belaka ... tiada satu pun dipersalahkan.


GWM : Jangan nanti lagu 'Bangau oh Bangau' dipersalahkan dan diharamkan ... parti PAS ni gila sikit!

sumber / pautan :
gambar ihsan maut gila dari blog Media Permatang Pauh

http://presiden.pas.org.my/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=297:keputusan-pilihan-raya-kecil-dun-n05-tenang&catid=14:kenyataan-rasmi&Itemid=56

2 comments:

JAGUH DEMOKRASI said...

Selama ni Pakatan Rakyat menang tu tipu undi juga la namanya. Takkan perkara yang sama bila berlaku pada BN kita nak panggil tipu. Sebaiknya bila pilihan raya dah lepas buat Post Mortem aje la.

Saya ingat kalau PM bertanding kat Ipoh Timur pun kalah kut. DAP main tipu la macam tu????

Gelombang Wangsa Maju said...

INILAH YANG BERLAKU JIKA KEPANTASAN MULUT MELEBIHI KEPANTASAN BERFIKIR ...